Odası evin geri kalanı gibi dağınıktı, komodinin üstündeki saatin sesi beynime işlerken belime sardığı kolunu yavaşça çekip ayağa kalktım. Sırt çantamın içindeki ilacı ve bugün kütüphaneden aldığım kitabı da alıp yatağın ayak ucu çaprazında yer alan bej tekli koltuğa oturdum. Kitabı dizlerimin üzerine koyduğum sırada elimin altındaki ilacı da yanıma bıraktım.
Kitabın kapağını açmadan önce Doruk'a baktım. Siyah beyaz çizgili yorganın içinde huzurla uyuyan görüntüsü beni mest ediyordu, açık kahve saçları dağılmış, alnına dökülmüştü. Yorgandan dolayı biraz terlemiş olmalı ki bir bacağı yataktan sarkmıştı, beni sarmalayan kolu şimdi bıraktığım boşluğu sarıyordu ve düzenli nefes alışverişleri loş ışığın altında hafif hafif duyuluyordu.
O çok güzeldi.
Ona bakmayı kesip kitaba döndüm.
*
Psikolojik Rahatsızlıklar ve Tedavi Yöntemleri.
İnsomnia nedir?
Uyuyamama hastalığıdır. Uykuya dalamama, gece boyunca uyuyamama sorunlarını barındırır. Hastalar genel olarak gözlerini birkaç dakikadan fazla kapalı tutamamaktan yakınırlar.
İnsomnia birkaç gece sürerse geçici, bir hafta ile üç hafta arasında sürerse kronik insomnia'dır. Kronik sonradan bir hastalığa dönüşerek uyuma eksikliği doğrultusunda ciddi zararlara sebep olabilir.
İnsomnia doğal uyuma dengesini bozduğu için tamiri oldukça zor olabilir. Hastalar genel olarak gün içerisinde uyudukları için, vücutlarını sınırlarında kullandıkları için çok mühim fiziksel ve zihinsel sorunlara yol açar.*
İnsomnia nasıl tedavi edilir?
İnsomnia hastalarına ilaç kullanımı yerine geleneksel yöntemler tercih edilmesi gerektiği söylenir. Geleneksel yöntem olarak Çin tıbbı yaklaşık bin yıldır insomnia lehinde kullanılmaktadır.
En yaygın tedavi akupunktur ve bitkilerdir. Ancak yan tedavi uygulamaları olarak; uyumadan önce sıcak süt içmek, uyanır uyanmaz duş almak ve erken yatmaya çalışmak gelir.
Hasta tedavilere cevap vermiyorsa son çare olarak ilaçlar kullanılmaya başlanır.
İlaçlar doktor gözetimi altında kullanılmalı, bir veya iki haftayı geçmeyecek şekilde az doz alınarak kullanılmalıdır.
*
Kitabın kapağını zaten bildiğim şeyleri okumaya devam etmek istemediğim için büyük bir sinirle kapattım.
Son bir aydır deliksiz bir uyku çekmek nasip olmamıştı, bunun sebebinin stres, zihinsel olarak çok savunmasız olmam diye düşünüyordum ve düşüncelerimde haklıydım. Ama tabi bir de babamın bizi terk etmesi sorunsalı vardı ki o konuya artık değinmek bile istemiyordum. O adam bizi terk etmişti ve ben o zamandan beri uyumak konusunda beceriksizdim.
Doruk kıpırdandığında dikkatim ona kaydı. Yüz üstü yatmış, ellerini iki yana açmıştı. Dudakları aralık, bacakları dışarıda ve iki yana açıktı. O kadar tatlı uyuyordu ki onu kıskanmadan edemedim, ayağa kalkıp odadan çıkarken kendime ılık bir süt yapmayı düşünüyordum. Sütü sevmesem bile uyumama yardımı dokunacaksa ineği çiğ çiğ yerdim.
"Selam Gorgon." Gorgon yaşlı gözlerini aralayıp beni gördüğünde ayağa kalkıp peşimden mutfağa girdi.
Doruk köpeğini mutfağa sokmadığını söylese bile şuan yanımda bir arkadaşa ihtiyacım vardı. Gorgon ayağımın dibinde dolaşmaya başladığında eğilip kafasını okşadım. Tertemiz tüyleri elimin altında saten kumaş gibi kayıp giderken tatminkar bir gülüş kondu dudaklarıma.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
animosity |boyxboy|
Aléatoire[Tamamlandı.] bilinmeyen: senden nefret ediyorum doruk: kulübe hoş geldin |gay kurgu.|