Hoofdstuk 28

59 4 2
                                    


Aurel keek gestresst om zich heen."waar blijf je Vega." Mompelde ze. Celine kwam steeds dichter naar Keelin toe gelopen. Keelin was helemaal verstijfd van angst, verder deed haar hoofd ongelooflijk veel pijn. Na wat volgens Sylvar, Melisande, Aurel en Feline uren later leek kwam Vega aanrennen. "Ik weet wat jij wil doen en het gaat je niet lukken." Riep hij kwaad. Celine negeerde hem en ze liep nog dichter naar Keelin toe. Aurel kneep in Sylvars hand. Ze kon het niet meer aan zien. Plotseling kon ze ook niks meer zien want Roman had zich tussen Keelin en Celine in opgesteld. "Jij komt met mij mee. Nu ga je echt te ver." Riep hij kwaad. Vlad trok een gezicht. Hij wist maar al te goed hoe Roman kon zijn als hij boos werd. Roman keek Juno en de president aan en zij knikten. "We zijn zo terug." Zei Juno zacht, waarna ze om Celine heen  gingen staan als een soort wachters en wegliepen. Sylvar zuchtte van opluchting en hij rende samen met Aurel op Keelin af. Aurel zuchtte even en ze haalde een flesje uit haar jaszak. Vlug goot ze het leeg in Keelins mond waarna ze even heel gek bewoog. "Gaat het?" Vroeg Sylvar bezorgd terwijl hij haar overeind hielp. Keelin schudde haar hoofd. "Waarom accepteren ze het niet gewoon. De meesten kennen de regels." Mompelde Daisy. Iedereen liep langzaam weg terug naar de kamer van Keelin, Aurel en Feline. Zou dit gedoe ooit stoppen? Keelin zuchtte toen ze op haar bed ging zitten. "Oh nee Keelin zet dat maar uit je hoofd. We kunnen je niet missen. Daarbij weet je dat je hier nodig bent." Verzuchtte Aurel. Sylvar glimlachte. Hij moest er niet aan denken dat Keelin terug zou gaan naar Schemermeer. Hij zou haar te erg missen. Daisy zei zacht. "Als jij weggaat gooien ze hier weer alles overhoop." Keelin zuchtte even. Ze wist get even allemaal niet meer. Ze wilde niet weg, maar ze haatte het dat de keuze van het Kristal niet werd geaccepteerd. "Ik wil niet weg, maar ik heb zo langzaamaan het gevoel dat ik wel weg moet." Zei ze verdrietig. Sylvar trok haar in een knuffel. "Oh man ik nag toch zeker hopen dat de Raad een goede oplossing heeft voor Celine." Verzuchtte Sacha. Plotseling schrok iedereen op van een luide kreet. "Wat was dat in hemelsnaam? Ik schrok me kapot." Klaagde Fran. Keelin stond op. "Er is iets mis, en ik denk dat ik weet wat." Zei ze zacht. Sylvar, Aurel en Daisy sprongen overeind en ze renden met zijn vieren de kamer uit. "Mogen wij ook weten wat er mis is." Riep Fran hen na. Natuurlijk kreeg ze geen antwoord waardoor de rest achter hen aanrende. Niet veel later stonden Keelin en de anderen bij Melisande en Denise in de troonzaal. Denise was zowat in tranen. "Wat is er gebeurd?" Vroeg Fran hijgend. Iedereen negeerde haar echter. Melisande zei somber. "Ze is ontsnapt, maar ik zou niet weten hoe. We hadden de cel waar zij zat extra beveiligd en er stonden twee wachters voor." Keelin werd bleek. Ook de anderen keken elkaar verschrikt aan. Keelin liep op Denise af. "Het is niet jou schuld. Jij kon er niks aan doen dat ze kon ontsnappen." Zei ze zacht. Denise knikte beverig. Op dat zelfde moment kwamen Mirelle, Haldur en Wilko binnen rennen. "Ben jij nu nog steeds hier? Jij hoort hier niet te zijn. Ga weg." Snauwde Mirelle naar Keelin. Keelin schrok, waarom deed zij toch alles fout? Sylvar draaide zich kwaad om naar Mirelle. "Waarom laat jij ons niet gewoon met rust? Het was zeker ook jou plan dat Celine Keelin zou bijten. Zodat ik haar niet meer leuk zou vinden." Riep hij woedend. Mirelle knikte even. "Het klopt toch ook niet. Jij of Aurel zou gekozen moeten worden, niet zij." Riep Haldur chagrijnig. Ineens ging alles heel snel. Haldur trok Keelin mee. Keelin probeerde tegen te stribbelen, maar het lukte haar niet om los te komen uit zijn greep. Niet veel later duwde hij haar zacht de geheime kamer binnen. "We zijn eindelijk alleen. Nu kun je het toch wel vertellen dat jij mij leuker vind dan Sylvar." Zei Haldur lief. "Serieus. Waarom denken jullie dat jullie alles voor mij in kunnen vullen. Je kent me wel al net zo lang als de anderen, maar zij kennen mij duidelijk beter. Ik vind jou niet leuk op die manier en dat heb ik ook nooit gevonden Haldur." Riep Keelin woedend. Haldur fluisterde zacht. "Denk maar eens goed na. Ik weet gewoon dat je mij leuker vind dan hij." Keelin zuchtte, sommige Elfen konden zo moeilijk doen als het niet ging zoals zij wilden. Keelin plofte neer op de bank. Ze deed haar best het feit te negeren dat hij iets te dicht naar haar zat naar haar zin, maar dat lukte niet. Hopelijk vonden de anderen haar snel, want anders zaten ze best een groot probleem. Even later waren Sylvar, Aurel, Melisande, Feline, Sacha en Vega aangekomen op het dorpsplein van waar ze meteen naar de herberg renden. Aurel keek gespannen naar Sylvar. Hij knikte. Hij wist dat het mogelijk zou zijn dat Haldur Keelin zou zoenn, maar hij kende Keelin goed genoeg om te weten dat ze daar never nooit op zou ingaan. Het hele gezelschap liep de herberg in en ze eenden in een rotvaart door naar het prive vertrek van de Nachtwacht. Aurel keek even om zich heen en zuchttte. Ze zijn in de geheime kamer." Vega knikte en hij opende de deur. Aurel nam Sylvars hand vast en kneep er even in. Het zou krap worden om daar het gangetje te kunnen met z'n tweeën,  maar ze durfde het nietaan om hem alleen te laten gaan. Voor hetzelfde geld deed Haldur waar ze zo bang voor waren. Vega draaide zich om en wenkte Aurel. Deze knikte en ze trok sylvar mee. De anderen kwamen erachteraan. Vega opende de deur. Sylvar werd bleek. "Haldur jij gemeen stuk Elf. Hoe kun je. Ze vind jou geeneens leuk." Riep Aurel woedend toen Haldur de kus verbrak. Keelin stond vlug op en ze voelde een traan uit haar oog lopen. Ze veegde hem weg. "Ik kan het uitleggen." Zei ze zacht. Sylvar knikte even. Hij geloofde echt nooit dat ze hier zomaar in mee zou gaan. Niet veel later zaten ze allemaal op de bank op Sacha en Feline na. Zij stonden voor Haldur zodat hij onmogelijk kon ontsnappen. "Vertel maar." Zei Melisande tegen keelin. Deze knikte even en zuchtte."Hij trok mij mee hierheen en zei dat ik nu wel kon toegeven dat ik hem leuk vond. Ik zei dat ik dat nooit heb gevonden. Niet op die manier althans. Ik hij bleef het maar herhalen en toen hij hoorde dat jullie eraan kwamen trok hij me naar zich toe. ik stribbelde tegen want ik wist dat dit problemen zou geven. Ik heb dit niet gewild. Echt niet. hij dwong me gewoon." Zei ze verdrietig. "Moeten we?" Fluusterde Sacha. Melisande antwoordde dst dat niet nodig was. Ze geloofde keelin volkomen. Sylvar glimlachte en trok keelin in een knuffel. "Ik wist wel dat jij fit niet goed vond." Fluisterde hij in haar oor. Keelin knikte. Haldur werd nu echt woest. "Waarom word er niet naar mijn kant van het verhaal geluisterd." Riep hij kwaad. Melisande antwoordde geïrriteerd.  "Omdat jij het zo verdraait dat het is alsof zij het wel goed vond." Hsldur negeerde haar en trok Keelin kwaad mee. Sylvar werd weer boos. Waarom liet hij hen njet met rust? Haldur riep over zijn schouder. "Ze zal voor mij kiezen uiteindelijk let maar op, en dan word ik degene die naast haar zal staan als e tweede opvolger." Met die woorden trok hij Keelin mee. Sylvar zuchtte even. Was alles nu toch voor niet geweest. Zou keelin echt voor Haldur kuezen. Of bleef ze bij haar keuze voor Sylvar......


Wat denken jullie? Kiest keelin uiteindelijk toch voor Haldur zodat Mirelle of Celine toch bij Sylvar terecht komen. Wat nu met de opvolging van het Elfenrijk? Hoe gaat het volgens mullie verder? laat het vooral weten in de reacties. Laat evrntuele ideeën voor personages en het verhaal ook vooral achter in de reacties. ik ben benieuwd wat jullie vinden.


Veel leesplezier.

Avonturen in het Elfenrijk. Deel 1: Strijd om de macht.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu