- vijf

374 27 6
                                    

Mijn wekker is gegaan en het is weer een van die leuke, geweldige, mooie maandagen.

Ik zet mijn wekker uit en pak mijn mobiel.

Juist ja, ik ben weer lekker volgespamt.

One direction babes - 152
#Wattpadfamilyweareone - 349
Vreemde nummer - 1

Fijn dit.

Ik open dan toch maar whatsapp en open eerst het berichtje van mijn "stalker". Naja, ik vind dat hij/zij mij stalkt. Ik ga hem/haar stalker noemen in mijn mobiel!

Ik ga naar contacten en verander 0612345678 naar Stalker.

Ik open het berichtje van Stalker en lees het.

'Vandaag wordt bijzonder'

Uhu, bijzonder. Hoe kan een maandag nou bijzonder zijn? Niemand vind me leuk, dus ik kan niet gevraagt worden. Mijn vriendinnen hebben vast geen kaartjes voor One Direction, dus daar kan ik ook niet blij om zijn. Ik heb vast geen uitval, dus wat kan er in hemelsnaam gebeuren wat mij vandaag op deze sexy, leuke, geweldige, spannende, lekkere maandag blij kan maken?

-

Mam, ik ben misselijk' zeg ik wanneer ik beneden kom en aan de tafel ga zitten, tegenover mijn zusje.

'Ook goedemorgen' zegt ze grinnikend en zet mijn ontbijt voor me neer.

-

Als ik het op heb, loop ik naar boven en mijn moeder en zusje zijn daar ook al.

'Mam, ik voel me niet lekker,' hoor ik mijn zusje tegen mijn moeder zeggen.

'Jaja, als ik me niet lekker voel, voel jij je ineens ook niet lekker,' zeg ik met een stem zo van ik-weet-wel-beter.

Mijn moeder zend me een houd-je-mond-nou-eens-blik en ik negeer haar.

Ik loop de badkamer in en poets mijn tanden.

Als de bel gaat, loop ik rustig naar beneden om zo te voorkomen dat ik door mijn enkel ga.

'Is het vandaag toevallig vrijdag de 13e?' vraag ik aan mijn bff als ik strompelend bij de deur ben gekomen en hem heb geopent.

'Nee, hoezo?' vraagt ze grinnikend.

'Ik gleed net uit op de trap en aangezien jij grinnikt zal er nog wel iets aan de hand zijn,'

Mijn bff knikt en ik loop naar de spiegel. Ik zie dat er een zwarte stip op mijn neus zit en probeer hem weg te halen, maar ik maak het alleen maar erger.

Ik sprint naar boven en pak een make-up doekje als iedereen in de badkamer aan de kant is gegaan.

Ik maak mijn neus mascara-vrij, trek dan mijn schoenen en jas aan, pak mijn tas en sleutels en roep doei.

Ik doe de deur dicht, haal mijn fiets van het slot en fiets naar school.

Ik zet mijn fiets in het fietsenrek en loop dan naar binnen.

Ik hang mijn jas op en loop naar het lokaal toe.

Ik ga zitten op mijn plek en pak mijn engels boeken uit mijn tas.

-

Elke dag is precies hetzelfde, saai en vermoeiend.

Maar ik heb zo'n gevoel dat vandaag mijn leven gaat veranderen.

Onze Stalker ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu