21. Ak som vítaný.

3.9K 117 1
                                    

„No ja neverím! Myslela som si, že sa tejto chvíle nikdy nedočkám." povedala až príliš nadšene mama, keď som jej prestavila Coryho.

Neodpustila si od radosti ho až objať.

„Mama!" mračila som sa. Možno som túto chvíľu už teraz ľutovala. Nevedela som čoho je schopná. Pred Biankou, keď jej ju prvý krát Noah predstavil, dokázala Noaha totálne strápniť. Teraz som očakávala to najhoršie. Vedela som, že si ma mama vychutná. Dokonca aj Bianka na gauči sa smiala, lebo rovnako ako ja na to čakala.

Taká bola naša mama. Noaha som sa pokúšala ignorovať. Uvedomovala som si, že sa práve na nadšenú mamu a Coryho mračil a určite napínal od hnevu sánku. Pretože žiarlil. Najradšej by teraz Coryho chytil pod krkom a vyhodil by ho z nášho domu. Pretože Coryho smiech a milé vystupovanie pred mamou ho vytáčalo. No nikto okrem mňa Noaha neregistroval. Cory sa veselo usmieval, pretože vytušil, že je prvým chalanom, ktorého som predstavila mame a lichotilo mu to.

„A vy dvaja spolu chodíte?" vypustila mama prvý náboj do sveta.

„Nie! Áno!" Povedali sme s Corym naraz.

Vypúlila som oči. Ja som nebola tá, ktorá povedala áno. Čiže každý úplne pochopil, že mi skoro vypadli oči z hlavy pri tomto jeho vyhlásení. No zároveň niečo vo mne príjemne zahrialo. Jemu som stála za to, aby pred mamou povedal, že som jeho frajerkou.

„Tak ako to je?" mračila sa mama a prechádzala pohľadom zo mňa na Coryho.

„Chcel by som ju za frajerku, ale očividne to nebudem mať také ľahké." pustil sa do vysvetľovania Cory a neodpustil si vyčariť obrovský úsmev na perách.

Mama sa zasmiala a súhlasne kývala hlavou, pretože ma poznala. Bianka sa rozplývala nad vyhlásením Coryho o mne a Noah? Ten sa stále rovnako mračil a keby pohľad vedel zabíjať, Cory by to už pravdepodobne schytal. 

„Cory, už poznáš aj moje druhé dieťa a jeho priateľku Bianku? Som taká vykoľajená, že som na vás dvoch úplne zabudla." Nadšene povedala mama, stále mierne prekvapená z toho, že som konečne doviedla chlapa domov.

Myslím toho, na predstavenie rodine. 

Cory s Biankou sa len sporadicky pozdravili, Noahovi podal ruku. Noah samozrejme toto gesto prijal, no nikto okrem mňa nespozoroval ako silno mu stláča ruku. Ani jeden to však na sebe nedal poznať a rovnako silný stisk mu oplácal aj Cory. Čakala som kedy to skončia, nechcela som sa do toho moc zapájať, pretože som sa bála odhalenia. Noahovi mohli kedykoľvek rupnúť nervy.

No našťastie to ukončila mama jej nevinnou poznámkou. „Ostaneš na večeru, Cory?"

Cory sa uškrnul a Noah poľavil stisk. „Ak som vítaný."

„Samozrejme. Aspoň sa konečne o vás niečo viac dozviem. Lexi mi nikdy nič nechce povedať." pozrela sa na mňa dotknuto. Zase sa mi snažila hrať na city.

Zamračila som sa na ňu a Cory sa zasmial nad jej poznámkou.

Mama začala vyťahovať päť tanierov, aby nám naložila jedlo a zatiaľ začala jej výsluch.

„Ako ste sa spoznali?"

Všetci prítomní zbystrili a Cory mi venoval pohľad. Spozorovala som tie iskričky v jeho očiach. Spomenul si na naše stretnutie. Mala som pripravenú vymyslenú historku, ktorú som už už išla povedať, no predbehol ma.

„Prihovoril som sa jej, keď bola von s kamarátkami a asi som urobil dojem, pretože si ma rozhodla nechať." zavtipkoval.

Mama sa začala vyškierať. Urobil na ňu dojem. Mala rada vtipálkov, rovnako ako ja a on svoj šarm mal a vedel využiť, keď potreboval. A niečo mi našepkávalo, že sa snažil urobiť si dobrý dojem. Lebo keby nechcel, mohol povedať pravdu. Nepotrebovalo mu záležať, čo si o ňom myslí moja mama. Chlapi, ktorí o babu nemajú záujem, to nerobia.

No Noahove mračenie sa po Coryho odpovedi som cítila až na chrbte. Neodvážil sa však povedať nič nahlas. Ovládal sa. Ostalo to len pri jeho zamračených a naštvaných pohľadoch. Asi aj on pochopil, že by sa nehodilo urobiť scénu pred svojou vlastnou frajerkou, teraz myslím Bianku, nie mňa a našou mamou.

Ani keby išlo len o sestru. A dnes Noah pochopil, že to s Corym myslím asi vážne. Určite si to v hlave pospájal. Už vtedy, keď som za ním v noci ako vždy poslušne neprišla, keď som odišla s Corym von. No prečo by som mala chodiť len ja? Nemajú byť na vzťah dvaja? Nebavilo ma to, čo sme mali medzi sebou. Láska neláska. Nezaslúžila som si takéto zachádzanie. Zaslúžila som si Coryho.

Večera prebehla dobre. Aj slepý by si všimol, že si ho mama obľúbila.

„Musíme si to takto ešte niekedy všetci piati zopakovať. Konečne si našli obe moje deti partnerov." Rozplývala sa mama.

Len my dvaja s Noahom sme sa nad tou predstavou zamračili. Ale všetci pri stole si mysleli, že to je preto, že naša mama je až moc teatrálna. No v skutočnosti som nestála zase o prítomnosť Bianky, i keď som proti nej ako človekovi vlastne nič nemala. No bola pripomienka, že si Noah vybral ju namiesto mňa.

On zase nestál o Coryho. No tak mu bolo treba, vrátilo sa mu to. Konečne bol v situácii, ktorú som pri ňom zažívala bežne. A konečne som to nerobila len preto, aby som ho nahnevala. Na Corym mi záležalo. Nebola to len pomsta.

Noah mi venoval pohľad - musíme sa porozprávať, ale ja som sa nepotrebovala rozprávať. Jedinú konverzáciu čo sme potrebovali absolvovať bolo, aby sme náš vzťah znovu posunuli na vzťah brata a sestry. Radšej by som, ale viedla rozhovor, kde by mi konečne vyznal, že chce len mňa a nikoho iného. No vedela som, že taký, pri jeho tvrdohlavosti, nenastane. Viem, že sa nám nikdy nepodarí mať vzťah len brat a sestra, no ak mu na mne čo i len trochu záleží, bude to musieť akceptovať. Pretože mne to, čo sme mali medzi sebou, už nestačí.

****

„Čo hovoríš na Bianku?" spýtala som sa Coryho, keď sme konečne sedeli sami dvaja v mojej izbe. Naposledy, čo sme o nej viedli rozhovor povedal, že musí byť riadna jeba, keď si ju chalan, z ktorého som hotová, vybral namiesto mňa.

„V pohode, ale nie je môj typ. Mala moc nevinný kukuč." Poznamenal. A mňa príjemne zahrialo pri srdci. Zadržala som úsmev, ktorý sa snažil predrať na povrch.

„Všetci chalani v mojom okolí sú z nej hotoví." Povedala som akoby nič, keď som dolaďovala netflix na notebooku. V skutočnosti som, ale stále na ňu žiarlila.

„Tak to nechápem prečo. Videl som aj krajšie."  Štuchol ma nohou do zadku.

Usmiala som sa pre seba. Nemohol ma vidieť, pozeral sa do stropu a ležal na posteli. Ale to, že som mu prišla krajšia ako Bianka ma potešilo. Potrebovala som to počuť. Cory by si ju nevybral, na rozdiel od môjho brata.

„Tvoj brat ma asi nemá rád čo?" zamyslel sa nahlas.

Strnula som. V mojej mysli začalo šrotovať, čo ešte postrehol. I keď už len ten stisk ruky hovoril za všetko.

„Vždycky je to otec alebo brat. Asi je lepšie, keď ma neznáša brat." Zasmial sa nad tým.

„Kde je vlastne tvoj otec?" spýtal sa po chvíli.

Položila som notebook medzi nás, pretože som konečne našla dobrý film.

„Moji rodičia sa rozišli, keď som bola ešte dieťa. Ostala som mame." Niežeby ma to mrzelo. Nemala som s otcom nejaký dobrý vzťah a dokonca som nezdieľala ani jeho priezvisko. Nerada som k nemu chodila, lebo Noah nebol vítaný. Noahov otec mu prebral partnerku, prečo by chcel jeho potomka vidieť na očiach a pripomínať si to? Vtedy som to, ale nechápala.

„To je dosť blbé." poznamenal.

„Tvoji rodičia sú spolu?" opýtala som sa.

„Naposledy ešte boli. Dlho som ich nevidel. Nemám s nimi dobrý vzťah."

„Prečo?" zaujímala som sa.

„Moc sa mi pchali do života a odsudzovali môj životný štýl. Ako som na výške, tak sme v kontakte len kvôli peniazom."

Bolo to smutné. Síce som mala pred mamou všetky tajomstvá sveta ukryté, no vedela som, že je tu pre mňa. Nevedela som si predstaviť, že by som nemala nikoho.

„A máš nejakých súrodencov?" stále som o ňom nič nevedela, no prišlo mi ho ľúto ak nikoho nemal.

Pokrútil hlavou a radšej zmenil tému. „Čo si vybrala za film?"

SoulmatesOù les histoires vivent. Découvrez maintenant