#Bab 16

146 8 2
                                    

Kereta di parkir di depan sebuah Mall. Hari ni aku ,Ammar,Imran dan Adi keluar untuk lepak sama-sama. Maklumlah dah sekian lama tak dapat kumpul ramai-ramai. Dah alang-alang sampai di Mall ni...aku bercadang nak cari baju untuk dipakai lusa. Ada majlis reunion untuk bekas pelajar sekolah aku. So,sebenarnya aku cornfius nak pakai baju apa.

"Weyh nak makan kat mana ni?" soal Imran sambil mata meliar mencari kedai makan.

"Hurmm...kat cafe tu lah" cadang Ammar sambil menunding kearah cafe yang berada di situ.

"Jomlah..." ujar Fikry.

Aku dan yang lain mengambil tempat di tepi sudut.

"Nak makan apa ni?..." soal Adi yang dari tadi meneliti buku menu. Masing-masing memilih menu sendiri.

"Excuse me,waiter..." Fikry mula memesan makanan. Setelah semua selesai membuat pesanan, Ammar mencelah. "Reunion tu korang datang tak?" tanya  Ammar.

"Ishh..mestilah,,rindu weyh sekolah lama." ujar Adi.

"Ok baik...hahahhaha.." kata Ammar.

"Eh Im...kau dengan Sya apa cer erk...lama aku tak dengar pasal korang ni..." tanya Fikry Adi.

"Apa nya...takde apelah..." ringkas jawapan Imran.

"Ish...takkanlah,bukan kau dah confessed kat dia ke lepas Spm hari tu." Adi yang tak berpuas hati dengan jawapan Imran,memandang tepat pada wajah Imran untuk kepastian.

"Ya,memang aku ada confessed kat dia...reaksi dia pun ok. Tak couple pun, tapi adalah salah faham sikit." ujar Imran.

"Tak faham lah aku dengan korang dua ni...main tarik tali ke apa..." Ammar mencelah.

"Tak pelah lagi pun aku percaya masa dia sambung belajar tu pasti jumpa orang baik dari aku." jelas Imran.

"Bro...bunga bukan sekuntum." Fikry bersuara setelah lama duduk diam mendengar bualan mereka. Imran menganguk faham.

"Ha kau tu Fikry...apa cer...dah dapat ke belum?..." Adi mengusik.

"Aku pulak,dapat apa...tak faham." Aku membuat reaksi wajah yang blur.

"Alah ...dia tanya pulak,hahahha...siapa lagi kalau bukan senior kau tu." Adi berdekah ketawa sambil diikuti Ammar dan Imran.

"Ish korang ni. Doakanlah yang baik-baik." ringkas jawapan aku.

"Apa maksud kau?..." tanya Imran sambil menhirup coffee latte kegemarannya.

"Dia dah nak merisik akak aku pun..." jawab Ammar selamba sambil mulut penuh dengan nasi. Adi dan  Imran masing-masing menumpu wajah Ammar dengan riaksi terkejut. Aku hanya diamakan diri pada saat tu.

"Kau biar betik??" soal Adi.

"Betul ke Fik??" tanya Imran dekat aku sambil menepuk perlahan bahu aku.

"InsyaAllah ye.." kata Fikry.

"Haniz tau ke?" soal Adi. Bertubi-tubi soalan keluar dari mulut dua sahabat aku. Yelah mungkin mereka masih tak percaya akan hal tersebut...hahahhaha.

"Tak..." Ammar mencelah.

"Yeke,good luck erk. Hahahhaha." ucap Adi.

"Harap semua nya berjalan lancar." Ammar berharap.

"Tak sabar aku nak tengok korang naik pelamin...hehehe..." usik Imran lalu menyiku tangan aku.

"Itupun kalau Haniz setuju..." ujar Fikry.

"Alaaa kau ni,apa kata kalau kau buat Istikharah." cadang Ammar lalu menyedut minuman yang dipesan tadi.

"Dah lama aku buat." jawab aku dengan riak wajah selamba.

Aku dan yang lain terus menikmati makanan yang dipesan tadi sambil diiringi gelak ketawa. Sesekali tu kitaorang,berbincang tentang reunion sekolah yang akan berlansung tak lama lagi.





××××××××××××××××××××××××××××××××××

Maaaflah ye dah lama tak update,😓..busy sikit. Harap korang still sudi lagi nak baca cite kita ni😢. Korang jugak jgn lupa vote,like & share tau...barulh semangat ckit nak buat💪crita ni. Hehhehe..peace✌. Dan saya akn siapkan cerita ni sebelum tahun 2019 ni abess...😘😘😘love korang.

Ms.SENIOR, 💌Mr.JUNIOR [On Going]Where stories live. Discover now