1

17.3K 697 416
                                    

Parmaklarımın arasındaki sigaradan derin bir nefes çekip dumanını özgür bıraktım. Az önce yağan yağmurdan dolayı yerler nemli görünüyordu. Bakışlarımı karşı kaldırıma çevirince kaşlarım istemsizce çatıldı. Kadın elinden tuttuğu çocuğunu su birikintisine bastığı için azarlıyordu. Çocuk dolan gözlerini etrafta gezdirirken bakışları beni buldu, ona gülümseyip önümdeki su birikintisine atlayarak göz kırptım. Çocuk bana gülümsediğinde annesinin ters bakışlarına maruz kalmıştım.

Daha fazla orada durmayıp ilerlemeye devam ettim. Bu annelerin çocuklarının üzerindeki kontrolcü tavırları hoşuma gitmiyordu. Cebimdeki telefonun titreşimini hissettiğimde parmaklarımın arasındaki sigarayı dudağıma alıp telefonu çıkarttım. Annemden ve bir kaç kişiden mesaj vardı. Annemin mesajını umursamayıp Eren'in mesajına baktım.

Eren: Mesajı görür görmez ara çok acil.

Mesaj kısmından çıkıp rehberden Eren'in numarasını bulup aradım ve dudaklarımın arasındaki sigarayı alıp su birikintisinin üzerine fırlattım.

"Kardeşim acil okulun önüne gelmen lazım."Kaşlarımı çatıp yolumu değiştirirken konuştum."Hayırdır?"

"Olay var, Taner'i dövmeye gelecekler."gözlerimi kapatıp burnumdan derin bir nefes aldım. Taner hiçbir zaman rahat durmuyordu. İllaki başını belaya sokacak bir şeyler buluyordu."Geliyorum."diyerek telefonu kapattım ve adımlarımı hızlandırdım.

Bir kaç dakika sonra okulun önüne doğru geldiğimde kalabalığı görmemle burnumu çektim ve koşarcasına kalabalığa ilerledim. Bizim çocuklar ve Taner'in bulaştığı çocuklar birbirlerine girmişlerdi. Rastgele çocuklardan birinin yakasını tutup yan taraftaki  ağaca doğru ittim.

"Derdiniz ne lan sizin?"çocuk anlamaz bakışlarla bana bakarken öfkeli bir nefes alıp dişlerimi birbirine sürttüm."Sen kimsin?"diyerek beni itmeye kalktığında sırıtarak cevap verdim."Tanıştırayım, ben Özgür..."elimi havaya kaldırıp yumruk yaptığımda bakışlarımla havadaki elimi gösterdim."Bak bu da yumruk!"

Cümlemden sonra yumruk yaptığım elimi yüzüne geçirmiştim.

Oturduğum yerden stresle dizimi sallarken yanımda oturan Eren elini dizime koyup durdurdu ve yanında oturan çocuğa baktı, az önce dövdüğüm çocuk.

"Anlamadan dinlemeden niye mevzuya giriyorsun oğlum?"Taner'in konuşmasıyla kaşlarımı kaldırıp ona baktım."Nereden bileyim çocuğun bizden olduğunu?"

"Sorsaydın!"

"Sen orada adam döverken 'kanka bi saniye baksana bu çocuk kimden' mi deseydim?"Eren tartışmamızı umursamayıp yanındaki çocuğun omzuna vurdu."İyi misin kardeşim?"

"Baya iyiyim."diyerek gözüne tuttuğu buzu çekti. Gözü mosmor olmuştu. Sıkıntılı bir nefes vererek ona doğru eğildim."Kusura bakma."gözlerini gözlerime çıkartıp başını 'sorun yok' dercesine salladı."Yanlış anlaşılma sonuçta."

"Ebeni sikmiş resmen!"dedi Taner gözünü göstererek."İlk kez dayak yemiyorum oğlum, ne abarttın he!"Taner sert bakışlarını bana çevirdiğinde omuzlarımı silkip arkama yaslandım. Çocuk sıkıntı olmadığını söylüyordu, Taner ise abartdıkça abartıyordu. Dudaklarımı yalayıp kalçamı hafifçe yukarı kaldırdım ve arka cebimdeki sigara paketini alıp bir dal sigara çıkarttım. Eren'in bakışlarını üzerimde hissedince paketi ona doğru uzattım fakat elini kaldırarak geri çevirdi. Taner'e döndüğümde çoktan bir sigara yakmış olduğunu görünce dövdüğüm çocuğa bakıp paketi uzattım."Kullanmıyorum."kaşlarımı kaldırıp Taner'e baktığımda omuzlarını silkti. Bizim ortamda içmeyen yoktu, bu çocuk temiz bir çocuğa benziyordu. Bizim ortamda ne işi olduğunu anlamış değildim.

"Bu arada Özgür ben."diyerek elimi uzattığımda sırıtarak elimi tuttu."Umarım yumruğunu bir kez daha tanıştırmazsın."gülerek başımı mahçup bir şekilde eğdiğimde derin bir nefes verip konuştu."Enes."gözlerimi kahve tonundaki gözlerine çıkartıp gülümsedim ve başımı salladım. Gözlerinin üzerindeki uzun kirpikleri bir aşağı bir yukarı hareketlendiğinde yutkunarak elimi onun elleri arasından çektim ve arkama yaslanıp sigaramı yaktım."Memnun oldum Enes."

"Yumruk yemeseydim ben de memnun olabilirdim."

"Dua et sadece yumruk yedin."diyerek göz kırptığımda kaşlarını kaldırıp bakışlarını Taner'e çevirdi. Taner ise hala bana ters ters bakmakla meşguldü.

rolling in the deepHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin