3. Luku

1.2K 67 4
                                    

Hyvää naistenpäivää kaikille naisille❣️

-

Viikonloppu saapuu nopeasti. Töissä mennään koko ajan samaa rataa. Suunnitellaan, suunnitellaan ja suunnitellaan. Ei sillä, että valittaisin tai jotain. Rakastan työtäni tällä hetkellä todella paljon ja rupesin miettimään, että miksi olen tämän kuukauden aikana antanut otteeni lipsua tästä. Nyt kun minulla ei ole parisuhdetta, niin voin kohdistaa kaiken energiani tähän työhön, ja niin aion hitto vie tehdäkin.

Viikonloput ovat yleensä aina vapaat, koska liike ei ole silloin auki. Jotkut harvat asiakkaat haluavat aikoja viikonlopulle, mutta sitä ei tapahdu onneksi usein. Tässä työssä kuitenkin väistämättä työt tulevat joskus kotiin, eikä se haittaa minua ollenkaan.

Tänään minä en ole tekemässä töitä, vaan menen rannalle Katen ja Tessan kanssa. Häistä me varmasti puhutaan, mutta en voi kutsua sitä mitenkään viralliseksi. Me vaan keskustellaan, eikä suunnitella sen enempää.

Laitan bikinit ensimmäisenä päälle ja vedän sitten jalkaani farkkushortsit ja väljän t-paidan. Pakkaan laukkuuni vielä pyyhkeen, lompakon ja kaiken muun tarpeellisen. Luotani ei onneksi ole pitkä matka rannalle, eikä omasta mielestä oikeastaan minnekään.

Laitan tässä vaiheessa jo aurinkolasit päähäni ja hymysuin laitan vesipullon vielä laukkuuni. Minulla on niin vahva tunne siitä, että tästä tulee hyvä päivä. Enkä edes ymmärrä, että mikä voisi mennä pieleen.

Sovimme tapaavamme kahdeltatoista ja kello on vasta puoli kaksitoista. En kuitenkaan halua jäädä enää sisälle, vaan lähden jo. Ei minua haittaa ollenkaan olla siellä ensimmäisenä tai ajoissa. Etsin meille sieltä hyvän paikan ja kerkiän asettua sinne kaikessa rauhassa.

Vedän vanssit jalkaani ja varmistan vielä, että avaimet ovat varmasti laukussani. Sammutan eteisestä valon, ja tällä kertaa minä päätän mennä hissillä. Minusta on oikeastaan uskomatonta, että näin halvassa ja yksinkertaisesti paskassa talossa on hissi. En tiedä milloin tänne on viimeksi tehty remonttia, joka todella olisi tarpeen. Minä en joka tapauksessa valita. Tämä on edullinen ja lähellä kaikkea. Omalla kohdallani voisin sanoa tätä melkein lottovoitoksi.

Hississä katselen hiuksiani, jotka letitin eilen illalla kahdelle ranskanletille. Osa hiuksista on lähtenyt irti ja sojottaa miten sattuu. Minä olen täysin välittämättä siitä ja vien hiukseni korvan taakse. Siellähän ne hyvin pysyvät.

Hissi saapuu nopeasti ensimmäiseen kerrokseen ja minä astelen nopeasti pihalle saakka. Aurinko porottaa jo ja pihalle tullessa minulle tulee välittömästi kuumaa. Onnekseni olen menossa rannalle ottamaan aurinkoa ja uimaan, enkä ole menossa minnekään lenkille tai shoppailemaan. Ostoksilla käyminen helteellä on valehtelematta yhtä helvettiä. Meinaan nimittäin aina hikoilla kuin sika ja sitten minä ärsyynnyn.

Työnnän nuo hirveät muistot pois mielestäni ja lähden kävelemään kohti rantaa. Hymyilen yksikseni, eikä minua kiinnosta, vaikka näytän niin idiootilta tällä hetkellä. Minulla on nyt vaan niin hyvä fiilis, enkä halua minkään tai kenenkään pilaavan sitä.

Saavun rannalle nopeasti, eikä se nyt niin täysi ole kuin olisin luullut. Pääsen lähemmäs merta ja levitän pyyhkeeni siihen, koska en halua olla ihan hiekassa. Vedän t-paidan pois päältäni ja jään hetkeksi aikaa katsomaan rintojani tai ennenkin tätä yläosaa.

Luulin silloin kuukausi sitten pakkaneeni kaiken, mutta ei. Jätin ainoat sopivat bikinini Nickin luo ja otin nämä paljon pienemmät. Rintani meinaavat oikeasti melkein pursua täältä ulos, mutta en nyt usko, että hirveän moni jää niitä sitten katsomaan. Ja jos jää, niin voin aina vetää t-paidan takaisin päälleni.

Frozen heart//IN FINNISHWhere stories live. Discover now