En saa aluksi edes sanaa suustani. Enhän minä tiedä mitä sanoa. Olen vain niin hämmentynyt parhaillaan. En keksi yhtään mitään syytä, miksi Holden on täällä. Hetken aikaa jopa uskon, että näen harhoja tai jotain, koska tämä ei tunnu yhtään todelta.
"Mitä ihmettä sinä teet täällä?" Kysyn viimein ja vilkaisen käytävään. En näe ketään muuta, vaikka oikeasti odotin, että Kate olisi ollut tässä Holdenin vieressä. Uskoin hetken, että hän olisikin tullut takaisin Miamiin ja Holdenin kanssa tänne jostain tuntemattomasta syystä. En vain voi ymmärtää, että miksi Holden olisi tullut tänne yksin.
"Pääsenkö sisään?" Holden kysyy, eikä vastaa lainkaan kysymykseeni. Nyt hän ei odota minun edes vastaavan, vaan tunkee ohitseni sisään. Minä katson pöyristyneenä hänen peräänsä, kunnes tajuan sulkea oven ja mennä hänen perässään.
Holden on löytänyt tiensä olohuoneeseen ja istahtaa juuri sohvalle. Hänellä on viinipullo kädessään, jonka hän laskee sohvapöydälle. Minä en yksinkertaisesti saa sanottua mitään. Laitan käteni kyllä ristiin ja tuijotan häntä.
"Onko sinulla laseja?" Holdenin kysyessä en esitä mitään kysymyksiä, vaan käännyn ympäri ja haen keittiön kaapista lasit. Minä en kuitenkaan mene suoraan olohuoneeseen takaisin, vaan jään seisomaan sarakkeen viereen ja katson miestä sohvallani. Hän heittää takkiaan parhaillaan pois ja minä mietin edelleen, että mitä hän tekee täällä.
"Ihan ensiksi....", aloitan ja kävelen hänen luokseen. "Mitä sinä teet täällä ja miten pääsit edes sisälle?"
"Sinä avasit oven ja tulin sisään", Holden vastaa, enkä tiedä leikkiikö hän typerää vai eikö oikeasti tajunnut.
"Tarkoitan tätä taloa. Alaovi meni kiinni seitsämältä."
"Joku naapurisi oli tulossa myös sisään ja hän päästi sitten ystävällisenä minut samalla sisään", Holden vastaa ja nappaa lasit kädestäni. Hän ei aikaile yhtään, vaan avaa viinin. Kun katselen hänen kaatavan viiniä, niin mietin vain, että tietääkö Kate tästä? Tai käsikö hän Holdenia tutustumaan minuun paremmin ja hän vain tuli?
Se tuntuu kieltämättä todella epätodennäköiseltä.
Vaikka Kate olisi sanonut hänelle, niin hän olisi varmasti ilmoittanut minulle. Eikä tässä kyllä oikein täsmää sekään, että Holden olisi vain suostunut ja tullut tänne viinipullo kourassa. Holden ei kuuntele yhtään Katea. Minä olen kyllä huomannut sen ja Kate on itsekin kertonut minulle. Tässä nyt mättää jokin.
"Ja puhuin Katen kanssa. Häntä harmittaa, että me ei edetä tällä viikolla yhtään, joten hän ehdotti minun suunnittelevan sinun kanssa kahdestaan", Holden sanoo, mutta minä todella epäilen sitä.
"Minä olen vapaalla! En tee nyt töitä", sanon ja Holden ojentaa viinilasin minulle.
"Siksi toin viiniä. Maksan tietysti ajastasi", Holden sanoo ja saa minut tuntemaan itseni ihan escortiksi. Otan silti lasin vastaan, mutta en juo. Tämä tilanne on todella epämukava jo vaatteideni suhteen. Minulla on yöpuku ja Holden näyttää siltä, että tulee juuri töistä. Miten pitkiä päiviä hän oikein tekee?
"Minä puhuin Katen kanssa päivällä ja hän ei maininnut tästä mitään", mutisen ja lasken lasin pöydälle.
"Hän soitti minulle jokunen tunti sitten ja ehdotti tätä", lähes vieressäni istuva mies sanoo ja minä vain nyökkään. En oikeastaan usko häntä, mutta en jaksa laittaa vastaan. Kello on vasta kahdeksan ja Holden tulee todennäköisesti olemaan täällä tunnin, jos sitäkään. "No? Mistä sinä haluaisit aloittaa? Mietittekö te siinä puhelun aikana?"
"Joo", Holden vastaa. Hän löysää hiukan kravaattiaan ja ottaa sitten mukavamman asennon sohvalta. "Mistä sinä unelmoit?"
Luulin, että en voisi hämmentyä yhtään enempää, mutta olin väärässä. Mitä helvettiä tämä mies oikeasti tekee? Miksi hän kysyi minulta tuollaista? Siis onhan tämä mies vieressäni oikeasti Holden?
YOU ARE READING
Frozen heart//IN FINNISH
Romance"Kaiken tämän hirveän paskan jälkeen minä seison tässä. Seison sinun edessäsi, ja hyvin epätoivoisena haluan saada vastauksia. Minulle tämä on merkinnyt enemmän kuin olisin voinut edes kuvitella tai halunnut, joten haluan tietää vastauksen. Onko täm...