Holden:
"Et ole tosissasi."
Hän ei vastaa minulle. Katselee vain jotain papereitaan, kun minä levitellen tiedottomana käsiäni. Hän tietää kyllä, mutta ei suostu kertomaan minulle. Olen koko elämäni ajan halunnut vetää häntä turpaan, mutta en koskaan näin paljon. Olen oikeasti huolissani, eikä hän kerro minulle mitään.
"Olen pahoillani, mutta en voi auttaa sinua", Randall sitten lopulta sanoo, kun nostaa katseensa minuun. Huomaan hänen ilmeestään, että hän nauttii tästä tilanteesta.
"Miksi Hayley ei ole töissä? Hän ei ollut kotona eilen, eikä tänä aamuna."
"Olen pahoillani, mutta en voi auttaa sinua", Randall toistaa sanansa, ja minä pyörittelen päätäni, "jos sinä et ole varaamassa aikaa suunnittelijalle tai tulossa kokeilemaan häämekkoja..."
Tuhahdan, ja käännyn ympäri. Kävelen liikkeestä ulos ja katselen ympärilleni. Pieni toivon kipinä syttyy sisälläni, kun näen kaukaisesti tutun naisen kävelevän minua kohti, tai siis tätä liikettä kohti.
"Anteeksi? Etkös sinä ole täällä töissä?"
"Joo", mustatukkainen nainen sanoo, ja pysähtyy eteeni. Olen nähnyt hänet täällä monta kertaa.
"Tiedätkö missä Hayley on?"
"Joo. Hän lähti Tessan kanssa sunnuntaina lomalle. He lähtivät tietääkseni Kolumbiaan."
"Kolumbiaan?"
"Niin Tessa muistaakseni kertoi viime viikolla."
"Tiedätkö kuinka kauan he ovat? Missäpäin he ovat?" Kysyn huolestuneena.
"Ei mitään hajua. Minun pitäisi varmaan mennä nyt töihin", hän sanoo ja ohittaa minut sanomatta mitään. Minä vain mietin, että minun on pakko nähdä Hayley. Minun on pakko päästä puhumaan hänen kanssaan.
Viimeiset kaksi viikkoa Afrikassa eivät ole olleet mitenkään ihanteelliset. Olen aina viihtynyt siellä hyvin, mutta en tällä kertaa. Päätin lähteä viikkoa aiemmin, että pääsen näkemään Hayleyn. Nyt saan kuulla, että hän on ollut jo monta päivää ulkomailla. Tulin eilen illalla ja kävin hänen luonaan. Ajattelin, että hän ei vaan halua avata ovea minulle. Kävin siellä myös tänään ja nyt hänen töissään.
Kaivan puhelimen esiini ja etsin Aaronin numeron. Minä olen liian väsynyt leikkimään mitään salapoliisia, mutta kai minun on pakko. Teen mitä tahansa, että pääsen puhumaan Hayleyn kanssa. Olen soittamassa Aaronille, mutta en kerkeä kun varmaan maailman ärsyttävin ääni kantautuu korviini.
"Holden! Holden Taylor!"
Laitan puhelimeni pois, mutta en ole jäämässä juttelemaan hänen kanssaan. En kiinnitä häneen mitään huomiota, vaan lähden kävelemään autolleni. Viimeisenä minä kaipaan tässä paikallisen lehden todella ärsyttävää toimittajaa.
"Odota!" Korkokenkien kapina lähestyy, jolloin minä kiihdytän tahtiani. Avaan autoni ovet, mutta en kerkeä mennä sisälle, kun käsi ilmestyy ovelle.
"Mitä sinä haluat?"
"Haluatko antaa haastattelun? Tarkoitan, että joitakin lukijoita kiinnostaa sinun näkökulmasi tähän asiaan", Savannah sanoo, enkä ymmärrä mistä helvetistä hän puhuu. Hän huitoo ruskeita hiuksiaan korvansa taakse, ja ojentaa lehden minulle. "Katso toinen sivu, jos et muka tiedä mistä minä puhun."
YOU ARE READING
Frozen heart//IN FINNISH
Romance"Kaiken tämän hirveän paskan jälkeen minä seison tässä. Seison sinun edessäsi, ja hyvin epätoivoisena haluan saada vastauksia. Minulle tämä on merkinnyt enemmän kuin olisin voinut edes kuvitella tai halunnut, joten haluan tietää vastauksen. Onko täm...