Hoofdstuk 38

93 3 12
                                    


Sylvar en Aurel renden met de anderen op hun hielen over het dorpsplein van Schemermeer. Ze maakten zich ongelooflijk veel zorgen om Keelin. Helaas voor hen dook natuurlijk net op het moment dat ze de herberg in wilden lopen Cooper op. "Waarom zo'n haast?" Vroeg Cooper. Hij wachtte echter niet op antwoord, maar vervolgde. "Hou gewoon een normaal tempo aan op het plein. Niet rennen." Sylvar zuchtte even. Begreep Cooper dan niet dat ze zo snel mogelijk naar ee herberg moesten om erachter te komen wat er met Keelin was gebeurd. Gelukkig voor hrm dook op dat moment Helena op. "Coop. Er is iets met Keelin aan de hand en nu hou jij hen tegen om naar binnen te gaan." Riep ze verontwaardigd. Cooper rolde eens met zijn ogen en stapte toen toch maar opzij. Hij wilde geen ruzie met Helena. Vlug liepen Sylvar en Aurel de herberg in gevolgd door Vega en de anderen. Helena zei zachtjes. "Ze ligt boven op haar kamer, ik heb alleen geen flauw idee wat er met haar is." Aurel knikte en ze rende naar de trap. Ze keek even over haar schouder om te zien of de rest haar volgde wat inderdaad het geval was. Toen iedereen boven stond zei Aurel. "De tweede deur aan je rechterhand moeten we hebben." Ze opende de deur, maar dit lukte niet direct. Nadat ze getransformeerd  was en een spreuk gebruikte lukte dit wel. "Oh hier gaat hij voor boeten." Mompelde ze. Ze duwde de deur verder open en schrok zich een hoedje. "Vega. Denk jij dat een flesje genoeg gaat zijn? Het ziet eruit alsof ze de op een na ergste spreuk meerdere keren over zich heen heeft gekregen." Vroeg Aurel dringend.  Vega knikte kort. Aurel liep stilletjes met Sylvar achter zich aan naar binnen. Ze opende het flesje wat ze in haar handen had en goot de inhoud in haar mond. Niet veel later opende Keelin knipperend haar ogen. Ze trilde hevig. Sylvar rende op haar af en hielp haar overeind. "Wat is er gebeurd?" Vroeg Vega. Keelin haalde diep adem en begon te vertellen. "Wilko kan het niet hebbrn dat ik voor Sylvar kies en hij vind het niet kloppen dat ik de opvolgster ben van Melisande. Hij zei dat ik een keuze moest maken. Of de Nachtwacht of de koningin zijn van het Elfenrijk. Hij wil natuurlijk dat ik voor de Nachtaacht kies, maar ik kan niet kiezen. Hij zei dat als ik niet koos er nog wel wat ergers zou gaan gebeuren dan acht keer de op een na ergste spreuk." Zei ze snikkend. Sylvar sloeg bezorgd zijn arm om haar heen. "Acht keer. Is hij gek geworden of zo." Riep Aurel. Keelin had geen idee, maar ze wist wel dat als de spreuk nog vaker op haar was gebruikt het dan erger was. Melisande kwam binnen. "Ik heb alles gehoord van Helena. Gaat het wel?" Vroeg ze zacht. Keelin schudde haar hoofd.  "Wat moeten we nu doen? Als ze niet luisteren word het alleen maar erger." Vroeg Daisy. Keelin zuchtte even. Ze wilde wat zeggen, maar ze kreeg de woorden niet over haar lippen. "Oh nee. Je laat ons toch niet vallen mag ik hopen? Ik weet echt niet wat er van het Elfenrijk zal worden als zij de koningin word." Riep Daisy geschokt. Keelin zuchtte even. Ze mompelde. "Misschien is het maar beter als ik hier blijf en voor de Nachtwacht kies. Dan hebben jullie geen last meer van al het gedoe." Aurel schrok zich een hoedje. "Dat kun je niet doen! Je weet toch dat het kristal zich niet vergist." Riep ze. Keelin knikte en zuchtte even. Op dat moment vloog de deur open. "Wat doen jullie hier? Jullie mogen hier niet zijn." Riep Wilko kwaad. Sylvar stond op en siste. "Laat ons eens met rust. Waarom dwingen jullie ons om naar jullie te luisteren terwijl we dat niet willen? Wat maakt het uit dat Keelin voor mij kiest." Wilko negeerde hem echter en keek naar Keelin. Hij siste. "Jij gaat het nu onmiddellijk regelen dat ik mijn plek terugkrijg of anders." Keelin wilde wat zeggen, maar ze kreeg de worden niet over haar lippen. "Nu!" Siste Wilko. Keelin bleef echte zitten waar ze zat. Nu kwam Lianne te voorschijn. "Ja dan moet je maar luisteren he." Riep ze waarna ze de spreuk op Keelin losliet waardoor ze zich weer ziek en zwak voelde. Ze was inmiddels ook weer flauwgevallen. Gelukkig voor haar had Aurel straks ook een flesje met het tegengif gepakt. Ze goot dat in de mond van haar zus en zuchtte opgelucht toen ze zag dat Keelin het doorslikte en in slaap viel. Een uur later opende ze knipperend haar ogen. "Z zijn ze weg?" Vroeg ze bang aan Aurel. Deze knikte even en zuchtte. Sylvar was inmiddels best wel heel kwaad op hen. "Er moet toch een manier zijn om hen te stoppen zonder dat ik en Keelin uit elkaar moeten. Dat wil ik echt niet. Ik hou van haar. Waarom houden ze niet gewoon op." Riep hij. De anderen haalden hun schouders op. Ze hadden geen idee. Ondertussen werd er lang op de deur geklopt. Keelin schrok, ze was bang dat zij weer terug waren gekomen. Ze zuchtte opgelucht toen ze zag dat Vladimir en Fran binnenkwamen. Echter keken ze zo ernstig dat Keelin alsnog schrok. "Wat is er?" Vroeg Daisy. Vlad zei zacht. "Cooper heeft van Helena geeist dat ze hem alles moet vertellen." Keelin schrok van die woorden. "Dat is onmogelijk. Gezien de spreuk die ik en Vega over haar uitgesproken hebben." Mompelde ze. Aurel knikte. Ze moesten ingrijpen voordat Cooper op welke manier dan ook achter hun geheim komt. "Hoe stoppen we dit?" Vroeg Fran. Iedereen haalde hun schouders op. Ze hadden geen van allen een idee  hoe ze dit probleem op moesten lossen. Wat als ze het niet tegen konden houden? Zou Cooper er achter komen? Wat moesten ze toch doen met al die problemen? Ze hadden geen idee. Keelin zuchtte even. Ze was doodsbang dat alles alsnog mis zou gaan. Ze wist gewoon even niet wat ze hiermee aanmoest. Ze begon weer te twijfelen aan de keuze van het Kristal. Ze wist dat ze geen keuze had. Ze kon het Elfenrijk niet in de steek laten. Waarom had ze nu ineens zoveel problemen? Ze wilde bijna dat ze haar vrienden nooit naar Schemermeer had gehaald, want omdat zij en Sylvar elkaar leuk vinden en het dus hadden toegegeven na al die jaren. Was dit gedoe begonnen. Ook wist ze niet wat ze met Cooper aanmoest die het geheim wilde weten. Ziu alles nu voor niets zijn geweest?


Zo weer een nieuw deel. Wat denken jullie? Krijgt Cooper het geheim te weten? En zo ja wie vertelt het hem. Hoe gast het verder tussen Sylvar en keelin? Blijft alles hetzelfde of kiest zij toch voor Wilko? Hoe gaat het verder tussen Vlad en Aurel? En misschien nog wel de belangrijkste vraag van allemaal. Wie word de koningin van het Elfenrijk? Krijgt Celine het voor elkaar dat zij het word of niet? Laat het vooral weten in de reacties. Ook als je een idee hebt mag je het laten weten. Wat vinden jullie er eigenlijk van tot nu toe? Ook dat mag je in de reacties zetten.  Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Weten jullie een betere titel voor dit boek? Ik weet niks leuks.


Veel leesplezier

Avonturen in het Elfenrijk. Deel 1: Strijd om de macht.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu