OMG WE ZITTEN AL OP 1,04K READS
WHOEPWHOEP
Lang stukkie :)
-
Na het telefoongesprek, ben ik naar boven gerend en bij Sean in bed gaan liggen. Mijn moeder is boos en wil dat ik naar huis kom, maar noway dat ik mijn zusje onder ogen ga komen!
'Sean,' zeg ik.
'Hmm,' krijg ik terug.
'Wat zou jij doen in mijn situatie?' vraag ik uit nieuwsgierigheid en kijk hem aan. Hij zucht even en kijkt moeilijk.
'Wil je dat echt weten?' vraagt hij. Zijn ogen stralen niet meer, ze staan somber en kijken doelloos voor zich uit.
'Sean, is er wat gebeurd?' Hij kijkt me aan en knikt dan voorzichtig. Ik sla mijn armen om hem heen en geef hem een kus op zijn slaap.
'Je hoeft het niet te vertellen hoor, handsome.'
'Ik wil het wel vertellen, maar je moet me eerst iets beloven.' Ik kijk hem aan en knik dan voorzichtig, niet helemaal wetend wat er gaat komen.
'Doe niet wat ik gedaan heb.' Ik kijk hem raar aan, maar knik dan weer.
'Toen ik in ongeveer dezelfde situatie als jou zat, ben ik weggelopen,' zegt hij. De tranen staan in zijn ogen. Ik wrijf over zijn rug en geef hem een kusje. 'Ik was bang, bang voor wat er zou komen.' Hij kijkt me aan met betraande ogen. Ik geef hem een bemoedigende blik terug en hij gaat verder. 'Ik ben toen naar mijn oma gegaan, maar zij had mijn moeder ingelicht en die kwam me dezelfde avond nog ophalen,' zegt hij met een zucht.
De tranen staan nog steeds in zijn ogen en er ontsnapt er een. Niet wetend hoe ik hierop moet reageren, ga ik dicht tegen hem aanzitten en pak ik zijn handen vast.
'Maar, waar is je moeder?' vraag ik voorzichtig. Ik kijk naar het dekbed, bang voor zijn reactie.
'Sara, kijk me aan.' Ik kijk hem aan. 'Je moet niet verlegen zijn om iets te vragen. We zijn een stel en ik wil geen geheimen voor je hebben. Je mag alles van me weten, ook al is mijn verleden niet zo leuk. Oke?' zegt hij. Ik knik, waarna hij me stevig in een knuffel drukt.
'Mijn oma was echt een schat. Ik had niks tegen haar,' begint Sean zijn verhaal. 'Mijn moeder daarintegen was een heks, letterlijk een heks. Ze was lelijk, had een heksenlach, maakte altijd vieze prut soep. Kortom, ik heb nooit een goede band met haar gehad.' Ik kan de woede in zijn ogen lezen en streel hem over zijn wang om hem rustig te krijgen.
'Mijn vader was die avond weg en mijn moeder was boos op me, boos omdat ik de buitenlamp niet had aangezet. Ze kwam dreigend op me aflopen en ik kon nog net ontsnappen aan haar vuist. Ik pakte mijn jas en rende het huis uit, op weg naar mijn oma.' Hij slikt even en vraagt om water. Ik geef zijn glas water dat op zijn bureau stond en hij neemt een slokje.
'Dankjewel babe,' zegt hij met een glimlach op zijn gezicht en drukt een kus op mijn wang. Ik zet het glas terug en kruip weer bij Sean in bed.
'Uhm, waar was ik?' vraagt Sean. Hij gaat even met zijn hand door zijn haar.
'Je ging naar je oma.'
'Oja! Nou, ik ging dus naar mijn oma. Maar toen ik daar aankwam, had mijn oma mijn moeder aan de telefoon. Toen ze ophing, viel ze tegen me uit. Ik leek volgens mijn oma teveel op mijn vader en dat was fout,' zegt hij, terwijl de tranen over zijn wangen lopen. Ik geef hem allemaal kusjes op zijn gezicht, totdat zijn mond een kleine glimlach vormt. Ik denk even na en vraag het dan toch.
'Maar, wat is er fout aan dat je meer op je vader lijkt? Had je vader iets fout gedaan?'
'Dat is dus de vraag.'
JE LEEST
Onze Stalker ✔
Romance"He is the reason, That I met you" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Proloog 23'11'14 Epiloog 31'12'14 - Alle rechten zijn van moi :)