Tijdsprong naar de volgende dag.
Keelin werd rustig wakker en kleedde zich vlug aan. Ook de anderen waren inmiddels wakker geworden. Celine merkte op tegen Keelin. "Je bent wel heel vrolijk sinds het duidelijk is geworden dat je de kans krijgt om het allebei te doen." Keelin lachte even en knikte. Toen de meiden klaar waren liepen ze naar beneden om te ontbijten. Na een kleine tien minuten kwamen de jongens ook bij hen zitten. "Waarom is hier iemand iets te vrolijk naar mijn zin?" Vroeg Wilko. Keelin rolde even met haar ogen en zuchtte. Wilko had duidelijk weer last van een ochtend humeur. Toen bedacht ze in eens dat het vanavond volle maan was en ze wist maar al te goed dat hij dan altijd wat chagrijniger was dan normaal. Ze keek om zich heen en vroeg toen. "weet iemand waar Sacha is? Ik denk dat zij op dit moment de enige persoon is die Wilko kan opvrolijken." Aurel die aan Keelins andere kant naast haar zat haalde haar schouders op. Ze had geen idee waar Sacha was. Keelin keek op toen Helena erbij kwam staan. "Ze is niet op haar kamer. Ik ben net even gaan kijken." Zei Helena zacht en ze vervolgde. "Ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel dat er wat mis is." Haar stem liep over van bezorgdheid. Ze wist inmiddels dat zij en Sacha geen familie waren. Het voelde voor haar nog steeds zoals het was geweest voor de onthulling van Sacha. Keelin at vlug haar ontbijt op en ze rende naar de geheime kamer met Sylvar en Aurel op haar hielen. "Weten jullie waar Sacha is? We zoeken haar om Wilko op te vrolijken. Hij is in een rothumeur door vanavond." Vroeg Aurel. Vega schudde zijn hoofd en Juno vulde aan. "Ze is niet hier geweest." Keelin wisselde even een blik met Vega en zuchtte opgelucht torn hij zijn hoofd schudde. Gelukkig voor hen was Vox Inferis niet opgedoken in Schemermeer. Keelin bedankte Vega en liep weer de geheime kamer uit. Zij, Sylvar en Aurel waren de geheime kamer nog niet uit of Vladimir kwam het privé vertrek binnen. Hij keek bezorgd naar een brief in zijn handen. Keelin vroeg zich af wat er aan de hand was. Toen Fran ook binnenkwam gevolgd door Feline, Fran, Wilko, Daisy en Celine draaide Keelin zich maar weer terug om naar de kast die naar de geheime kamer leidde. Ze wilde de deur opentrekken maar Vlad was haar voor. Toen de kast eenmaal open was duwde hij hen zowat door het gangetje de geheime kamer in en Keelin vroeg zich af waarom hij zo vreemd deed. Toen iedereen was gaan zitten zuchtte Vlad even. "Vertel. Wat is er?" Vroeg Daisy. Vlad keek even naar Keelin, Wilko, Vega en Celine en hij overhandigde de brief aan Vega. Vega las hem vlug door en zijn gezicht betrok. Hij mompelde. "Ik denk dat we de spullen maar weer uit de kist moeten pakken." Keelin schrok zich een hoedje bij die woorden. Feline vroeg rustig. "Is graaf Raghule dan weer ontsnapt?" Vega schudde zijn hoofd op haar vraag en gaf de brief door aan Keelin. Keelin haar ogen vlogen over de regels en ze keek naar Celine. Deze deed natuurlijk haar best om rustig te blijven, maar dat lukte niet goed. "Reika is terug of niet?" Vroeg ze zacht. Vlad knikte enkel. Nu was het de beurt aan Wilko om met een vraag te zitten. "Wacht ik snap even iets niet. Celine is toch een elf? Wat voor reden heeft zij dan om bang te zijn voor Reika?" Keelin zuchtte even en keek naar Celine. Celine knikte kort naar haar nichtje en Keelin begon te vertellen. "Celine is inderdaad een van ons, maar op een dag ging Celine even een rondje lopen. Wat ze niet doorhad was dat ze gevolgd werd door Reika die haar kans schoon zag en haar beet. Nu zul je misschien denken. Wat heeft Reika in het Elfenrijk te zoeken? " Wilko knikte en Keelins gezicht betrok. Ze wisselde een vlugge blik met haar moeder en Melisande knikte en zei zacht. "Ik vind dit heel lastig om uit te leggen en ik begrijp het dan ook volkomen dat je boos op me bent." Zei se tegen Wilko. Deze knikte en Melisande begon te vertellen. "Het begon allemaal jaren geleden. Het begon met Iris. Zij was ook een vriendin van Keelin en de anderen, maar Iris was anders dan zij." Ze stopte even omdat ze het te kwaad kreeg. Ze veegde een traan uit haar ogen en vertelde verder. "Iris liet tijdens de lessen al zien dat ze meer geïnteresseerd was in duistere magie en andere wezens." Keelin schudde haar hoofd om de nare herinneringen uit die tijd kwijt te raken. Ook Sylvar, Aurel, Feline en Daisy schudden hun hoofden om de herinneringen aan toen uit hun hoofd te halen. Wilko keek niet begrijpend. "Welke lessen?" Vroeg hij verbaasd. Melisande glimlachte even en legde het vlug uit. "Die lessen zijn bedoeld om jonge elfen te leren hoe ze met hun magische krachten om moeten gaan. Ook al leerden ze veel over andere werelden en andere wezens. Het belangrijkste was dat ze leerden om te gaan met hun magische krachten en om alles over onze wereld te weten. Inclusief de geschiedenis, De legenden en verhalen, en al onze gewoonten." Wilko knikte begrijpend en Keelin en Aurel wisselden even een blik. Ze dachten allebei hetzelfde. Melisande vertelde verder. "Op een dag zouden ze het gaan hebben over vampiers en Iris was heel opgewonden daarover. Het werd Keelin en de anderen dan ook al snel duidelijk dat Iris eigenlijk liever een bloeddorstige vampier werd dan een lieve en rustige Elf. Niemand wist echter dat ze van plan was om contact te zoeken met Reika zodat zij haar kon bijten." Melisande stopte weer even en zuchtte. Keelin, Sulvar en Aurel hadden intussen elkaars handen vastgegrepen en knepen erin. "Een lang verhaal kort. Reika beet Iris en sindsdien is ze een vampier. Zij en Reika waren dan ook degene die ons de regel oplegden dat we eens in het jaar een Elf naar hen moesten sturen om in een vampier te veranderen. Dit ging altijd via een loting, maar sinds een paar jaar kiezen zij wie er word verandert." Ze haalde diep adem. "Sinds een jaar of vijf bepalen zij dat en dat gebeurt altijd rond eind Maart." Keelin schrok evrn. Ze wist dat dat nu was. Zou Sacha zijn gekozen. "Om precies te zijn was de loting gisteren toen Keelin een keuze moest maken. Elfen die op dat moment niet aanwezig zijn kunnen niet worden gekozen, maar gisterenavond stuurde Denise een bericht naar mij dat Sacha was gekozen. Ook al was zij op dat moment niet aanwezig. Ik denk dat Iris haar vannacht heeft opgehaald. Er is natuurlijk een manier om het te stoppen , maar ik ben bang dat we te laat zijn. We moeten erheen om Reika en Iris te stoppen." Wilko schrok. "Ik sta dit niet toe." Riep hij. Celine mompelde. "We kunnen alleen maar hopen dat bij Sacha blijft en dat er niet zoals ik toen, buiten loting om iemand gebeten word.De anderen knikten instemmend. Keelin stopte vlug wat drankjes en de spullen om Reika te verslaan in haar tas en iedereen rende de geheime kamer uit om naar het portaal te gaan. Toen ze eenmaal over het dorpsplein liepen hield Cooper hen tegen. "Wat er ook asn de hand met Sacha. Ik ga mee om het uit te zoeken." Zei hij kalm. Keelin schrok. Dat kon er ook nog wel bij. Hoe konden ze Cooper ervan overtuigen dat dit een slecht idee was? Zouden ze nog wel op tijd zijn om Sacha uit de klauwen van Iris en Reika te redden?
Zo weer een nieuw deel. Ik dacht laat ik er eens een ander soort spanning ingooien dan enkel al het liefdes gedoe. Wat denken jullie? Komen ze op tijd om Sacha uit de klauwen van Iris en Reika te redden? Of verandert ze in een vampier? En hoe zal Wilko daarop reageren? Kunnen ze Cooper afschudden voor ze bij het portaal zijn of gaat hij mee om hen te helpen? En hoe zit het dan met het reserve Nachtwacht team waar Sacha in zou moeten komen? Laat het me vooral weten wat jullie denken in de reacties. Ik ben benieuwd. Ook als je een idee hebt mag je het in de reacties zitten. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Zouden jullie het leuk vinden als er een vervolg komt op dit boek? Of denk je dat hoeft niet perse. En wat wil je daar dan in lezen? Laat het me weten in de reacties, of in een privé bericht. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden dat er een mogelijk vervolg komt.
Veel lesplezier met hoofdstuk 49 alweer.
Ee
JE LEEST
Avonturen in het Elfenrijk. Deel 1: Strijd om de macht.
FanfictionWat doe je als iemand iets blijkt te zijn wat je niet verwacht? Wat als je het moeilijk vind om hierover te praten ook al weet de ander er alles van? Schaam he je dan tegen over jou goede vriendin die alles weet? Dit overkomt Keelin en Sacha. Ze wa...