Najmi dan Raisya bangun awal pada pagi itu untuk majlis yang akan berlangsung pada pagi ini. Semua kuncu-kuncu dan orang-orangnya sedang bertungkus lumus membuat persiapan. Najmi duduk termenung di balkoni. Dia teringat akan sesuatu"Assalamualaikum" Najmi mengucapkan salam di sebuah rumah banglo yang agak mewah. Datin Fatimah terkoncoh-koncoh keluar apabila mendegar salam sebanyak tiga kali.
"Waalaikumussalam,ya cari siapa ya?" soal Datin Fatimah. Dia mula menggeletis bak cacing kepanasan apabila melihat Najmi di luar pintu pagar.
"Emm...Dato Radhin ada tak kat dalam?" soal Najmi dan membuat muka jelek.
"Ada. Marilah masuk" pelawa Datin Fatimah sambil senyum gedik.
"Eii..tabiat ke apa perempuan ni. Umur dah elit ada hati nak mengurat aku" kata Najmi didalam hati. Tak senang matanya melihat perangai wanita tua yang masih berjiwa muda itu.
"Em..sekejap eh,I panggil dia. You duduk lah dulu" kata Datin Fatimah.
"Baik,terima kasih" ucap Najmi meskipun dia tidak menyenangi wanita tua itu."ABANG!!!!NI ADA ORANG NAK JUMPA!!!!" laung Datin Fatimah sekuat hati. Najmi terkejut beruk dengan tindakan spontan wanita itu.
"Wuishhh,tarzan ke apa dia ni?. Terkejut aku" kata Najmi didalam hati sambil tangannya mengurut dada. Mujur sahaja jantung jatuh berderai.
"Hehehe,sorry la ye. Tak sangka suara akak kuat" kata Datin Fatimah.
"What the hell?akak?kau ni pangkat makcik-makcik je la. Lagipun kau tu bakal mak mertua tiri aku?eh ada ke?" Najmi bermonolog pedas di sanubarinya. Dia kemudiannya menzahirkan seyuman kelat.
"Hm..kacak juga dia ni. Boleh aku try dia jadi anak ikan aku. Dia ni tengok dari segi pakaian memang anak orang kaya. Tapi,aku kena settlekan orang tua tu. Kaya,berhata tapi dah nak mampos. Memang tak lah aku nak jadi janda" omel Datin Fatimah di dalam hati.
Seketika kemudian, susuk tubuh yang agak gempal dan usianya dalam lingkungan 57 tahun menuruni anak tangga dengan pipe tetsisip dibibir.
"Eh,Haqiem. Ya,Allah dah besar panjang dah kamu" kata Dato' Radhin sebaik sahaja ternampak kelibat Najmi. Najmi terkejut beruk.
"Eh,uncle Radhin ni bapak Raisya. Seriuslah,asal aku boleh tak perasan masa cek kad pengenalan dia tempoh hari. " Najmi terkaku. Mau tidaknya,Dato' Radhin merupakan ketua Mafia yang paling terkenal dan merupakan sahabat karib arwah bapanya semasa penjualan dadah 10 tahun yang lepas.
"Hahaha,Assalamualaikum uncle. Uncle apa khabar?" soal Najmi mendahulukan bicara.
"Baik je nak. Silakan duduk. Ahh you,tolong buatkan air untuk kami berdua" arah Dato' Radhin pada Datin Fatimah. Dia hanya menuruti tanpa banyak soalan. Langkahnya terus menuju ke dapur.
"Ha,kamu kerja apa sekarang. Don't telling me yang you masih kerja..." Lelaki tua itu menghentikan kata-katanya.
"Yes uncle,saya masih lagi buat kerja tu. Saya buat ni pun sebab arwah papa." kata Najmi dengan nada yang kendur.
"Oh ya. I'm sorry. Dah 4 tahun Mail meninggal." suaranya turut kendur memikirkan arwah sahabatnya itu.
"Mail tu baik orangnya. Dia selalu tolong uncle sampai la uncle jadi macam ni" kata Dato' Radhin dan tersenyum hambar. Najmi juga tersenyum hambar. Muka bapanya rancak bermain diruamg memori.
"Oh by the way,Haqiem datang sini ada tujuan apa ya?" soal Dato' Radhin memecahkan suasana suram itu. Jus Oren yang dihidangkan disisip sedikit.
"Ahh em...s..saya datang sebenarnya nak..nak kahwin dengan anak uncle" luah Najmi terketar-ketar. Lututnya lemah.
"Hah!!!?" terkejut beruk lelaki separuh abad itu. Najmi meneguk air liur. Nak tak nak dia terpaksa meneruskan hajatnya.
Dato' Radhin diam. Dia memandang tepat pada wajah bersih milik Najmi. Dia mengeluh berat.
"Baiklah. Uncle setuju kalau itu pilihan dia. Sabtu depan kamu nikah" akhirnya dia bersuara.
"Apa....?Dia setuju macam tu je. Ingatkan dia marah. Fish" Najmi terus bersalaman dengan Dato' Radhin tanpa beterima kasih.
"WOII BRO. YOU DAH NAK KAHWIN. HABISLAH TERUNA YOU" Karl menyindir Najmi yang sedang ralit memperkemaskan songkoknya.
"Belum kahwin pon teruna aku dah takda. It's okey bro,tak nampak." Najmi ketawa seraya menyembur sedikit perfume. Karl juga turut berbuat demikian.
"Ni,malam ni macam mana. Turun padang tak? Aku bukannya apa,mamat psiko tu dah 2 hari terbengkalai dalam gudang. Naik menyampah aku" kata Karl lalu vape ditangannya disedut dan dihembus keluar.
"Memang tak lah. Are you kidding me,Mr. Karl. Malam pertama adalah impian yang diidamkan oleh semua lelaki takkan aku nak lepaskan. Pasal mamat psiko tu,lusalah baru aku settlea kan. Hishhh busuk bau baju aku dengan asap vape kau" Najmi segera mengibas-ngibas asap vape tersebut.
"Rilaxlah,perisa strawberi kot" Karl nenyedut dan menghembuskannya lagi.
"Werrk" Najmi membuat gaya muntah.
"Tuan,semua orang dah berkumpul dekat bawah." kata Haziq yang lengkap dengan baju melayu cekak musang. Najmi dan Karl mengangguk dan segera turun ke bawah.
"Aku nikahkan dikau Syed Muhammad Najmi Haqiem bin Syed Muhammad Ismail dengan anakku Nur Raisya Farahana binti Radhin Mikchael dengan mas khawin seribu ringgit tunai"
"Aku terima nikahnya Nur Raisya Farahana binti Radhin Mikchael dengan mas kahwin seribu ringgit tunai".
To be continue..
(Idea merepek..)
YOU ARE READING
MY MR MAFIA
RandomAntara dendam dan cinta bukanlah satu pilihan. Dia berusaha menjejaki pembunuh ibu dan ayah serta adik perempuannya. Menjadi mafia bukanlah pilihan hidupnya. Hidupnya penuh sengsara dari kecil. Namun cinta melebihi segalanya. Najmi Haqiem bertemu...