Tangan Reyna bergerak gerak mencari telefonnya yang berdering. Wajahnya masih lagi tersorok dibalik bantal. Siapa yang berani kacau dia pagi pagi ni? Nak je dia menjerit. Di baling semua bantal dan disepak selimut di kaki. Perempun apa entah macam ni? Telefon diangkat."Hello ? Nak apa?" Suara serak serak Reyna kedengaran.
"It's me." Suara Amara menjengah.
"Hello. Kau okay tak ni?" Suara Iris kalut bertanya.
Iris menepuk nepuk bantal dan disusun diatas sofa. Pagi pagi memang itu rutin dia. Si Reyna masih lagi di bilik. Huh ! Dasar pemalas.
"Oh my god .Dia bangun awal pulak dah. Lepastu kalut. Mesti lepas ni dia buat drama mak tiri." Reyna sudah menjeling geram. Suara memerli Iris.
Iris ketap bibir."Of course aku bangun awal. Bukan macam kau. Lagi satu, aku kalut sebab kawan. Bukannya hal lain."
Baru Amara nak buka mulut. "Diam lah bagi dia bercakap. Kau ni kan. Sibuk betul." Reyna bersuara.
Iris tahan geram. Memang cari gaduh betul pagi pagi dengan aku."Biar lah. Aku ada mulut. Ikut suka aku la nak bercakap tak henti pun."
"Girls, stop. Aku dah rasa macam orang bodoh dekat sini." Amara memegang rambutnya. Macam macam la budak budak ni haih.
"Rasa bodoh sangat ke bila bangun dah ada rumah Zanth?" Reyna mengacau.
"Exactly, what am i doing here? Siap dengan pakej tidur lagi."
"Kan kau pengsan, jadi masa tu Zanth yang bawak kau balik rumah dia. So kitorang follow kau. Tapi sebab kau tak bangun lagi semalam, so yah kau stay jela dekat rumah dia." Ujar Iris pula. Senyuman terukir dibibir ketiga tiga gadis itu.
"He said he'll watch over you, that he'll do whatever you would need. Omg Amara. We can't stand it." Suara Reyna pula kedengaran girang.
Iris mengangguk.
Amara tersenyum."Gila la korang ni." Amara tergelak.
"Everything is okay. Don't worry"
"Ya. Masa aku bangun pun, Zanth cakap benda yang sama. Aku pun lega jugak." Tutur Amara.
"What !" Serentak suara Iris dan Reyna. Yang paling kuat Iris lah. Kalau bab macam tu memang dia anti sikit.
Amara jauhkan telefon dari telinga. Huh bingit. Sakit telinga aku.
"Apa yang Zanth buat dekat sebelah kau masa kau bangun?" Iris menempik kuat. Iris dah fikir macam macam. Mana boleh ! Dia tinggalkan Amara pada Zanth bukan untuk buat benda mengarut. Aku pancung kepala Zanth nanti kalau aku tahu apa apa jadi pada Amara. Watch out !
"Amara. Kau masih berbaju kan?" Tanya Reyna pula. Itu je yang dia terfikir bila situasi Amara saat ini. Kan? Logik kan? Tak salah pun kalau tanya.
Amara tepuk dahi. Aduh. Fikir bukan bukan la budak budak ni. Gila ke apa. Takkan nak buat benda tak elok pulak.
"Tak payah buat lawak lah korang ni. Dia teman aku je. Mana tahu aku nak something ke. Takkan ada benda yang berlaku okay. Aku tahu jaga diri aku." Terang Amara tenang. Taknak nanti mereka fikir bukan bukan lagi.
Iris dan Reyna menghembus nafas lega. Jadi keputusan mereka tak salah lah.
"Nasib baik. Sesak nafas aku tahu tak. Ish."
"So it's happened."
"Hah its happened? Apa benda?" Tanya Amara
"Dia jaga kau dengan baik lah . Betul tak?"
YOU ARE READING
Endless Love
RomanceBook One ⭐️ • High Rank #1 in Rejected (15-9-2019) • • High Rank #1 in Mate (1-10-2019) • "Everything in this world has a limit, except my love for you" Persahabatan diantara Amara Tahlia, Reyna Davika dan juga Iris Naratisya dari bangku sekolah se...