~13~

1.6K 61 1
                                    

       Najmi membetulkan sedikit rambutnya. Haziq yang datang menghampirinya dipandang bengis. Kakinya laju memasuki gudang yang agak usang itu.

   Dia kemudian menghempaskan badannya pada sofa yang agak lapuk.

    Haziq,Dylan,Karl,Sam dan Remy  saling berpandangan.
"Mi,kau boleh rilek time kita dalam masalah besar. Weh nyawa wife kau dalam bahaya" Karl bangun dan mengutarakan bicaranya. Geram melihat gelagat Najmi yang sambil lewa itu.

   "Hm.." jawabnya sepatah. Dia ni memang ego tahap raban. Bini dalam bahaya kot.

   "Weh Mi,aku ulang nyawa wife kau dalam bahaya. Takkan kau nak biarkan dorang bunuh bini kau macam tu je." Karl sudah hilang sabar. Lelaki dihadapannya itu ditenung tajam.

   "Eii apa kau ni. Bising. Bingit tahu telinga aku. Kau rilek sudahlah. Aku dah tahu ni kerja siapa" katanya dan bangun dari pembaringan untuk duduk

    "Siapa?" soal Haziq yang dari tadi menjadi penonton setia Karl memaki Najmi.

  "Iqbal" jawabnya sepatah. Bibirnya diukir senyuman sinis.

  "Iqbal?Anak Pak Ngah ke?" soal Karl bingung. Sesungguhnya menjadi seorang gangster adalah cabaran kerana terlalu banyak nama dan muka perlu diingati.

  "Dah tu Iqbal mana.Jantan tu je yang nak bini aku"kata Najmi sinis. Botol Cocoa-Cola digenggam hingga penyek.

   "Motif dia nak isteri Tuan?bukan ke dia beria nakkan Puan Raisya tu. Asal dia nak bunuh pulak?" soal Remy sambil tangan disilang di dada.

   "Psiko. Dia tu psiko. Dia dari dulu tak puas hati dengan aku. Dia bunuh semua ahli keluarga aku sebab dia cemburu bapak dia lebih sayangkan aku dan Karl daripada dia" Najmi mengeluarkan rokok dan menghisapnya. Asap yang disedut dihembus keluar.

    "Dah dia perangai macam setan,siapa je nak sayang,suka. Pak Ngah pon benci tengok muka dia" kata Karl lalu kakinya menendang meja.

   "Habis apa rancangan Tuan dengan Karl" soal Dylan dan memandang kedua-dua lelaki raksasa dihadapannya.

   "Senang. Aku nak kau,Sam dan Karl pergi culik dia dan bawa kat tempat biasa. Kurung dia dalam bilik No 7." Najmi memberi arahan pada tiga orang pengikutnya.

   Mereka bertiga segera melakukan tugasan yang telah diberi.

   "Haziq,Remy aku nak kau cari maklumat-maklumat dekat semua CCTV yang ada dekat kawasan ni. Termasuk CCTV dekat rumah aku.Aku nak tahu berapa lama dah dia intip Raisya." kata Najmi sambil tangannnya mengehentak meja.

   "Baik Tuan!!" kata mereka serentak. Mujur Haziq dan Remy pakar dalam bidang godaman. So tak adalah mereka susah-susah nak soal orang awam.

   Najmi segera menghidupkan enjin kereta. Minyak ditekan laju. Jalan raya yang lengang itu menjadi litar luma solo buatnya.

   Keretanya dipakir elok didalam garaj. Dia terus meluru masuk ke dalam rumah.

   "Amira,Hanis mana Raisya?" soalnya sebaik sahaja menapak masuk kedalam rumah.

   "Puan ada dekat bilik. Dari tadi kami ajak dia makan,tapi dia berkurung sahaja didalam bilik" Amira mengutarakan bicaranya. Hanis disebelah hanya nengangguk tansa setuju dengan kata-kata Raisya.

   "Bilik?Ok lah kalau macam tu. Korang berdua buat dulu kerja-kerja kay dapur. Saya nak pergi tengok dia" kata Najmi dan segera mendaki anak tangga menuju ke bilik.

    Amira dan Hanis segera menunaikan arahan yang diberi. Segala pinggan dan cawan dibasuh dan dibilas. Meja dan lantai dibersihkan dengan pantas.

   Pintu bilik dikuak perlahan. Raisya hanya membiarkan sahaja. Habis segala badannya dipeluk erat. Mukanya pucat lesu.

   "Sayang,kenapa ni?" soal Najmi sebaik sahaja melihat keadaan isterinya tidak terurus. Muka pucat,muka sembab,rambut serabai.

    Raisya memandang Najmi dalam keadaan ketakutan. Seluruh tangan dan kakinya menggigil ketakutan.

   "Heii sayang. Kau kenapa ni. Cerita dekat aku" Najmi terus menerpa Raisya. Raisya terus memeluk suaminya. Dia menangis semahu-mahunya.

   "Heii honey. Look into my eyes. Tell me what happen?" Najmi sudah hilang sabar. Segala soalannya tadi Raisya tidak nwnjawabnya.

   "Saya takut....handphone...luar...Kifo" Tersedu-sedan Raisya memberi petunjuk. Najmi segera mengambil telefon milik Raisya. Aplikasi Whatsapp dibuka.

+60 16-744 5678

Hai sayang?
Dah tengok kucing
You kat balkoni
Luar.

Siapa ni?asal
Dengan kucing aku?
Seen.

   Najmi segera berlari menuju kebalkoni.
"Allah.." itu sahaja yang mampu diucapkan selepas melihat bangkai Kifo yang disembelih dengan suatu nota.

     "Best bro tengok kucing kau mati. Ni baru sikit aku bagi. Kalau kau nak urusan kita ni selesai,kau cuma perlu serahkan wife kau dekat aku. Kalau tak aku bunuh wife kau"- IQ

  "Bangsat punya jantan. Kita tengok siapa yang selamat" ujarnya sebelum menangkap gambar sebagai bukti dan dihantar pada Karl dan Haziq.

   Bangkai Kifo tadi dibalut dengan kain putih dan darahnya dibersihkan. Najmi memanggil tukang kebunnya Encik Sabri menanam bangkai kucing itu dengan segera.


  Dia kemudiannya mendapatkan Raisya yang sudah tidak sedarkan diri di lantai bilik dan segera membawanya ke hospital dan diikuti Amira dan Hanis

To be continue....

Ok done update. Sikit je harini sbb sis penat sikit harini. . Ok. Sayang readers semua. Bye..stay safe

MY MR MAFIAWhere stories live. Discover now