Bölüm 44: LİDER

16 2 0
                                    

Alex hala kafasında tam olarak oturmasa da resmin büyük bölümünü görmüştü. " Lider seçmek için neden bu yolu kullandınız Martin?"
" Bu testi uyguladığımız ilk yarışmacılar sizlerdiniz Alex. Baban kızıl gezegende bir koloni kurduktan sonra yönetimi de devraldı ve uzun yıllarda yönetmeye devam etti fakat ani rahatsızlığı yüzünden liderliği birinin devralması gerekiyordu. Bu nedenle senatonun ortak kararıyla böyle bir yarışma düzenlendi. Bu üç dünya birbirinden çok farklıdır Alex. Sen bu yeni dünyada yani kızıl gezegende doğdun büyüdün ve burayı , dinamiklerini çok iyi biliyorsun fakat yapay dünya olan mavi gezegen ve nerilerin dünyası yani gri gezegen hakkında hiçbir bilgin ve yaşanmışlığın yoktu. Bir yeri mükemmel şekilde yönetebilmek için orada yaşamak ve orada yaşan canlılar ile sosyal bir bağ kurmak gerekiyor. Bu nedenle her iki gezegende de yeniden doğdun ve bir hayat kurdun. Siz yarışmacılar özenle seçildiniz .Sen diğer yarışmacılara nazaran biraz daha tanınmış biriydin . Baban bu üç gezegeni de yıllardır başarılı bir şekilde yönetti o yüzden halkın sana karşı bir sempatisi vardı. Kazanacağına inanıyordum zaten inancımı boşa çıkarmadın. Her durumda doğru kararlar verdin ve işte buradasın."
"Seninle bağımız nedir peki gerçekten kardeşim misin?"
"Bunu çok isterdim ama hayır Alex biyolojik bir bağımız yok. Sanal gerçeklikte beni kardeşin olarak kullandılar çünkü bağımız çok kuvvetliydi. Ben bir nöro- bilimci sen sosyo- bilimci olarak üniversitede tanıştık ve yıllardır bağımız kopmadı hiç."
"Bu geçici hafıza kaybı çok sinir bozucu bir durum. Affedersin seni bile tanıyamadım."
" Hayır bu normal bir durum Alex. Senato tarafından yetkilerin teslim edilinceye kadar kendine gelirsin. Şimdi biraz dinlen ."
Alex yalnız kaldığı süre boyunca yaşadıklarını düşündü. Sanal gerçeklik olsa da yapay dünyada yaşayan dostlarını merak etti. Cevaplanmamış bir çok soru vardı ama yeterince yorulduğunu hissediyordu ağır ağır uykuya teslim olurken Neri'ler geldi aklına tebessümle kapadı gözlerini.
Üç gün sonra Alex eski hafızasına tekrar kavuştu. Bununla birlikte liderlik yetkilerini de devraldı. Önünde bulunan koca ekrandan üç dünyayı da rahatça gözlemleyebiliyordu. Yapay zeka Sera ona bütün olağan durumu rapor ettikten sonra Alex en çok istediği şeyi yapmak üzere işe koyuldu.
"Sera bana yapay dünyada klon merkezini göster ." Dedi Alex. Ekrana gelen görüntüye tebessümle baktı . Stephan koridorda oturmuş kağıttan uçaklar yapıyordu. Daniel ve Leport da kağıttan uçakları merdiven boşluğunda bırakıyordu. Çok eğlendikleri her hallerinden belli oluyordu.
" Sera öncelikle Klon merkezinde bulunan ve klon olmayan bütün insanları tahliye et."
"Alex onları tahliye etmen dışarıda kargaşaya neden olabilir."
"Hayır Sera her şey kontrolüm altında dediğimi yap."
"Klon merkezinde klon olmayan insanlar tahliye ediliyor onaylıyor musun?"
" Evet onaylıyorum."
"Sera klon merkezinin başında olan Merkür 'ün görevine son vermeni istiyorum. Merkezin yönetimini Kate'e devret.Ayrıca orada kafasına göre klonlar üzerinde deneyler yapan o şarlatan doktorun yetkilerine son ver, ayrıca toplumsal düzenin sağlanması adı altında yapay dünyaya müdahale eden o profesör ve yardımcısı Oscar'ın görevine son ver, işledikleri suçlar için adaletli bir şekilde yargılamaları başlatılsın . Projelerin yönetimini diğer asistan Sarah' a devret."
" Alex bu şekilde köklü değişiklikler yapmadan önce senato ile görüş birliği yaparsan daha sağlıklı kararlar verebilirsin."
" Sera kararları sorgulama modunu kapat."
" Mod kapatılıyor onaylıyor musun ?"
"Evet onaylıyorum Sera teyid etme modunu kapat."
" Mod kapatılıyor."
"Sera klon merkezinin yöneticisini değiştir. Bütün yetkileri Kate' e ver."
"Yetkiler devredildi."
"Sera Kovan liderliğini Leport' a vermeni istiyorum .Kovanda bulunan 18 yaş altındaki bütün askerlerin görevine son ver."
"Stephen bu karara pek sevinmeyecek Alex."
" Ben senin sorgulama modunu kapatmamış mıydım Sera?"
" Öyle bir modum yok Alex ben robot değilim. Sadece biraz eğlendim o kadar."
" Ah çok kötü bir espri anlayışın var Sera umarım espri modun vardır ve kapatabilirim." Dedi Alex gülerek ve konuşmaya devam etti.
" Sera Kovan küçük çocuklar için uygun bir ortam değil Stephen ailesinin yanında daha mutlu olacak. Ablası Eria'nın  siyasi liderlik sıfatı sonlandırılsın ve işlediği savaş suçu nedeniyle yargılansın. Eski doktor olan Eliza'ya yetkilerini devret."
" Eria yüzünden kadın kılığına girmiştin sanırım intikamını alıyorsun Alex ."
" Çok Zeki olduğunu daha önce söylemiş miydim Sera? Haklısın ama tek neden bu değil."
"İhanete tahammül edemediğini biliyorum Alex. Ancak Eliza bu görevi başarabilecek mi?"
" O eski bir doktor Sera . Şu an nüfusunun büyük bir bölümü enfekte olan bir dünya için ihtiyacımız olan biri. Eria' ya gelince evet haklısın o Siyahlara ihanet etti ve yıllardır uğruna savaştığı değerlere ihanet eden biri ihanetinin bedelini ödemeli"
"Yetkiler devredildi."
" Şimdi kirlilik sorununa dönelim. Burada daha önce bizim tarafımızdan başlatılan bir temizlik girişimi var mı kontrol et."
"Her hangi bir girişim tespit edilemedi."
" Tamam burada kullanılan çöp imha etme araçlarından çok sayıda göndermeni istiyorum hızlı bir şekilde temizlik süreci başlatılsın."
" Alex yapay dünyanın kirlilik sorunu için bizden bir yadım talepleri yok."
" Evet biliyorum ama insan gibi şartlar altında yaşamak onların en doğal hakkı bu nedenle verdikleri karar benim için bir değer ifade etmiyor."
" Toplam bir milyon mikro temizlik aracının yönlendirilmesi başladı."
" Sera H virüsü için geliştirilen ilacın temini ne durumda."
" İlaç stoğu uygun enfekte olan hasta sayısı ile orantılı."
" Tamam yapay dünyada yaşayan bütün insanlar için bu ilacı temin et ve kullanımını zorunlu hale getir."
" Sanırım ilaç tedavisini kabul etmediklerini söylemem kararını değiştirmeyecek."
" Evet doğru bildin Sera orada yaşadım ve acı çeken insanları gördüm bir tedavi için nelere göğüs gerdiklerine şahit oldum yani tedaviyi istemeyen o insanlar değil onları yöneten o adi yöneticilerin kararıydı, insanların bu tekliften haberleri bile yok. O yüzden hızlı bir şekilde tedavi protokolünü devreye sok."
" Zorunlu tedavi protokolü başlatılıyor."
" Sera Neri'lerin gezegenini göster."
" Gezegen üzerinde dolaşım sınırlı .Yer altı kaynak çıkarımı devam ediyor kirlilik asgari seviyede."
" Sera Neri'leri çevreleyen elektronik tel örgüleri kaldır."
" Alex bu onların güvenliği için alınan bir önlem."
" Hayır Sera onları en çok yaralayan şey bir yerde kapalı kalmak . O canlıların gezegenine bu şekilde el koyamayız. Maden çıkarma işini Nerilere devret ve onları denetlemek için gönderilen klon insan prosedürünü iptal et. Neriler bu işi yapabilecek yeterliliğe sahipler eğer onlara bu şekilde bir amaç verirsek kesinlikle bunu severek yapacaklardır. Onların gezegenine insan seyahatine ilişkin yasağı kaldır. Onlar insanları seven yaratıklar ve tamamen zararsızlar. Ayrıca burada temsil edilen dünyalar senatosunda onlardan da bir temsilcisinin olması gerek. Liderleri Fredrick için gerekli prosedürü başlat."
" Prosedür başlatılıyor."
" Sera lider seçimi için yapılan sanal gerçeklik testi prosedürünü iptal et. Bundan sonra seçilecek liderin üç dünya içinden çıkan adayların oylanması sonucunda en çok oyu alan kişinin liderliğinde yönetilmesi için alt yapı çalışmasını başlat."
" Prosedür başlatılıyor."
" Bu günlük bu kadar yeterli Sera yarın kaldığımız yerden devam ederiz."
Alex bir çok kritik kararı alarak çıktığı odadan alkış sesleri ile karşılandı . Dışarıda binlerce insan onu alkışlıyordu. Meydandaki bütün ekranlarda az önce aldığı kararlara ilişkin görüntüler görünüyordu. Alex alına kararların halkın izlemesine açık olduğu hatırladı. Liderler göreve başladıkları ilk gün bütün meydanlarda aldıkları kararlar izlenir ondan sonraki günlerde kimse bu kararlarla pek ilgilenmez izlemezdi. Ekrandaki hararetle konuşan haline baktı. Kesinlikle içine sinen adaletli kararlar vermişti.

YAPAY DÜNYA(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin