Dinsdag komt de volgende update pass
Ik ga dalijk een weekendje weg
No spam please x
-
'Ga je mee vuurwerk halen?' Ik kijk om en zie Sean en Paul met schoenen en jassen aan staan.
Ik bekijk even mijn kleding en zie dat ik mijn pyjama aan heb, zonder make-up en met mijn haar in de war op de bank zit. Pim moet lachen.
'Ik houd een pyjamadagje samen met mijn Pimmie.' Ik trek Pim dichterbij en houd hem stevig vast. 'Doe je wel voorzichtig met mijn baby? zegt Sasja. Ik knik en wrijf over Pim's haar heen. Ze loopt naar boven en mijn moeder komt de kamer in lopen.
'Zin in thee met koekjes?' vraagt mijn moeder terwijl de bel gaat. 'Jaaa, lekker mam!' Ik spring op, ren naar de deur en trek hem open.
'Heyy!' roep ik naar de vreemde die voor de deur staat.
'Zorg dat je om 2 uur boodschappen gaat doen met je moeder,' zegt de vreemde gast. Hij draait zich om en rent weg. 'Wat bedoel je daarmee?!' 'Kijk je whatsapp!' roept hij nog voordat hij de hoek om rent. Ik sluit de deur en open whatsapp.
Stalker 10:15
Precies om 14:00 schiet iemand een vuurpijl op jullie huis af
Sara 10:19
Maar, wie was die jongen net?
Ik loop terug naar de kamer waar mijn moeder op de bank zit met twee kopjes thee en een trommel koekjes.
'Heey lieverd, wie was er aan de deur?' 'Oh gewoon, zo'n foldersbrenger die geld wilde.'
Ik pak mijn kop thee en blaas zachtjes. 'Mam?' 'Hmm.' 'Moet je nog boodschappen doen?' 'Ja, zin om mee te gaan?' Ik knik en neem voorzichtig een slokje van mijn thee.
-
'Saar, kom je?' Ik borstel snel nog mijn haar en ren dan de trap af naar beneden. Ik trek mijn Nike's aan en mijn winterjas en doe mijn sjaal om. Ik pak een kauwgompje en loop achter mijn moeder aan de deur uit.
'Fietsend of met de auto?' vraag ik als ik de deur achter me dicht trek. 'We gaan wel even met de auto.' Ik loop naar de auto en ga erin zitten. Mijn moeder start de auto en we rijden weg, op naar de Jumbo!
-
'What the hell is hier aan de hand?!' roep ik uit als we thuiskomen. Er staan een brandweerwagen en een politiewagen voor ons huis en de brandweer is bezig om ons huis te blussen. Ik gooi de autodeur open en ren naar een politieagent toe.
'Wat is hier aan de hand?' vraag ik nog nahijgend van het rennen. 'Woon je hier?' Ik knik. 'Iemand heeft met vuurwerk jullie raam ingegooit en een brandje gesticht. Je hebt geluk dat ene Peeta de brandweer had gebeld.'
Mijn moeder komt aangelopen met twee boodschappentassen in haar handen. 'Mam, niet schrikken.' Ze kijkt op en laat de boodschappentassen op de grond vallen. 'Wat? Hoe? Waarom?' Ze valt op haar knieën neer en begint te huilen. Ik loop naar haar toe en troost haar.
'Hoe zit het eigenlijk met Sasja en Pim?' vraagt ze nog wat nasnikkend. Ik schrik en bedenk dat ik hun niet gewaarschuwd had. Mijn stalker trouwens ook niet.
Ik ren naar dezelfde politieagent toe en hijg weer wat na. 'Meneer, waren er mensen thuis toen de brand uitbrak?' 'Nee, om kwart voor twee zijn er een meisje en een jongen vertrokken met de fiets.' 'Oke, bedankt!'
Ik ren terug naar mijn moeder die inmiddels de boodschappentassen terug in de achterbak heeft gezet. 'Mam,' hijg ik. 'Pim en Sasja zijn weg met hun fietsen.' Mijn moeder zucht van opluchting.
-
'De brand is geblust, maar het huis is niet meer te redden,' zegt een brandweerman. 'En de spullen?' 'Die zijn helaas niet kunnen redden.' Ik knik en bedank ze nog even.
'Mam, waar gaan we nu heen?' vraag ik terwijl ik Sean's nummer intyp. 'Naar Paul,' zegt ze vastbesloten. Ik knik en druk op het belicoontje.
'Heey Saartje'
'Hoi'
'Wat is er?'
'Ons huis is afgebrandt'
'Oh, wat erg!'
'De brandweer heeft niks kunnen redden'
'Kom maar naar mijn huis'
'We zijn al onderweg'
'Wees voorzichtig'
'Doe ik'
'Totzo'
'Zie je zo'
Ik hang op en doe mijn mobiel in mijn jaszak. Ik draai de radio wat harder en zing mee met One Direction.
'Going out tonight,
Changes into something red
Her mother,
Doesn't like that kind of dress.
Everything she never had,
She's showing off'
-
'Babe, is alles goed met je?' Sean heeft de autodeur opengemaakt en zit naast me met zijn arm om me heen. Ik knik.
'Het gaat niet he?' zegt Sean als we samen op de bank zitten. Ik schud mijn hoofd en barst in tranen uit. Hij trekt me in een knuffel en troost me.
'Sara?' Ik kijk op uit Sean's nek en zie Pim en Sasja staan. 'We gaan hier wonen!' roept Sasja blij uit en vliegt Pim om zijn hals.
Ik kijk Sean aan en geef hem een kus. 'Zullen we naar boven gaan?' Hij knikt en we lopen hand in hand naar boven. Ik neem een aanloop en plof op zijn bed neer.
'We hebben wel een tweepersoonsbed nodig he!' zegt Sean grijnzend als hij naast me gaat liggen.
'Of jij gaat gewoon op de grond slapen,' zeg ik grinnikend. Sean rolt van het bed af en kijkt met een sip gezicht naar mij.
'Awh, mist Seantje zijn meisje die hem warm houdt?' zeg ik plagend en steek mijn tong uit. Hij knikt. Ik rol ook uit bed en beland op Sean.
'Hey handsome,' zeg ik met een glimlach en geef een kusje op zijn neus.
-
'Toch maar een tweepersoonsbed?' zegt Sean grijnzend als ik klaag over mijn rug. Ik knik en sta op.
'Good idea love.'
JE LEEST
Onze Stalker ✔
Romance"He is the reason, That I met you" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Proloog 23'11'14 Epiloog 31'12'14 - Alle rechten zijn van moi :)