CERPEN - 5.1

876 25 2
                                    

"Roger 1,check all the corner of this place."

Pesanan suara kedengaran di walkie talkie.

"Roger 2,accepted,Sir!"

Askar tersebut memerhati kawasan sekeliling. Senyap sunyi.

"Roger 2,place clear,Sir. There's something weird."

Ketua askar di seberang sana mengeluh. Dia merasakan juga ada sesuatu yang tak kena.

Operasi ini sudah dirancang selama 10 tahun. Saat yang dinanti,sudah tiba. Dia tidak mahu mensiakan peluang yang ada.

Ketua askar yang bernama Robert Anderson itu berharapkan kemenangan di pihak mereka.

"Roger 2,let's go and check inside." Tegas Robert Anderson pada pekerja bawahnya.

Dan,tidak lama lepas itu,mereka merempuh masuk dari setiap penjuru lejar rahsia Dr. Bal yang agak tersorok itu.

Mereka memeriksa seluruh pelusuk lejar untuk mendapatkan bahan bukti. Tapi,apa yang Robert Anderson dapati ialah nota dari suspek berkenaan.

'Sorry bro,harini kami menang lagi.'

"Shit!" Maki Robert Anderson.

Dia melempiaskan amarahnya ke dinding dengan menumbuk. Sungguh,dia terkena hari ini.

"Roger 2,undur. We must plan all this again and this time it would be our greatest victory we had over all." Arah Robert Anderson.

Dan,saat itu bermulalah misi pencarian Dr. Bal yang makin menghuru-harakan keadaan sehingga menyebabkan kacau-bilau.

---

Naaz merapati Zayn.

"I heard,bos nak pindah lagi. Betul ke?" Soalnya.

"Yeah,kind of that." Balas Zayn.

Naaz mengeluh.

"Why?" Zayn berbicara.

"Aku bukan apa. Bos tu kerja kuat sangat. Kau tengok sekarang."

Zayn mengerutkan dahi.

"Kenapa dengan sekarang?" Soal Zayn,pelik.

"You know dia angkut anak bini dia ke hulu ke hilir. It's so worse for their daughter." Zayn memandang Naaz.

Ada betul juga cakap rakan sekerjanya. Zayn memandang ke arah bos mereka.

"Kau ingat tak,time bos kita nak mengorat bini dia?" Zayn mengangguk.

"Her wife doesn't know the real of her husband at that time. I think this time we're gonna shot right in our head." Tambah Naaz.

"Dah banyak kali aku dengar diorang bergaduh pasal ni. Madam pun asyik lari sebab tak tahan sampaikan bos kena pujuk. She's so lucky to have him. Bos sayangkan dia sangat-sangat."

Setelah itu,Naaz berlari anak ke arah bosnya kerana satu panggilan telefon secara tiba-tiba. Dia memerhati tindak-tanduk bosnya itu. Dia mendengar sikit butir bicara bosnya itu.

"We're gonna leave Malaysia tonight." Itu yang disampaikan oleh bos mereka.

Naaz memandang bosnya yang menghulurkan telefon ke arahnya. Bosnya mendekatkan mulutnya ke telinga Naaz.

"Make sure flight ticket,my luggage,my passport and my IC is already complete." Naaz mengangguk.

"Baik,bos!" Bosnya itu menepuk-nepuk bahunya sebelum beredar dari situ.

cerpenWhere stories live. Discover now