~11~

1.8K 59 2
                                    

  Raisya termenung di balkoni bilik Najmi. Fikirannya menerawang memikirkan hal siang tadi.

PETANG SELEPAS MAJLIS HABIS
  "Tahniah Raisya"
"Congrats Raisya, akhirnya Tuan kahwin juga dengan pilihan hati dia." ujar Amira sambil memegang bahu Raisya.

   "Eii ape ni. Oh..jadi rancangan korang eh,tak baik tau. Taknak kawan" Raisya menjuihkan bibir tanda merajuk.

   Semua yang ada didapur ketawa melihat telatah Raisya yang seperti anak kecil.

   "Jangan la merajuk Isya. Akak cuma happy bila Tuan pilih Isya jadi isteri dia. Bukan apa takdelah nanti perempuan pelik-pelik datang rumah kita" ujar Amira sambil mengikat bungkusan nasi bersama dacar,kari kambing dan ayam masak merah.

    "Perempuan pelik? Kenapa diorang ada muka iras alien ke?" soal Raisya bingung dengan wajah polosnya.

   "Eishh Raisya. Bukan muka alien tapi perangai diorang serupa alien. Menggedik je dengan Tuan" jelas Hanis pula membuat muka meluat.

   "Ohh jangan risaulah. Isya akan goda suami Isya dengan lebih gedik. Conferm dia tak pandang perempuan lain." ujar Raisya tanpa berfikir panjang. Kata-katanya didengari oleh Najmi yang baru sahaja habis melayan tetamu.

    Najmi tersenyum sebelum melangkah masuk ruang dapur. Senyuman tadi dimatikan dan membuat muka serius.

   "Seronak nampak sayang. Belum habis 24 jam awak dah buat dosa pada suami awak" kata Najmi dan melabuhkan punggungnya di kerusi.

   "Arr...Tuan kami pergi dulu. Arr..kami nak bersihkan ruang tamu dengan luar. Assalamualaikum" kata Hanis lalu menarik lengan Amira. Terkoncoh-koncoh gadis itu berlari anak.

     Raisya juga ingin berlalu tetapi ditegah oleh Najmi. Ya kini mereka tinggal berdua sahaja di bahagian dapur.

    "Erm...encik,boleh tak saya nak naik atas. Nak tukar baju" ujar Raisya takut-takut. Hatinya berdegup kencang.

   "In your dream Sayang. Kau mengumpat apa pasal aku tadi?" soal Najmi dengan wajah serius. Sengaja dia buat begitu. Dia suka melihat wajah Raisya yang sebersalah itu. Comel.

   "Erm..aa sa..sa..saya..." Raisya bermain dengan jarinya. Sebersalah dia nak bagi tahu. Ni semua salah akak Amira. Kenapa ajak dia mengumpat tentang Najmi. Tengok sekarang dia yang kena.

    "Ok tak nak bagi tahu takpe. Aku naik atas dulu. Nak salin baju" Najmi membuat muak merajuk. Dia kemudiannya menapak menaiki anak tangga.

    Raisya menjadi sebersalah. Dia tidak tahu nak buat apa. Akhirnya dia tertidur di kabinet dapur. Letih sangat.

     "Aaa.... macam mana ni,kalau dia cop aku isteri derhaka macam mana? Kalau dia benci aku macam mana. Aaa..." Raisya meraup mukanya. Jelas terpampang muka sedihnya.

    "Hm...so kau nak ke jadi isteri derhaka. So baik kau cerita apa yang kau cakap pasal aku petang tadi" ujar Najmi sambil menepuk-nepuk tilam menyuruh Raisya duduk. Mukanya sengaja dikawal serius.

    "Aaa...saya..saya..". Haish Raisya cakap je la ape yang kau mengumpat petang tadi.

   "Oh tak nak bagi tahu. Jadi aku terpaksa cakap Aku Syed Najmi Haqiem Bin Syed Muhammad Ismail men...." belum habis Najmi menghabiskan ayatnya itu,Raisya memintas.

   "Ok look,Amira cakap yang dulu sebelum kita kahwin ada beberapa perempuan datang,pikat awak,goda awak. Lepastu diorang cakap takut mereka datang untuk khianat dekat kita" ujar Raisya. Air matanya bergelinangan.

   "Lepastu saya cakap dengan Amira dan Hanis yang saya akan goda awak,sampai awak tak pandang dah perempuan-perempuan tu" terang Raisya menahan air mata.

   "Tuan..jangan ceraikan saya. Kita baru je kahwin tak sampai 24 jam lagi. Tolonglah" tersedu sedan Raisya menangis. Dia tidak menyangka Najmi akan ceraikannya kerana sebuah rahsia.

    "Hahahahahahaha,bila masa aku nak ceraikan kau. Aku cuma nak cakap terima kasih je. Jangan lah nangis. Aku tak kejam macam tu" pujuk Najmi apabila melihat isterinya sudah merah mata.

   Raisya mengesat air matanya. Bibirnya tersenyum pahit.
"Encik..jangan buat saya macam ni. Saya takutlah. Yalah kita kahwin tak sampai sehari lagi,jangan la encik ceraikan saya. Saya nak tinggal kat mana,siapa nak beri saya kasih sayang,..."

    Belum sempat dia habis berceloteh,Najmi mencium dahinya.

   "Heyyy,look in my eyes. Nur Raisya Farahana,aku Syed Najmi Haqiem tak akan ceraikan kau walaupun apa yang terjadi. Terima kasih sebab jadi isteri aku yang sah" ucap Najmi tulus dan ikhlas. Raisya pegun dengan situasi sekarang.

   "Woahh,suami aku ke ni. Mafia memang sweet ke lepas kahwin" hati kecilnya bersuara.

   "Encik..saya pun nak ucapkan terima kasih sebab jadikan saya isteri encik yang sah." ujar Raisya bahagia.

   "Hey jangan panggil aku encik or tuan. Aku nak kau panggil aku " biy" "sayang" "abang" ke,baru sedap sikit telinga mendengar"Najmi tersenyum miang.

    "Apa pandang saya macam tu,ab..abang jangan macam-macam" berbelit lidah Raisya menuturkan perkataan abang itu.

    "Kau ada cakap yang kau nak goda aku tadi,so kau boleh tunaikan hajat kau" Najmi beriak selamba.

    "Eii..saya penat lah. Dah lah nak tidur" Raisya terus merangkak menuju ke bantal dan menarik comforter  menutupi mukanya yang membahang.

    "Eh mana boleh tidur, malam ni malam special. Nak tunggu khamis lambat lagi. Harini baru hari Sabtu" Najmi tersenyum nakal.

    "Abang..saya letih la." ujar Raisya. Sebenarnya dia malu bukan penat.

   "Tak baik lawan cakap suami,nak dilabelkan isteri derhaka ke?" Najmi sudah menggunakan kuasa vetonya.

   "Tak nak...saya bukan taknak tapi saya malu" ujar Raisya yang masih berselubung dalam comforter.

   "Nak malu apa bossku. Kau dah jadi isteri aku dah. Don't worry, semuanya akan jalan baik,tenang dan smooth. Hahahahahaha" ujar Najmi sebelum merangkak dan menarik comforter yang menutupi Raisya.

   Dia kemudiannya menindih Raisya dan berbisik di telinga Raisya.
    "You are mine, and im yours. Toninght is our present. Lets enjoy" dan dia mula mencium lekuk leher Raisya dengan rakus dan seterusnya bla bla bla

To be continue...

First author nak minta maaf sebab dah lama tak update. Cause hilang idea hahahahaha. So im sorry. Second,chapt ni agak pening plot dia,sebb otk author kering idea sbb lama dah tak sekolah hahahaha. Ok la so bored. Hope enjoy.

Author ada publish book baru "A badboys boyfriend". Kalau sudi bacalah.. Ok bye

  

MY MR MAFIAWhere stories live. Discover now