Keelin zat rustig op haar kamer te lezen toen er op de deur werd geklopt. Sylvar kwam binnen. "Hey. Wat lees je?" Vroeg hij waarna Keelin het boek liet zien. Ze sloeg het dicht en legde het boek op Haar nachtkastje. "Ik heb wel genoeg gelezen. Wat kwam je eigenlijk doen?" Vroeg ze. Sylvar antwoordde. "Ik wilde weten hoe het met je was en ook een kus weghalen. Verder wilde ik vertellen dat het gesprek bijna is afgelopen dus er komt zo een oplossing." Keelin glimlachte en gaf Sylvar een kus. Ze zuchtte even. "Ik hoop maar dat we geen gedoe gaan krijgen over de mogelijke oplossing met hen." Mompelde ze. Sylvar knikte. Na een uur klopte Aurel aan. "Is het tijd?" Vroeg Keelin ietwat gespannen. Aurel lachte even. "Nee joh. Nog niet. Ik weet niet waarom maar ze hebben zich opgesloten volgens mij. Het duurt nu al zolang." Keelin zuchtte. Sylvar grinnikte. "Dan zijn ze er nog niet uit . Denk ik." Op dat moment vloog de deur open. "Sacha. Je kunt toch kloppen." Mopperde Aurel. Sacha zuchtte en merkte op. "Er is gedoe bij het portaal en ik vond dat ik jullie het moest zeggen." Keelin knikte en ze renden met zijn vieren tegelijk de kamer uit. Dat wil zeggen. Ze wilden met zijn vieren tegelijk door de deur heen lopen. Sylvar had intussen de slappe lach . "Ja zeg. Die deur word echt niet breder hoor." Zei hij lachend. Keelin grinnikte. Dat zou onmogelijk zijn. Keelin liep als eerste de deur uit met Sylvar en Aurel op haar hielen. Sacha volgde wat langzamer. Keelin zocht zodra ze het paleis uit waren automatisch naar Vlad en Fran. Gelukkig voor haar kwamen ze al aanrennen. "Komen jullie van het portaal af?" Vroeg Sacha hijgend toen ze bij hen aankwam. Fran knikte kort."Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is maar het zag er niet goed uit." Zei ze. Nadat ze deze woorden had uitgesproken haastn het zestal zich naar het portaal. Eenmaal daar aangekomen zagen ze Mirelle wenken en al snel stonden bijna alle inwoners van Schemermeer om haar heen. "Niet alweer he." Mopperde Keelin zacht. "Die leert het dus echt nooit. Wedden dat ze hier zijn om straks het verbond te verpesten." Antwoordde Sylvar. Aurel knikte. Keelin zuchtte waarop Vlad zich hardop afbroeg. "Hoe heeft zij Cooper zover gekregen om haar te helpen?" De anderen haalden hun schouders op en Aurel mompelde. "Ik doe het niet graag maar we moeten hun gesprek onderbreken." Sacha knikte en Vladimir zei. "Ik ga wel." Keelin wilde nog wat zeggen, maar hij was al weg. Een kleine tien minuten later kwam Vlad al terug met Vega en Melisande. "Sorry. Ik vond dat jullie het moesten weten." Verontschuldigde Aurel zich. Melisande glimlachte. "Het is al goed. Zullen we nu eerst ervoor zorgen dat ze terug gaan naar Schemermeer?" Vroeg ze. De rest knikte instemmend. "Hoe moeten wij hen ooit wegkrijgen zonder dat ze ons zien?" Vroeg Fran. En ze voegde eraan toe. "Dat is onmogelijk." Keelin keek even naar Vlad en naar Vega en ze knikten allebei. Er was geen andere mogelijkheid. Vlad zou hen laten schrikken. Vladimir dook weg en transformeerde waarna hij zichzelf onzichtbaar maakte. De andeeen keken gespannen toe terwijl hij op de inwoners van Schemermeer afliep. De meesten reageerden zoals verwacht en schrokken zich te pletter, terwijl anderen waaronder Cooper rustig bleven. Mirelle riep dat ze zich niet zo moesten aanstellen. Keelin schrok toen ze Mirelle recht op hen af zag lopen. Natuurlijk moest ze weer zeuren over het naderende verbond. "Ik vind net als Wilko dat ze maar gewoon een keuze moet maken. Het kan niet allebei." Melisande reageerde kwaad. "We hebben een oplossing alleen kunnen we die nu niet bespreken met alle inwoners van Schemermeer erbij, daarbij bespreek ik dit liever zonder jou en de anderen want jullie hebben er toch niets mee te maken." Keelin en de anderen zuchtten even. Ze waren alle drie heel erg zenuwachtig voor het nu snel naderende gesprek. Mirelle keek chagrijnig en zei. "Wij vinden dat de inwoners van Schemermeer er recht op hebben om alles te weten." Dit keer was het Vega die antwoordde: "dat mag niet en dat weet je. We weten niet hoe ze zullen reageren en daarbij is het dan zeer waarschijnlijk dat ze zelf oplossingen gaan bedenken voor de wezens. Dat is niet de bedoeling." Mirelle gromde even. Keelin wist niet waarom maar ze kreeg ineens de kriebels van hoe Mirelle deed. Mirelle siste. "Ze blijven erbij op het moment dat ik het verbond aanga en daarmee uit." Aurel reageerde kwaad. "Je weet best dat niet jij, maar Keelin het verbond aan moet gaan." Mirelle siste. "Wachten jullie maar. Ik kom terug met de inwoners van Schemermeer en misschien wel een oude bekende." Met die woorden leidde ze de inwoners van Schemermeer terug naar het portaal waarna ze verdwenen. "Oke. Ik weet niet waarom maar dat was eng." Mompelde Sacha. Melisande keek even naar Vega en die zei toen. "Het is tijd voor het gesprek." Iedereen knikten waarna ze eerst de anderen optrommelden en vervolgens met de groep terugliepen naar het paleis. Zodra ze weer in de kamer waren waar de anderen over een ollossing hadden zitten nadenken begon Melisande het gesprek. "We hebben na een hele tijd dan toch een manier gevonden waarop Keelin het allebei kan doen." Keelin, Sylvar, Aurel en Feline keken elkaar gespannen aan. Melisande zuchtte en ging verder: "Mocht er wat aan de hand zijn in Schemermeer waar Keelin bij moet helpen dan neemt een ander even hier haar taken over. Diegene valt dus eigenlijk in voor keelin als ze er niet is. Straks voordat we het verbond aangaan kiest het elfenkristal nog een tweede persoon uit. Die valt dan in als er wat aan de hand mocht zijn." Keelin, Sylvar en Aurel keken elkaar blij aan. Dit was nog eens een goed idee. Vladimir en Fran knikten dat ook zij het ermee eens waren. Keelin zuchtte opgelucht. Nu hoefde ze niet meer na te denken over wat ze zou kiezen. "Wat vinden jullie ervan?" Vroeg Melisande rustig.
_______________
Ten eerste wil ik even 2 vaste lezers bedanken voor het meedenken en het feit dat er zo positief op het verhaal gereageerd word. Dankjewel @Emilykuypers en @Yanicka2001
Zo eindelijk is er dan toch na 8 hoofdstukken een oplossing. Hoe reageren de anderen op dit idee? Wat zullen mirelle en Wilko hiervan zeggen? Hoe gaat Helena op het nieuws van Sacha reageren als ze haar brief leest? Wat voor straf zou Mirelle krijgen na alles wat ze heeft aangericht denken jullie? Wat vinden jullie eigenlijk tot nu toe van het hele verhaal? Laat het weten in de reacties. ook als je een idee hebt voor een nieuw personage of bijvoorbeeld een stelletje of wat dan ook laat het me weten.
Oke kortere hoofdstukken schrijven gaat hem niet worden al vind ik 750 a 850 woorden minimaal toch al wel lang. Weet iemand misschien een betere titel voor het verhaal? 8ik ben er na al die tijd nog steeds niet uit.
Veel lees plezier.
JE LEEST
Avonturen in het Elfenrijk. Deel 1: Strijd om de macht.
FanfictionWat doe je als iemand iets blijkt te zijn wat je niet verwacht? Wat als je het moeilijk vind om hierover te praten ook al weet de ander er alles van? Schaam he je dan tegen over jou goede vriendin die alles weet? Dit overkomt Keelin en Sacha. Ze wa...