Ik heb de eerste twee uur overleefd en loop samen met mijn vriendinnen naar onze 'pauze-plek' toe.
Ik eet een appel en drink wat water. Ik praat met mijn vriendin over van alles en nog wat, totdat de bel gaat.
Ik kijk nog een laatste keer op mijn mobiel en zie dat ik een appje heb.
Ik open whatsapp en open het appje van Stalker.
'Dit uur gaat je leven veranderen'
Humm, vreemd. Denk ik bij mezelf.
Nog denkend loop ik naar de volgende les, mentorles. Jippie :(
-
'Hallo dames en heren' zegt mijn mentor als iedereen op zijn plaats zit.
'We gaan vandaag deze dingen doen' zegt hij en hij wijst naar het bord.
- plattegrond wijziging
- nieuw
- voorstellen
- opdracht uitleggen
- opdracht maken in tweetallen
Als ik de laatste zin lees, kijk ik naar mijn vriendin en zij ook naar mij. We knikken naar elkaar als teken dat we met elkaar gaan.
-
'We beginnen met een plattegrondwijziging. Amber, jij zit naast Tim,'
Ik baal als een stekker. Amber is mijn beste vriendin en we zitten al het hele jaar naast elkaar.
'Meneer, waarom?' vraag ik.
'Dat zul je zo wel zien!' zegt mijn mentor met een grijns.
Oh god, wat gaat er komen?
'Als jullie deze lijst even willen invullen,' zegt mijn mentor, terwijl hij velletjes papier uitdeeld. 'Dan ben ik terug als jullie deze lijst af hebben,'
Hij legt een vel op mijn tafel en ik pak een pen uit mijn etui.
Word je gepest?
{ } ja
{x} nee
Heb je vrienden/vriendinnen in deze klas?
{x} ja
{ } nee
Vind je bananen lekker?
{x} ja
{ }
Wat was dat nou weer voor een vraag?
Ik kijk even om me heen en zie dat iedereen moet lachen.
Kan je tekenen?
{x} ja
{ } nee
Duhh, iedereen kan tekenen! Hij vroeg er niet bij of ik goed kon tekenen.
Maak hieronder een tekening zoals Rembrandt ze maakte. Succes!
❤
Ik heb maar gewoon een hartje getekend, want ik kan niet goed tekenen.
-
'Moet jij niet aan het tekenen zijn, dametje?' hoor ik ineens mijn mentor door de klas zeggen.
Naja, het zal vast niet tegen mij zijn!
Ik zit naar buiten te kijken, naar de vogeltjes en naar alle mensen die voorbij komen.
Ik zit in een dagdroom. De droom gaat over een jongen. De jongen die mij stalkt. Ik kom hem tegen in Starbucks. Hij loopt naar me toe en vraagt of ik gestalkt word. Ik zeg ja. Hij slaat een arm om me heen. 'Ik ben je stalker babe,'
'Sara!'
Ik kijk verschrikt op uit mijn dagdroom en zie mijn leraar voor aan de klas staan. Een jongen van ongeveer mijn leeftijd staat naast hem.
Ik kijk de klas rond en zie dat iedereen al weg is.
Shit, wat doe ik hier nog?!
Ik word rood en sta snel op. Ik doe mijn etui en agenda in mijn tas en loop richting de uitgang van de klas.
'Sara, blijf nog maar even hier,' hoor ik mijn mentor zeggen.
JE LEEST
Onze Stalker ✔
Romance"He is the reason, That I met you" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Proloog 23'11'14 Epiloog 31'12'14 - Alle rechten zijn van moi :)