De volgende dag ben ik al vroeg te vinden bij Silverstone. Rustig borstel ik haar en ben in gedachten verzonken. 'We weten weinig van je en dat respecteren we, maar ik weet wel dat ieder mens genoeg moet eten.' Ik kijk op en zie hoe Bessie mij een bordje eten aanrijkt. 'Dankuwel.' Ik kijk haar lachend aan. 'Het is niet veel, maar we komen net rond,' Ik blijf ongemakkelijk stil. 'Ben gaat dalijk naar Rhodes, om wat te eten te kopen. Wil je mee?' Ik knik. 'Hij is de paarden gereed aan het maken, misschien kan je hem helpen?' Ik sta op en loop naar Ben. Even later rijden we richting Rhodes. 's Ochtends is het een stuk levendiger. Naast een van de winkels plaatsen we de wagen. Als we binnen komen kijkt de verkoper me aan. 'Jij bent nieuw hier.' Ik kijk hem aan. 'Dit is Selena, onze nieuwe stalhulp.' Zegt Ben. Ik knik met een lach. 'Nou Selena, welkom in Rhodes. Hier neem deze doos met eten, als welkomstcadeautje. 'Dat is heel vriendelijk. Dankuwel!' Hij geeft me ee knipoog. 'Hamish is de naam trouwens, ik ben ook de bankbewaarder hier.' 'Fijn kennis te maken.' Zeg ik. Als we alle spullen hebben ingeladen rijden we terug naar de boerderij. Ik help weer met uitladen, dan valt mijn oog op een foto. Ik loop er naartoe en pak hem op.'Kieran...' Fluister ik zacht. 'Wie is dit?' Ik draai me om en laat de foto aan Ben en Bessie zien. 'Dat is onze zoon, Kieran. Hij is een paar weken geleden vermist geraakt.' Ik draai me om. 'Had hij foute vrienden?' Ze schudden hun hoofden. 'Hij bracht wel een spullen naar een gang maar had verder geen connecties.' Onze gang had het fout, ze hebben hem voor niks meegenomen, hij is geen O'driscoll. Nu wordt die arme jongen vastgehouden op het kamp. 'Ken jij hem?' Vraagt Bessie ongerust. 'Ik heb hem wel eens ontmoet, meer niet.' Ik zet de foto terug en ga snel verder met het werk. Zo gingen er dagen voorbij, en dagen werden weken.
'Goedemorgen Selena!' Hamish zwaait naar me terwijl ik aan kom rijden. 'Gebruikelijke bestelling?' Ik knik. Ik help hem met het inladen van de spullen. 'Je bent precies op het juiste moment gekomen, Ben en Bessie hadden het heel zwaar.' 'Ik weet het, ik doe alles voor ze wat ik kan.' Hij knikt. 'Ik weet het, je moet ook eens ontspannen, hé.' Ik schud mijn hoofd. 'Ze hebben me nodig.' Hij zucht. 'Kom vanavond naar de bar, het hele dorp zal er zijn.' Ik krijg een grote lach op mijn gezicht. Ik knik enthousiast. 'Dat lijkt me heel leuk, ik zal er zijn! Dankjewel Hamish!' Snel rijd ik terug naar de boerderij. 'Ik ga vanavond naar de bar!' Enthousiast kom ik het erf op gereden. 'De bar?' Vraagt Bessie terwijl ze haar handen afdroogt. Ik knik. 'Weet je dat zeker? Er breken daar altijd dronken gevechten uit.' Ik zucht. 'Ik red me wel, echt waar.' Ben komt aangelopen. 'Kom op Bes, ze heeft volgens mij wel meer meegemaakt. Ze heeft mij gered van die overvallers, weet je nog?' Bessie kijkt me aan. 'Maar let een beetje op jezelf hé.' Ik knik en maak zo snel mogelijk het werk af op de boerderij. Als de avond valt zadel ik snel Silverstone op. 'Die zou ik niet meenemen als ik jou was, er worden daar veel paarden gestolen, en die van jou is erg waardevol.' Ik kijk op en zie Ben aanlopen met een klein paard. 'Neem Jet maar mee, hij is al wat ouder dus ze zullen hem wel laten staan.' 'Dankjewel, Ben.' Ik geef Silverstone een aai over haar hals en stijg op Jet. Een beetje nerveus ben ik wel, ik ben hier nog nooit naar de bar geweest. Eenmaal bij de bar aangekomen haal ik diep adem en loop naar binnen. 'Mag ik ieders aandacht?' Ik zie Hamish op mij af komen en hij steekt mijn arm in de lucht. 'Dit is Selena en zij is onze eregaste vanavond!' Iedereen barst in juichen uit, ik begin ongemakkelijk te lachen. 'Kom.' Hamish geeft een knikje en neemt me mee aar de bar. Hij geeft me een glas met drinken. Zo werd de avond heel gezellig en ik kon er ontzettend van genieten. We dansten, zongen en dronken er natuurlijk bij.
'Dames en heren!' Er valt een stilte en alle ogen vallen op de mannen die binnen komen lopen. 'Ik ben Melvin en dit is mijn broertje Fenton. Het komende half uur is alle drank gratis!' Iedereen begint te juichen en rent op de bar af. Als ik dichterbij kom valt mij iets op. Dit kan niet. Dit is pure verbeelding Selena, denk ik bij mijzelf. Ik kijk nog eens goed en draai mij snel om. Het is geen verbeelding. Ik pak snel een van de hoeden van de dames en verschuil mijn gezicht. Met mijn rug naar de bar dans ik verder mee met de groep, maar mijn gedachtes zijn maar op een ding gericht, die Fenton. Plots wordt mijn hoed afgeslagen door een enthousiasteling en ik kijk snel om. Op dat moment kijk ik recht in zijn ogen. Even lijkt de wereld stil te staan. 'Hey!' Roept hij luidt en hij komt achter de bar vandaan mijn kant op. Alle alarmbellen in mijn hoofd gaan af op dit moment, ik moet hier wegkomen. Snel geef ik de man voor mij een klap in zijn gezicht en duik weg. Zo begint er een gevecht wat Fenton blokkeert. Ik ren naar buiten en spring snel op Jet. We draaien ons om en galloperen er vandoor. Eenmaal terug op de boerderij kijk ik of ik niet gevolgt ben en zadel Jet af. 'Dankjewel jongen.' Ik geef hem een emmer met voer en loop naar binnen. 'Was het gezellig?' Ik knik. 'Je lijkt geschrokken.' Zegt Bessie bezorgt. Ik schud mijn hoofd. 'Niks aan de hand, inderdaad zo een gevecht waar we het eerder over hadden. Ik ga slapen.' Snel loop ik naar mijn kamer en duik mijn bed in. Het moet gewoon een fout geweest zijn, verkeerd gezien. Lekker laten gaan Selena, gewoon laten gaan en vergeten. Toch?
JE LEEST
Wild West Diary
PrzygodoweDit verhaal gaat over een Nederlands meisje die op reis gaat met haar vriend naar de Verenigde Staten. Daar worden ze overvallen en ze blijft alleen achter. Later word ze gevonden door een gang uit het Wilde westen die haar meenemen in hun leven.