Pengacara mula memanggil nama Reyna. Debaran muka terasa. Dia berjalan perlahan."Can wait to see our awesome donation tonight ! Miss Reyna Davika Dato Akbar to make an appearance!"
Tepukan gemuruh dari bawah membuatkan Reyna sedikit malu. Bukannya sebelum ini dia tidak pernah berhadapan dengan orang tapi dia gementar ! Dan dia muncul ditengah-tengah stage. Berdiri kaki sesaat dan hanya menayang senyuman yang begitu manis.
Dia mula berjalan diatas karpet merah ditengah laluan. Seperti yang pernah dia lakukan sebelum ini. Hanya perlu percaya diri. Setinggi mana pun heelsnya pasti tak akan bergolek !
Aryan dimeja bawah hanya memerhati dengan lirikan mata yang Reyna sahaja mengerti. Reyna membalas dengan senyuman. Dilirik Amara dan Iris di meja sebelah. Lambaian tangan dari kedua-duanya membuatkan dia hampir tergelak. Nasib dapat kawal.
"Wow.. you look so stunning in this dress ! I'm so impressed, Miss Reyna." Seloroh pengacara lelaki membuatkan ramai tetamu ketawa.
"As we know that Dato Akbar adalah ayah kepada Miss Reyna. So shall we start bidding the dress. I know all of you want to bid that dress !"
Dan dress yang dipakai oleh Reyna dibida bermula dengan harga Rm9000. Reyna angkat muka. What ! Sembilan ribu. Biar betul. Sebenarnya baju ini tak ada dalam senarai untuk dibida tapi dia sempat memberitahu Hilmi dan tak tersangka yang harga permulaan juga sudah tinggi.
Iris juga terjengil mata. Terus matanya memerhati dengan teliti baju yang dipakai oleh Reyna. Itu baju dia ! Ya. Memang betul baju dia. Tapi takkan mahal macam tu ! Dia hanya design suka-suka. Sekadar membuat lakaran dikertas dan entah bila dia siapkan dia sendiri tak pasti. Kerana baju itu cuma baju yang dia siapkan ketika dia kekurangan kerja.
Amara melihat Zanth dari tadi hanya bercakap dengan seorang wanita. Kelihatan begitu rapat. Bukan dia taktahu lirik mata wanita itu memandang Zanth. Tapi dia malas mahu menunjukkan perangainya. Mata kembali fokus pada Reyna.
Ketika itu masing masing membida dengan harga tinggi. Rm20,000 menjadi taruhan. Saat pengacara mula mengira. Satu tangan diangkat tinggi. Mata tetamu muka fokus pada lelaki itu.
"Rm30,000"
Tercekik rasa air yang baru ditelan oleh Amara. Darah terasa menyerbu ke muka. Iris dibelakang menepuk belakang tubuhnya perlahan. Sumpah sakit hatinya melihat si perempuan disebelah Zanth mula tersenyum bangga. Kenapa? Dah bangga yang Zanth beli dress mahal? Ergh ! Menyampah .
Tak usahkan Amara. Aryan dan Emir juga melopong melihat Zanth yang membida sebanyak itu. Sungguh tak percaya. Tapi mereka hanya tersenyum saja. Wajah Icha disebelah Zanth membuatkan mereka tertanya-tanya juga. Tak sangka yang Zanth bakal mengajak Icha ke majlis ini.
"Wow ! Mr. Zanth Roland here. What a high price we had tonight."
Pertanyaan itu hanya dibalas dengan senyuman dari Zanth. Setelah pengacara memulakan perkiraan satu hingga tiga. Tiada lagi yang membida. Dan dress itu menjadi milik Zanth. Seperti tadi. Zanth hanya tersenyum saat ada yang mengucapkan tahniah. Baju itu cukup cantik. Cukup elegent. Cukup memukau.
Dan semua akan berfikir bahawa Zanth akan menghadiahkan dress itu kepada kekasihnya. Huh Amara jadi sebal sendiri. Tiba-tiba saja moodnya merundum jatuh. Tapi bila fikirkan ini majlis Reyna. Dia hanya membiarkan Zanth.
Setelah selesai segalanya. Reyna mengambil mic untuk memberitahu sesuatu. Dia masih berdiri ditengah-tengah stage.
"Hai everyone. First of all, I just wanna say thank you very much to all my friends and my love, who always support me. And both for my parents. I love you so much. Again! I want to say the most thanks to my Iris Naratisya. Because of her I can stand in this stage and donating this dress. Fyi, designer for dress I'm wearing right now is my beloved friend. So if you guys interesting with the design. You just contact her. I will make sure, you will get the most perfect service."
YOU ARE READING
Endless Love
RomanceBook One ⭐️ • High Rank #1 in Rejected (15-9-2019) • • High Rank #1 in Mate (1-10-2019) • "Everything in this world has a limit, except my love for you" Persahabatan diantara Amara Tahlia, Reyna Davika dan juga Iris Naratisya dari bangku sekolah se...