Tessa katsoo vielä ovisilmästä ulos ja nyökyttelee. Se todella on Holden, joka saa epämukavan tunteen palaamaan mahaani. Me juuri laitettiin Tessan kanssa hyvää ruokaa ja haluaisin vain syödä hänen kanssaan. Mutta tietysti Holdenin piti tulla.
"Hänelle pitää avata ovi, Hayley! Ettekö te voisi nyt jutella? Minä voin kyllä lähteä", Tessa ehdottaa, mutta minä pudistan päätäni.
"Sinä saat ainakin jäädä kanssani syömään", sanon ja olen vielä lisäämässä, että ehkä voisin jutella Holdenin kanssa joskus toisten. En kuitenkaan kerkeä sanoa sitä, kun Tessa vetää oven auki.
"Sinä et olet Hayley", kuulen Holdenin vain sanovan. Tessa vilkaisee minua nopeasti, mutta kääntää katseensa pian takaisin Holdeniin.
"Hyvä, että huomasit sen", Tessa vastaa ja väistyy Holdenin edestä. Minä lasken katseeni makaronilaatikkoon, kun Holden kävelee sisälle. Hänellä ei mene pitkään huomata, että missä minä oikein olen. En pysty katsomaan ruokaa pitkään, vaan käännyn tuijottamaan häntä.
Onneksi Tessa on täällä. Jos hän syö vielä tässä, niin minulla on hyvin aikaa koota ajatukseni kasaan. Minua jännittää ja pelottaa tämä touhu, mutta tämä on jotain sellaista mitä minun pitää tehdä. Toivottavasti siitä keskustelusta vain tulee jotain.
"Me ajateltiin juuri Hayleyn kanssa syödä. Onko sinulla nälkä?" Tessa kysyy, kun sulkee oven. Hän ei odota Holdenin vastausta, vaan kävelee takaisin keittiöön ja nappaa kaapista lautasen ja lasin. Hän laskee ne pöydällle ja ottaa sitten vielä haarukan ja veitsen.
"Voisin minä vähän ottaa, kun en ole syönyt koko päivänä mitään", Holden vastaa ja yllätyn kyllä hänen vastauksestaan. Olisin luullut, että hän olisi kieltäytynyt, mutta ei näköjään.
Mieleni tekisi kysyä, että miten ihmeessä hän jälleen kerran pääsi sisään, mutta en varmaan halua edes tietää. Varmaan taas joku harja oven välissä tai jotain vastaavaa.
Istun Tessan viereen, koska se nyt tuntuu parhaimmalta paikalta. Holden istuu sarakkeen toiselle puolelle ja minua vastapäätä. Tessa nousee vielä ylös ja nostaa ruoan pöytään, kunhan on laittanut alle ensin pari patalappua. Hän ottaa jääkaapista myös maitoa, ja istuutuu sitten takaisin viereeni. Tessa kaataa meille kaikille maitoa ja viimeisenä itselleen. Tällä kertaa hän on se kömpelömpi ja hän kaataa puolet maidoista puhtalle pöydälleni.
"Minusta tuntuu, että olen viime päivät ollut todella kömpelö. Ehkä se on tarttunut sinusta minuuun", Tessa mutisee ja lähtee hakemaan talouspaperia. Minä puolestani huomaan, että kauha puuttuu kokonaan. Minun pitää hakea se, että saamme otettu ruokaa. Siinä ei valitettavasti mene montaa sekuntia, kun palaan takaisin pöytään. Tessa saa puolestaan siivottua maidon ja lähtee viemään talouspaperia roskiin.
"Hayley? Tulisitko tähän?" Tessa yskäisee pienesti ja mietin päässäni, että mitä hän todennäköisesti haluaa tai mitä asiaa hänellä mahtaa olla. Nousen kuitenkin ylös ja kävelen roskikselle. Tessa osoittaa roskiksessa olevaa pakettia, jonka laitoin tänne päiviä sitten. Juuri se paketti, jossa oli se pilleri. En ajatellut, että olisi mitään järkeä kertoa asiasta Tessalle, mutta hän sai näemmä tietää näin.
"No eikä tuo osoita, että ehkäisyä ei ollut? Tämä ei taida olla hyvä paikka puhua tästä. Minulla on hirveä nälkä ja räjähdän kohta, jos en saa ruokaa", sanon todella hiljaa ja en ole varma, että kuuliko Tessa edes sanojani.
"Hyvä on. Syödään nyt, että saatte sitten sen jälkeen jäädä kahden", Tessa sanoo ja tunkee talouspaperit roskiin. Käännymme ympäri ja palaamme istumaan.
"Oletteko te Katen kanssa miten innoissanne jo? Minä odotan innolla sitä, että pääsen näkemään sen hääpaikan", Tessa sanoo, kun ottaa ensimmäisenä ruokaa itselleen. En tiedä mitä hän yrittää. Epäilen, että hän yrittää ehkä syyllistää Holdenia tai sitten hän vain yrittää esittää, että kaikki on hyvin. Luulen kyllä Holdenin olevan sen verran järkevä ihminen, että tajuaa Tessan tietävän. Tai en sitten tiedä. Voihan hän luulla, että kukaan ei tiedä.
YOU ARE READING
Frozen heart//IN FINNISH
Romance"Kaiken tämän hirveän paskan jälkeen minä seison tässä. Seison sinun edessäsi, ja hyvin epätoivoisena haluan saada vastauksia. Minulle tämä on merkinnyt enemmän kuin olisin voinut edes kuvitella tai halunnut, joten haluan tietää vastauksen. Onko täm...