#Bab 28

16 1 0
                                    

Mata masih lagi tak lelap. Ini semua disebabkan senggugut. Time camnilah nak datang. Pukul 3 pagi bangun bersih apa yang patut.

Haniz membaringkan semula tubuhnya. Masih menahan senggugut. Haih...kalau namanya senggugut ni serba serbi tak kena.
Masih mencari cara untuk tidak memikirkan sakit ni.

Haniz memalingkan wajahnya ke Fikry. Wajah suami ditatap lembut.

'Ya Allah beruntungnya dapat kahwin dengan crush macam mimpi je rasanya.' gumam Haniz dalam hati.

Wajah dirapatkan ke muka Fikry, takdelah dekat sangat. Aku mengusap perlahan wajahnya itu. Fikry sedang lena diulit mimpi. Penat barangkali. Tak tahulah kenapa,aku suka tenung wajah dia yang berkulit kuning langsat itu. Hati pun rasa sejuk je, tangan Fikry digenggam kemas di dada.

Satu kucupan singgah dibibir Fikry,seraya itu Haniz tersenyum simpul. Haniz memeluk tubuh Fikry. Kepala diletakkan di dada Fikry.

------------

Hari ni aku ikut pulang bersama Fikry. Baru aku tahu rumah si Suami aku selama ni tak jauh dari restaurant aku. Fuh!nasib baik. Setelah siap mengemas baju dan barang lain,bagasi diangkut keluar.

Mak dan ayah Fikry terlebih dahulu balik. Ada kenduri kawan lama ayah untuk dihadiri.

"Ibu,abah...kami nak berangkat dah ni." panggil Fikry.

"Oh ye," sahut abah yang bangun dari sofa.

Ibu yang muncul dari dapur sambil membawa bekas yang berisi lauk yang dimasak tengah hari tadi, ikan patin masak tempoyak. Pergh!!bau dia pun dah menyelerakan.

"Ha,ni ibu ada tapau kan untuk kamu dua bawa balik." bag kertas dihulurkan kepada Haniz.

"Ish ibu ni susah-susah je. Kat rumah nanti Haniz boleh masakkan untuk Fikry,"

"Takpelah,lagipun ibu kamu masak banyak tadi. Kat rumah ni bukan ada siapa pun yang nak makan banyak tu." sampuk abah sambil membetulkan cermin matanya.

"Ha ah betul tu,aku tak makan banyak pun," Ammar mencelah. Tau pulak orang nak balik,ingatkan dok main game dalam bilik tu tak tau apa-apa.

"Yelah kau,tak makan banyak konon...malam nanti licin lah periuk tu," perli Haniz.

"Ish kamu dua ni tak habis-habis berdebatnya...ni Fikry bawak kereta tu elok-elok tau," pesan ibu.

Mereka menghantar langkah Fikry dan Haniz hingga ke ruangan parkir kereta.

Tangan ibu dan abah disalam. Sayu hati ni tak terkata. Tak sangka aku dah jadi isteri orang. Makanya tanggungjawab abah keatas aku beralih ke bahu Fikry.

*****

Dalam perjalanan pulang.

Fikry memulakan perbualan.

"Sayang ada nak singgah mana-mana ke?" Fikry.

"Hmm...tak kot." Jawab Haniz ringkas.

"Okay." Jawab Fikry sambil mata melerek pada side mirror.

"Abie..awak tak nak sambung story ke cerita awak yang tak habis semalam..." Haniz memalingkan badan nya ke arah Fikry.

'alamak..' gumam Fikry.

Haniz memandang tepat ke muka Fikry sambil tersenyum menanti suaminya untuk bercerita.

"Ok,dia macam ni...masa Abie form 4 tu kan,masih junior lagi masa tu..Ha masa tu lah,yang sebenarnya Abie dah lama crush kat Sayang..." Cerita Fikry.

Terbutang mata Haniz mendengar kata-kata Fikry.

"What??..." Haniz.

Fikry sengih + malu.

"Ha ah...yang tahu cuma adik awak je. Dia kan satu-satunya kawan baik saya." Jelas Fikry sambil fokus memandu.

"Kenapalah,awak tak terus terang je dengan saya masa tu?" Soal Haniz dengan sedikit terkejut.

"Hmm..Abie seganlah. Mana lah tahu kan yang Sayang ni dah ada boyfriend ke apa." Bagitahu Fikry.

"Takde maknanya lah ada boyfriend bagai.." ujar Haniz.

"Maknanya,cinta saya ni tak bertepuk sebelah tangan lah ye.."ujar Haniz dengan senyum lebar.

Rupanya Haniz tercrush kat jodoh sendiri plus,dapat kahwin dengan crush sendiri pula tu. Berbunga-bunga hati Haniz.Seperti mendapat bonus tahunan lah pulak.



---------------------------------------------

OK GUYS..I TERPAKSA REVIEW BALIK SETIAP BAB CAUSE DAH TERLALU LAMA TERGENDALA SINCE PKP..HIHIHI. SO TAHUN NI I MAKESURE NOVEL NI AKAN HABIS AND I AKAN PUBLISH SEMUA BAB. JANGAN LUPA BACA TAWW..LOVE U ALL.

Ms.SENIOR, 💌Mr.JUNIOR [On Going]Where stories live. Discover now