V1 - HYT (BAB 37)

334 4 0
                                    

Zikri berdiri lalu hulurkan tangannya meminta aku berdiri sama.

"Shall we?"

"Nak pergi mana?" soalan Zikri aku pulangkan semula.

"Jalan-jalan, ambil angin."

"Anak-anak you siapa jaga?"

"Anak-anak I?"

"Alysha dan Aiman." Apa punya 'bapak' lah dia ni? Anak-anak sendiri pun boleh lupa?

"Oh! Mereka berdua dah naik ke bilik dengan my mom. Alysha... dan Risya. Sebutannya hampir sama."

"Kebetulan aje tu."

"Actually, I nak minta maaf pasal Alysha. That girl memang macam tu, mudah mesra dengan orang lebih-lebih lagi dengan perempuan. Mungkin Alysha rindu dekat mummy dia."

"Alysha dah tak ada mummy?"

"Ada, masih ada. Mummy Alysha di Melbourne, sambung PHD."

"Owhh! Pity her. She so adorable."

"You too, Risya. So cute even masa you tengah marah-marah I senja tadi." Zikri ketawa. Nasib baiklah di waktu pekat malam ini, dia tidak dapat melihat wajahku yang membahang.

"Hurmmm, pasal kejadian kat pantai tu, I pun nak mintak maaf. I terkejut sebenarnya, tak bermaksud nak marah-marah you."

"Just forget it. I seronok jugak sebab ada perempuan cantik tiba-tiba jatuh atas badan I, peluk I."

Aku ketawa hambar dengan lawak separa kelakarnya. Seronok?

"Er, Alysha beritahu I tadi, you ni model. Betul ke?"

"Ha-ah! Freelance je, I masih study."

"I see. Lama lagi ke nak habis?"

"Final year. Another six month to go, lepas tu practical for three months. Then, baru habis."

"Good to hear that. You dah ada tempat untuk practikal?"

"Lambat lagi. I belum fikir nak cari tempat."

"Why not you buat praktikal dekat my office? I'm offering, rugi kalau you tolak."

Serta-merta langkah kakiku terhenti. "Kita baru kenal tak sampai satu hari. Senangnya you offer I? Why?"

"I suka you dan I nak kenal you lebih dalam. Salah ke?"

"Sorry, I tak akan rampas kebahagian orang lain."

"Apa maksud you?"

"You paham atau you buat-buat tak paham? Dahlah! You tak kenal I dan belum tahu siapa I yang sebenarnya."

"Then, make me know you better."

"I should go now. I dah tak tahan sejuk." Aku silangkan kedua-dua lenganku berpeluk tubuh.

"I hantar you ke bilik." Kecewa agaknya dia dengan mood aku yang tiba-tiba saja berubah.

##########

Tiba di pintu bilik, aku tekan loceng tapi pintu tidak juga dibuka walau berkali-kali aku menekannya. Aih! Sheila ni tidur mati ke? Aku mendengus geram. Handphone di poket, aku keluarkan dan mendail nombor Sheila.

"Kenapa?" Zikri pandang wajahku yang berkerut.

"Sheila dah tidur agaknya."

"He.. llo... Babe, Sorry I tengah-"

"Sheila... you kenapa babe?" suara erangan Sheila jelas kedengaran di telingaku. Tambah terkejut lagi bila ada suara lelaki yang juga sedang mengerang tenggelam timbul dengan suara Sheila.

TRILOGI ARIESYA - V1, V2 & V3Where stories live. Discover now