BÖLÜM-8:BİR YIL ÖNCE- KOVAN

121 14 0
                                    

Multimedia:Alex

Alex yanında duran çelimsiz çocuğa acıyan gözlerle baktı. Saat sabahın beşiydi.Hava buz gibiydi ve sisten göz gözü görmüyordu.Pencerenin yanından ayrıldı .Eli sigarasına gitti. Karşısındaki çocuğa uzattı paketi. Kısa bir tereddütten sonra bir sigara çekti çocuk. O sigarasını yakmaya çalışırken Alex'de yüzünü inceliyordu.Çillerle kaplı yüzü ve masmavi gözleri ile üzerinden masumiyet akıyordu.Uzunca bir zamandır kimsenin yüzünde görmediği bir masumiyet hemde.

"Kaç yaşındasın?" Dedi Alex.Sigarasından aldığı dumanı çocuğun yüzüne savurdu.

"12 efendim. "

"Bu yaşta burada olman büyük başarı ."dedi Alex.Çok şaşırmıştı.

Çocuk oldukça sessizdi.

"Adın ne Çaylak? "

"Stephen efendim. "

Alex sigarasının izmaritini ayağındaki postalla ezdi ve ayağa kalktı. O sırada Leport içeri girdi.

"Günaydın Alex."
Çilli çocuk Alex ismini duyunca panikle ayağa kalktı. Elindeki sigara yere düşerken Leport çocuğu farketti.Yanına yaklaşıp yakasından çekti ve "sen ne cürettle burada oturup sigara içebiliyorsun asker onun kim olduğunu biliyor musun?"dedi ve çocuğu yere savurdu.Savrulmanın etkisiyle çocuk yere düştü. Yerde yatan çocuğu tekmeleyen Leport'u Alex'in sesi durdurdu.

"Bu kadar yeter asker."

"Ama efendim bu as-"

"Bu kadarı yeterli dedim çıkabilirsin."

Leport dışarı çıkarken yerde yatan çocuğa "Ayağa kalk ve derhal Özür dile asker."

Yerde yatan çocuk Alex'e baktı ve hemen ayağa kalktı. Alex ona çok samimi davranmıştı.Sabah onu dışarıda soğuktan titrerken görmüş ve bu odaya getirmişti.Çocuk buraya geldiği günden beri çok kötü bir muamele görüyordu. Yaşından dolayı genç yaşlı her asker ona hakaret ediyor ve çoğu zaman şiddet uyguluyordu.Ona nefretle bakan bunca insandan sonra Alex'in sevecen tutumu ile hayrete düşmüştü.

"Leport çık dışarı. "

Leport Alex'in sert sesinden onun yeterince sinirlendiğini anladı ve bu durumda lafının tekrar edilmesi halinde kaç tane kaburga kemiğinin kırılacağını çok iyi biliyordu.Yanındaki cılız çocuğa acıyan gözlerle baktı ve dışarı çıktı. Çocuk büyük bir ihtimalle bu odadan sedyeyle çıkarılacaktı.

Leport çıktıktan sonra Alex karşısında bir yaprak gibi titreyen çocuğa baktı. Bu masum küçük çocuğun yeri bu soğuk beton yığını değil sıcak bir yuva olmalıydı.Gözlerindeki yalnızlığı ve acıyı gördü Alex.Kendi geçmişini hatırladı.Gencecik yaşında burda olması KOVAN'daki herkesin nefretini ona yöneltmişti anlaşılan.

"Başını kaldır Çaylak. "
Çocuk başını kaldırınca gözlerindeki mavide korku ve dehşeti gördü. Öyle ya Alex adı KOVAN'da özellikle korkulması gereken bir isimdi.Cocuk daha önce hiç görmediği ancak hep korkuyla bahsettikleri Alex'in karşısındaki adam olduğunu öğrenince korkmuştu.

"Bundan sonra attığım her adımda arkamda olacaksın Çaylak. Sana her seslendiğimde duyacak ve sana verdiğim her görevi eksiksiz yerine getireceksin.Anlaşıldı mı?"

"Anlaşıldı efendim. "

"Şimdi Leport'u bul ve ona yanındaki odayı senin için ayarlamasını söyle. Çıkabilirsin."

"Emredesiniz efendim. "Dedi ve büyük bir şaşkınlıkla çıktı odadan. Oysaki sağlam bir dayak bekliyordu Stephen.

Çocuk dışarı çıkınca Alex'de ceketini aldı ve dışarı çıktı. KOVAN'da herkes ayaklanmıştı.Onu görenler başıyla selam verip geçiyordu.Kimseyle göz teması kurmazdı Alex.Zaten kimse de bunun için çaba sarf etmezdi. Çünkü onu biraz olsun sinirlendirmek bile KOVAN'daki hayatlarını kabusa çevirebilirdi.

Alex oldukça acımasızdı.Otoritesinin yanında herkese eşit davrandığı için askerler üzerinde etkisi büyüktü. KOVAN adeta bir arı kovanı gibi 100 savaş pilotu ile hava ordusunun bel kemiğiydi.En seçkin en zeki askerlerin olduğu bu üs ordunun en önemli parçasıydı.Sadece  Savaş Bakanı tarafından yönlendiriliyordu.Her  bakan da 10 yılda bir seçiliyordu.Görev süresi dolan eski bakanlar öldürülürdü.Çünkü edindikleri bilgilerin başka hiç kimseye sızdırılmaması gerekiyordu.Sonunda öldürüleceklerini bilmeden göreve başlamaları da ayrı bir ironiydi.

KOVAN sadece askeri bir kurum değildi.Aynı zamanda istihbarat birimlerini de içinde barındırıyordu.Kirli işler için çalışıyordu çoğu zaman.

Bir listesi vardı Alex'in.Ayakkabısının tabanındaki özel bölmede saklıyordu.Ortadan kaldıracağı aşağılık insanların listesiydi bu.Tam 5 ay önce annesi ve kardeşi Martin ortadan kaybolduğundan beri iz üzerindeydi Alex. Öldü dediler inanmak istemedi Alex.Bu acıyı ona yaşatanları bulmuştu ve uzunca bir liste hazırlamıştı.Bu listenin başında Savaş Bakanı yer alıyordu. Onun ölümü için daha 9 yıl bekleyemeyecek kadar öfke doluydu.

Bunu yapan herkesten intikamını alacaktı Alex.Ve en sonunda KOVAN denen bu bataktan kendini kurtaracak çok uzaklara gidecekti.Eskiden yaşamak için bir sebebi yokken artık bir intikamı vardı ve bu intikamı almadan ölmeye niyeti yoktu.

YAPAY DÜNYA(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin