Nama aku Nur Haniz Binti Abdullah. Aku gadis bandar yang berumur 17 tahun yang sememangnya masih mentah dengan realiti dunia sekarang.
Aku adalah anak sulung dalam keluarga ni dan ada adik lelaki yang tak jauh pun umur dia dengan aku,beza setahun je. So maknanya sekarang dia tingkatan 4 .Nama adik aku Mohd Ammar. Ayah aku, Abdullah bin Abu. Dia seorang usahawan yang berjaya juga dia ayah yang baik. Ibu aku pulak, Mazlin binti Hamid. Seorang suri rumah sepenuh masa. Dia mencurahkan segala kasih sayangnya kepada aku dan adik aku.
Hari ini aku ada kelas tambahan, almaklumlah dah nak SPM kan. So nak tak nak kena jugak turun. Haniz dan tiga rakan sekelasnya a.k.a bff berjalan menuju ke pondok di hadapan pagar sekolah sementara menunggu ibu bapa masing-masing untuk balik.
"Eh Nisa,cuba kau tengok tu" Tanya aku dengan suara yang perlahan sambil memuncungkan bibir dengan menunjuk seseorang.
" Ish kau ni..." jawab Nisa dengan wajah yang malu-malu apabila nampak Imran lalu dihadapannya.
Aku,sya dan emma berdekah ketawa sehingga pelajar lain menoleh kearah kami. Nisa dah lama crush dengan Imran sejak tingkatan 3 lagi.
"Eleh,tak payahlah malu-malu. Sukalah tu" -usik aku lagi sambil ketawa.
Ibu Ayah masing-masing pun dah sampai.
***
Selepas solat Isyak,aku memeriksa hand phone untuk melihat kalau ada messages yang masuk.'Ting!Ting!. Bunyi notification WhatsApp masuk. Semestinya dari group WhatsApp Bff yang menyebabkan bunyi WhatsApp tidak henti-henti berbunyi.
"Amboi...banyaknye message ni." getus Haniz seorang diri.
"Malaslah nak layan,tah ape yang diborak diorang ni..." kata Haniz sambil menggelengkan kepalanya.
Selepas melihat semua message tadi,aku kembali ke meja belajar untuk menyiapkan kerja sekolah yang melambak sebab esok perlu dihantar kalau tak berdiri luar lah jawabnya. Malu kot!!
***
Selsesai menyiapkan kerja sekolah, aku terus masuk tidur dek kerana penat seharian di sekolah.Akhirnya Haniz lena diulit mimpi."Haniz aku nak bagi tau kau something ni..." Tanya Fikry kepada Haniz dengan nada yang serius.
"Ha..ape benda kau nak bagi tau aku?". Soal Haniz dengan raut wajah yang pelik.
" Sebenarnya...sebenarnya...aku suka kau!". Jawab Fikry dengan perasaan yang sedikit takut.
Ape!!!
seraya itu Haniz terus bangkit dari tidurnya dengan nafas yang laju dek kerana terkejut. Aku menoleh sekeliling dan melihat jam di handphone yang menunjukkan pukul 5.30 pagi.
"Allahu...". Haniz menarik lafaz lega sambil istighfar.
Turun naik nafasnya. Muka diusap kasar.
" Nasib baiklah mimpi jer." Desis aku dalam hati.
"Macam manalah aku boleh termimpi dia..." Soal Haniz sendiri dalam keadaan yang blur.
Haniz terus bangkit dari tempat tidurnya lalu menuju ke bilik air untuk bersihkan diri sebelum solat Subuh dan turun sekolah.
***************************
*Sorry lah guys kalau writing aku ni teruk..hehehee..kalau ada perkataan yang perlu dibetulkan boleh je komen kat bawah..komen yang baik² je OK.
Aq baru first time🙇.
So jgn lupa vote OK .kkalau boleh ajak kawan2 baca sekali k. Love korang🙇💓
YOU ARE READING
Ms.SENIOR, 💌Mr.JUNIOR [On Going]
عاطفيةAdakah Bahagia itu terletaknya pada orang lain atau diri sendiri? Semestinya bahagia itu terletak pada diri,kenapa perlu memikirkan bahagianya orang lain sebelum diri sendiri.Jika memilih untuk bahagia sendiri maka diri sendiri adalah perlu menjadi...