Obyvatelé New Yorku jezdili a chodili po ulicích jako zombie. Vše bylo za účelem, aby se co nejrychleji dostali z města. Vše pozoroval z okna svatyně mladý Strange. Svatyně ho, i další čaroděje, chránila před Wandinou mocí a tím pádem nebyli nijak ovlivnění. I jeho matku Christine, která žila se svým manželem i synem spolu ve svatyni.
Chris stále pozoroval dění tam venku a dvakrát se mu to nelíbilo. I přesto, že mu jeho otec vysvětlil, proč se to děje. Nebyl jako ostatní čarodějové oblečení v jejich typickém oblečení. Chodil klasicky v civilu. Stephen mu to nezakazoval, jelikož to byla jeho svobodná volba. Ke Chrisovi akorát došel jeho otec a mlčky pozoroval též dění tam venku.
„Je to strašné," povzdechl si Chris. „Proč nemůžeme něco udělat my?"
„Tohle je v pravomoci Avengers. Vědí, co dělají," pokusil se Stephen uklidnit jeho syna. „Pokud tě to uklidní, všichni nejsou pod vlivem."
„Chci jim pomoci," obrátil se Chris s vážným pohledem na svého otce. Stephen poraženě vydechl a vytáhl z kapsy dvojprsten. Ten předal Chrisovi.
„Buď opatrný. Tam venku to teď není jako na večírku," varoval syna a Chris pouze s úsměvem přikývl, než se rychlým krokem vydal pryč. Stephen ho s menšími obavami sledoval, jak šel po schodech dolů a nakonec mu zmizel z dohledu. Povzdechl si a zadíval se z kulatého okna na noční oblohu. „Hádám, že se teď asi někde směješ, Starku, ale tvrdohlavý děti máme oba dva," zamumlal Stephen a šel od okna pryč.
**
Asi po deseti minutách konečně trojice našla místnost, kterou hledali. Byli tam pracující lidé na zbraních. James, Morgan i Brook schovaní za rohem plánovali, jak se dostat k atomovce na druhé straně místnosti.
Nakonec vyběhl ze svého místa James, vytáhl svojí zbraň a těsně předtím, než se ho pokusili obě dívky zastavil, vystřelil do stropu, čehož se všichni zaměstnanci firmy lekli.
„Pracovní doba vám dnes končí. Běžte domů!" zakřičel Barnes na všechny a ti se vzápětí dali na útěk. Nebyli ozbrojení. Pouze poslouchali příkazy šéfa a vyráběli. Když v místnosti nebyla ani noha, Brook i Morgan vylezly z úkrytu.
„Ty jsi to plánoval?" zeptala se Brook Jamese, jakmile k němu přišla. Ten si mezitím uklidil zbraň a podíval se po blondýnce.
„Improvizoval jsem. Nevěděl jsem, že to zabere," pokrčil rameny a Rogersová ho za to probodla pohledem, že je takto ohrozil. Morgan oba dva ignorovala a došla k jaderné zbrani. Na obrazovce pár metrů od ní běžel odpočet. Zbývalo tam necelých pět minut.
„No ty vole..." ulevila si Starková. „Friday, možnost, jak odpočet zastavit?"
„Pracuji na tom, slečno," odpověděla jí umělá inteligence. Akorát k ní doběhla Brooklyn i James a očekávali, co Morgan řekne. Doufali, že má řešení. Za pět minut opravdu nemohli stihnout vylidnit celý New York.
„Víš, co s tím?" zeptala se jí váhavě Brook po chvíli. Morgan těkala očima mezi obrazovkou s ubíhajícím časem a mezi tlačítky pod ní. Rozešla se k tomu blíž a pokoušela se přijít na to, jak odpočet zrušit.
„Nebudu ti lhát. Nevím."
„To vážně? Vážíme sem celou tu cestu a ty nevíš, jak to vypnout?!" vykřikl James vyděšeně a zároveň naštvaně. Doufal, že vyhlídky budou vypadat dobře. Teď to akorát vydělat na velké krveprolití.
„Zmlkni! Snažím se soustředit!" okřikla Barnese Morgan a začala prsty ve velké rychlosti přejíždět po klávesnici s čudlíky. Snažila se zorientovat.
„To bych ti neradil, Morgan. Běž od toho," varoval ji nějaký mužský hlas. Byl jí povědomí. Když se všichni tři po hlase otočili, uviděli Justina Hammera spolu s dalšími asi dvaceti ozbrojenými muži. Morgan dala pryč ruce od klávesnice a povzdechla si. Do začátku odletu zbývaly tři minuty a pár vteřin. „Nazdar, blondýnko. Tanec s tebou nebyl špatný. Škoda, že to bylo jednou a naposledy," uchechtl si Justin, když se podíval směrem na Brook. Ta se vražedně zamračila a pevněji uchopila štít v ruce.
„Zastav to! Nevíš co tím výbuchem způsobíš!" zaječela Morgan na nepřítele a sundala si z hlavy helmu. S Hammerem to ani nehnulo. Dál na tváři nesl škodolibý úsměv a za sebou měl ochranku v přesile.
„Ale ano, vím. New York je pro Avengers takzvaná základna. Co když tu základnu vyhodím prostě do povětří."
„Zabijete tisíce lidí," odpověděla mu Brooklyn se zahnutými zuby. Justin se zasmál.
„Koho to zajímá. Jde jen o několik mrakodrapů. Takových je v Americe mnoho," pokrčil Justin rameny a urovnal si brýle na očích. James si sahal pro zbraň, ale v tom na všechny zamířili nepřátelé zbraněmi Hammerovi firmy. „Ne ne," zamlaskal nesouhlasně Justin. „Neútočte, zůstanete žít."
„To radši zemřeme, než abychom zradili ostatní," zavrčel varovně Barnes. Justin se nad jeho odpovědí pousmál, což v Jamesovi vyvolalo nepříjemný pocit.
„Fajn. Je to vaše rozhodnutí," řekl Hammer nakonec a začal houfem ochranky ustupovat pryč. „Jsou vaši, hoši. Bavte se," vydal povel k jejich střílení a odešel.
**
Black Panther se pokoušela co nejrychleji zastavit dodávky ujíždějící pryč. Na jednu z nich vyskočila a vibrániovými drápy se zasekla do plechu auta. Co nejrychleji se vyškrábala na jeho vrchol a po čtyřech se dostala k přednímu sklu, kde byl řidič. Zatla pevně pěst a prorazila okno. Řidič se z náhlého šoku stočil prudce volant, takže vozidlo nekontrolovatelně mířilo ke stromu. Kailla rychle z dodávky seskočila dřív, než narazila do stromu a kvůli naloženým zbraním vybouchla.
Při seskoku Kailla skočila na další dodávku. Ve zpátečním zrcátku si jí však řidič všiml a pokusil se jí prudkým dupnutím na plyn setřást. Kailla se ale udržela a drápy se dostala též k přednímu sklu, které rozbila. Podobným způsobem vyřadila další dvě dodávky a dostala se na poslední. Akorát se nacházeli na nějakém mostě. Black Panther se dostala na střechu a dodávka se začala nekontrolovatelně pohybovat po mostě, pod kterým se nacházela řeka. Problém byl, že řeka proudila ve velké rychlosti a nekompromisně s sebou brala vše, co jí vstoupilo do řeky.
Kailla se drápy zachytila plechu rukama a nohama vykopla okno u spolujezdce. Řidič strhl volant, ale během pár vteřin dokázal nad dodávkou zase získat kontrolu. Kailla skočila dovnitř a pokusila se muže za volantem omráčit. Ten však ale velmi rychle dokázal uhnout. Princezna Wakandy na muže zaútočila drápy a poškrábala ho po tváři. Těsně minula oko. Nepřítel bolestně vykřikl a na chvíli pustil volant. Dívka ho omráčila, ale nevšimla si, že auto se velkou rychlostí řítilo k okraji mostu. Když se pokusila za jízdy dostat ven, zasekla se jí mezi sedadly noha. Při vyprošťování dodávka narazila do kraje mostu a zábradlí se zničilo. Vůz částečně přepadl přes okraj a Kailla při vypadnutí prorazila dveře u spolujezdce. Na poslední chvíli se drápy zachytila o vůz, ale plech se začal pomalu trhat, až se utrhl úplně a Black Panther začala padat do řeky pod mostem. Do vody však nedopadla, ale na silnici kdesi v ulicích New Yorku.
Sykla, když se pokusila dostat na nohy a u toho si sundala helmu,kterou pohodila kdesi na zemi. Podívala se nad sebe a zahlédla jakýsi mizící portál. Nechápala to. Před pár vteřinami se nacházela sotva čtyři kilometry od Malibu a teď je v New Yorku?
„Pěkný večer přeji, výsosti," promluvil na ní kdosi ze tmy. Když se ohlédla po směru hlasu, zahlédla tmavovlasého kluka se sebejistým úsměvem na rtech. Kailla si ho nedůvěřivě přejela pohledem. „Chris Strange. Jméno mé," představil se s lehkým ukloněním.
ČTEŠ
Miss Patriot: The next Avengers [1]
FanfictionOd bitvy s Thanosem uběhlo již 25 let a Avengers nadobro ukončili svou hrdinskou kariéru. Někteří zemřeli a někteří se rozhodli pro odpočinek. Ve světě nastal vytoužený mír, jenže nic není takové, jak se na první pohled zdá. Co když se ale objeví da...