- drieentwintig

329 27 10
                                    

Jullie zijn raar.

Hoofdstuk 20 heeft 71 reads.

Hoofdstuk 21 heeft 114 reads.

Hoe?!

-

'Een jongen ligt in het ziekenhuis doordat iemand expres een vuurwerkpijl op hem afschoot?' vroeg ik als bevestiging toen Paul een stuk krant voorlas. Hij knikte. 'Toen hij zijn vrienden een happy new year ging wensen en een paar straten verder liep werd hij geraakt, zei je?' Hij knikte weer en ging verder met de krant lezen.

Dat gebeurde er voordat ik gebeld werd door de mobiel van de stalker met een dokter aan de lijn en we met een snelvaart naar het ziekenhuis reden.

Nu zitten we bij Peeta in het ziekenhuis, naast zijn bed. De stalker blijkt Peeta te zijn. Nadat hij naar ons toe kwam, is er een vuurwerkpijl op hem afgeschoten. Met opzet nog wel.

'Wordt hij vandaag nog wakker, of hoe zit dat?!' vraagt Sean als we al een half uur in het ziekenhuis zijn.

'Ik heb geen idee.' Ik kijk naar Peeta en hij opent zijn ogen een klein stukje.

'Lekker geslapen?' vraag ik als Peeta zijn ogen helemaal open heeft en hij naar ons kijkt. Hij knikt en kijkt dan om zich heen. 'Waar ben ik? Ennuh wat doe ik hier?' vraagt hij verwart.

'Je kwam ons gisteravond nieuwjaar wensen en toen je doorliep ben je een paar straten verder geraakt door een vuurwerkpijl. Iemand heeft je met opzet proberen te raken en het is hem/haar gelukt.

We werden vanochtend gebeld door jou mobiel en zijn hier zo snel mogelijk heengekomen,' leg ik uit.

'Oh.'

'Maar jij bent dus onze "stalker"?'

'The only one.'

'Heey maat! Je bent wakker!' roept iemand door de kamer heen en geeft Peeta een high five. Ik bekijk hem eens goed en lijk hem te kennen.

Sean geeft een stomp in mijn zij en ik val van mijn stoel, met een bonk op de grond. Ik kijk hem boos aan. 'Je staarde,' playbackt hij. Ik rol met mijn ogen en ga weer op de stoel zitten.

'Hoe heet je eigenlijk?' vraag ik aan de jongen die net binnen kwam lopen. 'Ik?' vraagt hij en kijkt om hem heen. 'Nee, die dokter achter je. Jij natuurlijk slimpie!'

'Oh, ik heet Gale, aangenaam,' zegt hij terwijl hij mijn hand schud.

'Wat is er met een dokter achter je?' hoor ik een stem vragen. Ik kijk opzij en zie een dokter in de deuropening staan. Ik kijk Gale aan en we beginnen vol te lachen.

Hij controleert wat apparaten en loopt dan de kamer weer uit.

'Je komt me bekend voor, kan dat?' vraag ik aan Gale als Peeta en Sean in gesprek zijn. 'Dat zou kunnen ja,' zegt hij met een grijns.

'Wacht eens even, jij bent die jongen die bij ons aanbelde en die mij waarschuwde!' roep ik door de kamer heen. Peeta en Sean kijken mij raar aan.

'The only one.'

'Zijn jullie broers ofso?!' vraagt Sean geïrriteerd. 'Jep,' zeggen ze alle twee tegelijk.

'Daarom zeggen jullie hetzelfde.' Ik geef Sean een duw en zend hem een boze blik.

'Saartje, laat Sean maar even,' zegt Peeta. Hij legt even een hand op mijn been.

'Soms hebben mensen hun dag gewoon niet,' gaat Gale verder.

'En die dag is voor Sean vandaag,' maakt Peeta de zin af.

'Maar waarom stuurde jij al die berichtjes?' vraag ik nieuwsgierig aan Peeta.

Er komt een zuster binnen. Ze kijkt op de apparaten en schrijft wat op een blad. Ze haalt een van de infusen uit Peeta's arm en gooit het weg. Ze zet een apparaat uit en loopt de kamer uit.

'Okayy, weird!' roept Gale en we stemmen allemaal in.

'Maar waarom stuurde je die berichten naar ons?' vraag ik opnieuw.

'Dat was mijn doel.'

'Maar nu kennen we je,' begint Sean.

'Dus hoeft het niet meer, toch?' maak ik af.

'Helaas wel,' zegt Sean.

'Jullie zijn in gevaar.'

-

Happy second christmasday ✨❤

Onze Stalker ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu