Toen Sylvar en Aurel met de bewusteloze Keelin de geheime kamer binnen kwamen schrok iedereen zich een hoedje. Vega riep: "Wat is er gebeurd?" Aurel legde het ratelend uit. "Sylvar en Keelin zaten te praten. Jullie weten wel waarover denk ik zo." De anderen knikten en Aurel vertelde verder. "Het was toegegeven, maar op het moment dat ze de kus verbraken kwamen Wilko en Haldur binnen. Haldur riep: wat dat te betekenen had en ik reageerde daarop, toen transformeerde hij en hij gebruikte een van de ergste spreuken die wij kennen. En nu is Keelin zo." Zuchtte Aurel. Waarna ze gehaast in een van de boeken van Keelin met alle brouwsels erin begon te bladeren. "Hebbes. Alles is op voorraad." Mompelde ze. Vlug maakte ze het drankje precies volgens het recept en toen het na een halfuur klaar was goot ze het in een flesje waarna het af moest koelen. Toen dit klaar was liep ze naar Keelin toe die op de bank lag en goot het drankje voorzichtig in haar mond. Aurel zuchtte toen ze hoorde dat Keelin slikte. Niet veel later deed ze knipperend haar ogen open. Sylvar zuchtte opgelucht. Keelin ging moeizaam overeind zitten. Ze trilde helemaal. Vega riep geschrokken: "Hoe durft hij met Haldur samen te werken." Aurel reageerde rustig. "Ze zijn beide jaloers en ze kunnen het niet hebben dat Keelin voor Sylvar kiest." Vega antwoordde. "Ik neem contact op met de Raad. Ze moeten Daisy maar even naar Melisande sturen om alles uit te leggen." Daisy was ook een Elf en een van de beste vriendinnen van Keelin. Ze zat net als Elise in de Hoge Raad namens het Elfenrijk. Sylvar keek bezorgd naar Keelin en vroeg lief: "Gaat het wel?" Keelin schudde haar hoofd en zuchtte somber. "Ik kan het gewoon niet geloven. Dat Haldur iemand van ons aanvalt." Mompelde Mirelle. Aurel knikte. "Weet je wat ik denk? Ik denk dat hij het ook niet kan hebben dat ik en Keelin meer kans maken om de opvolger van Melisande te worden. Omdat we familie zijn." Op dat moment ging de deur open. Keelin verstijfde even van schrik maar zuchtte opgelucht toen ze zag dat het Vladimir was. "Hoi. Ik ben Vladimir." Zei hij opgewekt. De anderen stelden zich vlug voor en Aurel vertelde nogmaals het hele verhaal. Ook Vlad schrok zich te pletter. Op dat moment wist Keelin zeker dat hij het niet erg vond dat ze haar keuze gemaakt had. Op dat moment verscheen er een bericht op tafel. "Hoezo krijgen we een bericht?" Vroeg Vlad verbaasd. "Dat zal wel van Daisy of Melisande afkomstig zijn. "Zei Vega. Keelin merkte op. "Zo snel al. " Mirelle opende het beticht en zag dat zowel Daisy als Melisande wat te zeggen hadden. Melisande begon. "Daisy heeft me zo juist het hele verhaal verteld en ik ben diep teleurgesteld in Haldur. Hij komt hier echt niet ongestraft mee weg. Verder willen ik en Daisy zeggen dat we zo naar een speciale vergadering van de Raad gaan. Die heeft de President belegd om het over de gebeurtenis te hebben en een straf voor hen allebei te bedenken. Hierna pikken we Juno, Roman en Gideon op en komen we naar jullie. Ik wil graag even zien hoe het met Keelin gaat. Ze is tenslotte wel mijn nicht. Ook wil ik het hebben over de kristalceremonie. Tot straks." Vega glimlachte omdat Melisande zei dat Juno mee zou komen. Keelin zuchtte opgelucht nu ze wist dat de jongens er niet ongestraft mee weg zouden komen. Ze stond op en zei. "Ik ga wat drinken. Wat jullie?" De anderen knikten en ze liepen met zijn allen naar de Herberg om wat te drinken. Sacha legde vlug uit aan Helena wat er gebeurd was, maar over wat ze waren zweeg ze natuurlijk. Helena knikte ze begreep dat ze nu niet op hen kon rekenen na zoiets. Keelin pakte drinken voor iedereen en ze plofte an hun vaste tafeltje neer. Toen iedereen het drinken op had kletsten ze nog wat en uiteindelijk liepen ze terug naar de geheime kamer. Nu begon het lange wachten tot ze over een uur naar het portaal konden om iedereen op te halen. Keelin vroeg zacht. "Is het erg als ik niet mee ga. Ik ben wel even aan rust toe na dit alles." De anderen knikten. Aurel zou bij Keelin blijven aangezien ze nog nieuws voor haar had. De rest liep na vijftig minuten weg en Vega, Keelin en Aurel bleven achter. Aurel zei zacht. "We hebben blijkbaar nog een zus. Kijk maar na." Keelin knikte en liep weg om het boek met de stambomen van haar kamer te halen. Toen ze terug kwam bladerde Aurel het boek door en wees. Keelin knikte en bekende. "Ik heb het boek laatst nog gebruikt om het aan Sacha te laten zien maar op onze pagina heb ik lang niet gekeken daarom wist ik het niet." Aurel knikte en Keelin zuchtte het duizelde in haar hoofd van alles wat er die dag gebeurde. Haar vrienden hier, zij en Sylvar een stel, Wilko en Haldur die jaloers waren, Haldur die haar aan viel. Het was gewoon even veel te veel. De rest kwam binnen met Melisande, Daisy, Juno, Roman, Gideon en de president. Keelin stond op en begroette Juno met een dikke knuffel. Ook Roman en de president kregen een knuffel. "En wij dan?" Grapte Daisy. Keelin lachte en gaf ook haar en Melisande een knuffel. Melisande zuchtte even. "We hebben wat dingen besproken. Over de twee jongens. Als iemand even wat drinken pakt voor iedereen vertel ik het." Keelin stond op maar Vlad en Sacha waren haar voor.
--------------------------------------------------------------------
Zo even een wat korter hoofdstuk alhoewel dit voor mij best lang is hihi. Weet irmand een leuke naam voor de zus van Keelin en Aurel en misschien een goede straf voor die 2 jongens. Alvast bedankt.
JE LEEST
Avonturen in het Elfenrijk. Deel 1: Strijd om de macht.
FanfictionWat doe je als iemand iets blijkt te zijn wat je niet verwacht? Wat als je het moeilijk vind om hierover te praten ook al weet de ander er alles van? Schaam he je dan tegen over jou goede vriendin die alles weet? Dit overkomt Keelin en Sacha. Ze wa...