Kapitola 23. - Předvečer Všech Svatých

786 76 12
                                    

Kapitola 23. - Předvečer Všech Svatých

31. 11. 1991 – 10:50

TERRESE

Učebnou kouzelných formulí se ozývala podivná slova. První ročníky Nebelvíru a Havraspáru měly právě hodinu a začínaly nacvičovat kouzlo, na které se už všichni bez výjimky těšily dlouhou dobu. A dlouhou dobu se na něj také připravovaly.

Wingardium leviosa!“ přikázala Terry a švihla svou hůlkou.

Hnědé peříčko, které před ní do té doby leželo bez hnutí na lavici, se vzneslo do vzduchu.

„Výborně,“ zajásal profesor Kratiknot. Terrese se usmála. „Jako vždy, na první pokus, slečno Potterová, nezklamala jste. To bude tedy deset bodů pro Nebelvír.“

Terrese se usmála ještě víc. Pochvala profesora Kratiknota ji zahřála u srdce.

„Tak,“ řekla a obrátila se k Nevillovi, se kterým byla ve dvojici, „teď jsi na řadě ty.“

Neville si povzdechl a opatrně sebral svou hůlku z lavice. Znovu si povzdechl a namířil hůlku na peříčko, které už zase leželo na jejich lavici.

Win- Win- Wing-gar-dium lev-leviosa,“ zakoktal se. Peříčko se ani nepohnulo. Zoufale se podíval na Terry. „Já to nedokážu!“

„Nesmysl,“ odsekla Terry. „Není důvod, proč bys to neměl zvládnout. Stačí správně vyslovit zaklínadlo a zamávat hůlkou...“ namítala. „No tak, zkus to, nic to není!“ přemlouvala ho a neubránila se úsměvu, když si vzpomněla, jak ještě sotva před měsícem takhle přimlouvali ji.

A tak to Neville zkusil. Zkusil to jednou, dvakrát, třikrát... A nic.

„Zkoušej to dál,“ radila mu Terry. „Musíš si věřit. Pak to půjde."

O kousek dál zkoušel kouzlo Ron s Hermionou.

„Říkáš to špatně,“ slyšela ji Terry říkat Ronovi. „Správně je Win-gar-dium Levi-o-sa, a to gar musí být pěkně dlouhé.“

„Tak to zkus sama, když jsi tak chytrá!“ zavrčel na ni Ron. Sám se obrátil dozadu na Terry a ústy jí naznačil: Pomoc!

Terrese si ho všimla. Zlomyslně se ušklíbla. Něco ji napadlo...

Hermiona právě předváděla Ronovi, jak má kouzlo správně provést.

Wingardium leviosa!“ pronesla. Kouzlo zafungovalo okamžitě. Její peříčko se vzneslo do vzduchu a profesor Kratiknot zatleskal.

„Tak to bude dalších deset bodů pro Nebelvír. Dobrá práce, slečno Grangerová... Tak, kdo bude další?“

Terry počkala, až se její pírko přestane vznášet, a pak vytáhla svou vlastní hůlku.

Pod stolem ji namířila na Hermionu a pronesla zaklínadlo: „Wingardium leviosa!

A Hermiona se vznesla do vzduchu!

Její lavice se převrhla a ozval se zvuk tříštěného skla. To se rozbil kalamář. Hermiona začala ječet.

„Kdo to dělá? Pomoc!“

Ale Terry na ni nepřestávala mířit hůlkou. Oči všech byly namířené na Hermionu. Na Terry se nikdo nedíval.

Třída se rozdělila na dva tábory. Jeden vypadal šokovaně, druhý se nemohl přestat smát.

The story of Terry PotterKde žijí příběhy. Začni objevovat