Hoofdstuk 12

357 10 0
                                    

Wat was het afgelopen weekend druk, maar wat heb ik ervan genoten. Het was zo speciaal om samen met de jongens en mijn stiefzusjes te zijn. Ik heb nog veel met Lize geappt. Super leuk want ik zie haar zaterdag weer. Deze week is weer een "normale" schoolweek. Vandaag is het dinsdag en ben ik de eerste twee uur vrij. Dan besluit ik Tess te bellen over het afgelopen weekend, want ik had haar nog niets verteld. Na het telefoongesprek pak ik mijn laatste spullen in en fiets ik samen met Ian naar school. Als we in de derde les zitten bespreek ik met Cassandra dat we morgenavond echt iets moeten gaan doen. Na een kwartier zagen we op internet dat er een nieuwe film draait. Die gaan we kijken zei Cassandra vast besloten.
De rest van de schooldag ging niet heel erg snel. Aan het einde van de dag fietsen Cassandra, Ian en ik met zijn drieën naar huis. Cassandra moet twee straten eerder naar rechts dan ons. Samen fietsen we door. Als we thuiskomen ga ik even wat huiswerk maken. Morgen hebben we een Engels toets dus ook dit moet ik nog even goed leren. Onder het eten vertel ik dat ik morgenavond wat met Cassandra ga doen. Florian vind het een erg leuk idee. Als we klaar zijn met eten ruim ik samen met Anne de tafel af als Florian de keuken in komt lopen met twintig euro. "Dit is voor morgen" zei hij heel lief en hij gaf mij het briefje. Ik gaf hem en Anne een kus en stopte het gelijk in mijn portemonnee.
We dronken met zijn allen nog wat en samen met de tweeling ging ik naar boven. Ik was erg moe, maar ik wist dat het morgen ook later zou worden. Ik was nog even mijn social media aan het kijken toen ik een appje kreeg van Julius. "Lieve Melissa, ik wilde je nog even laten weten dat ik nog altijd heel erg trots op je ben. Maar ook dat ik het heel erg lief vind wat je allemaal voor de meiden heb gedaan. Ik vind het erg leuk om je aankomende zaterdag weer even te zien. Fijne avond en tot zaterdag. Liefs Julius". Wat is het ook een lieve man. Ik app hem even terug dat ik het heel erg lief vind en dat het een kleine moeite was om samen met de jongens naar hun huis te komen. Ook ik heb natuurlijk heel erg veel zin in aankomende zaterdag. Liefs Melissa. De grote finale komt steeds dichterbij. Ik kan echt niet wachten. Ik leg mijn telefoon weg en ga slapen.

De volgende dag duurt het een eeuwigheid voordat de schooldag een keer is afgelopen. Vooral de laatste twee uur gaan langzaam. Als om vier uur eindelijk de les is afgelopen fietsen We eerst naar Cas haar huis en daarna naar mijn huis voor de tassen. Die hoeven natuurlijk niet mee. Als we om vijf uur bij het restaurant zitten is het nog lekker rustig. Zo kunnen we even lekker praten over wat dingen. 'Het wordt echt een hele leuke meidenavond' zei Cas heel lief. Ik knik en kijk verder op de menukaart wat ik zou willen eten. Als we eruit zijn bestellen we het en praten we over aankomende zaterdag. We hebben er allebei natuurlijk heel veel zin in en we hopen dat Fource gaat winnen. Dat zou echt een droom zijn die uitkomt. Mijn lieve broer en mijn allerliefste vriendje naar Georgië om Nederland aan te mogen moedigen. 'Melis. Je eten' ik word wakker gemaakt uit mijn waanbeeld als de serveerster mijn eten op tafel zet. 'Waar dacht je aan?' Vroeg Cas. Aan zaterdag. Of de boys een grote kans maken om te winnen. Ik vind namelijk van wel. Cas knikt. "Eetsmakelijk" zeiden we in koor en we begonnen met eten. Rond kwart voor zeven fietste we richting de bioscoop. Het is ongeveer 20 minuten fietsen. En het is lekker weer buiten dus dat is alleen maar fijn. Als we na 25 minuten aankomen is het al erg druk, maar gelukkig hadden wij stoelen gereserveerd via internet. We melden ons bij de balie en gaan samen nog wat eten en drinken halen. Om vijf voor half acht gaan de deuren open en zoeken we ons plekje. Als we niet veel later ons plekje hebben gevonden begint de film.
*PAUZE* staat er op het scherm. Dan kunnen we mooi even naar het toilet gaan. Samen lopen we naar het toilet waar het gelukkig nog lekker rustig was. Daarna liepen we weer terug naar de zaal en gingen weer zitten. Toen vroeg ik aan Cas hoe ze de film tot nu toe vond. 'Echt super leuk! En jij?' Mooizo, ik vind hem ook super leuk! Antwoordde ik terug. Na ongeveer drie kwartier is de film afgelopen en stappen we rustig weer de bioscoop uit. Toen we weer op de fiets zaten besloten we dat het fijner was als we bij elkaar gingen slapen. Dus fietste we samen naar mijn huis. De schoolspullen komen morgenvroeg wel. Toen we eenmaal in bed lagen vielen we allebei snel in slaap.

Er Is Nog HoopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu