Evet dostlar kitabımızın sonuna geldik. Bu kadar neşeli, hayat dolu, dost canlısı bir karakterin en sonunda intihar etmesi kötü bir sondu. Fakat şu bir gerçek ki ana karakter olan Alex'in kimlik arayışı hikayenin başından itibaren göze çarpıyordu. Ne yazık ki kısa süreli hafıza kayıpları nedeniyle hayattı tam bir muammaya dönen Alex'in geçmişini bilen çevresinde başta Martin olmak üzere, Fredrick ve Leport ne yazık ki Alex'e karşı yeterince dürüst olamadılar. Ana karakterin aslında bir hayatı vardı ve üç gezegende de belli dönemlerde yaşamıştı. Başlangıçta mavi gezegende geçimsiz bir ailede doğmuş , engelli kardeşi nedeniyle annesi ve babasının şiddetli geçimsizliği ayrılmayla sonuçlanmış, Alex babasıyla beraber gri gezegene gitmişti. Babasının koloni kurma faaliyetleri devam ederken Burada en yakın arkadaşı Leport olmuştu. Bir gün gizlice çıktıkları bir gezintide kaybolunca Nerilerle karşılaştılar. Leport geri dönse de ilk defa sevgiyi ve ilgiyi keşfeden küçük Alex küçük canlıların yanında kalmayı tercih etti. Alex sorunlu bir çocuktu onula uğraşmaktan bıkan ve yeni ve temiz bir gezegen arayışında olan babası bu durumu başta önemsemedi ve Alex'in orada kalmasına izin verdi. Ara sıra Leport ziyaretine gidiyor durumunu öğreniyordu. Uzunca bir süre sonra gri gezegenin insan yaşamı için pek de elverişli olmaması ve daha yaşanabilir kızıl gezegenin bulunması üzerine Alex nerilerden zorla alınarak babasıyla beraber kızıl gezegene gider kendisini Leport'un ihanet ettiğini Nerilerin hayat ağacını çalmak için geldiklerini sanırlar halbuki insanların bundan haberi yoktur. Alex kızıl gezegende babasından intikam almak için onlara H virüsü bulaştırır ve bu nedenle Mavi gezegene sürgün edilir. Döndüğünde geçmişle olan bağını koparmak için hafızası silinir ve Kovan'a asker olur . Alex tüm bunları yaparken kendisine yardımcı olan Leport mavi gezegene yani yapay dünyaya sürgün edilir. Alex uzunca bir süre ailesini arar ancak bulamaz fakat annesi ölmüştür zihinsel engeli olan kardeşi Martin'i babası kızıl gezegene götürerek tedavi ettirdiği için Martin normal insanlar gibi tekrar yürümeye ve konuşmaya başlar . Bu sırada yapay dünyada Alex bir savaşa katılır ve tekrar klon merkezinde geçici hafıza kaybıyla uyanır ve kimliğini sorgulamaya başlar . Neriler onu telepatik iletişimle bulurlar ve kendini yeniden gri gezegende bulan Alex'in geçmişine dair anılarla duygu dünyası tekrar alt üst olur. Tam ait olduğu yere vardığını düşünürken gözlerini kızıl gezegende açar. kardeşi Martin kendisine dürüst davranmaz. Çünkü kızıl gezegen lidersiz kalmıştır ve babasının ölürken tek isteği Alex'in kızıl gezegene lider olmasıdır. Bu nedenle yaşadığı her şeyin sanal bir gerçeklik olduğuna inandırılan Alex kendi iç dünyasında bu durumun karmaşasından kurtulamaz ve kafasında soru işaretleriyle yaşadığı gezegenleri tekrar ziyaret ederek gerçek kimliğini bulmaya çalışır. Alex talihsizdir çünkü üç gezegende de yanında olan dostu Leport'un hafızası kalıcı olarak silinmiştir ve geçmişe dair hiç bir anısı yoktur. Fredrick aslında Alex'e ışık tutmaya çalışır ancak doğruları tam olarak aktaramaz çünkü hafızasında problem olan Alex'in zihni berrak değildir. Bütün süreci bilen Martin ise abisinin yanında tutmak adına gerçeği değiştirir. Sonucunda bütün bu karmaşayı kaldıramayan Alex'in bir buhranla hayatına son vermesine tanık oluruz. Korku ütopyasında bilim ve teknolojinin aslında insanlığın en büyük düşmanı olduğuna şahit oluruz. Hafıza silmek gibi basit bir teknolojinin bile nasıl büyük bir trajediye neden olduğunun ufak bir kesitiydi bu hikaye . Umarım aklınızdaki soru işaretleri kalkmıştır. En son kısmın böyle bir finalle bitmesi bir çok soru işaretine neden oldu bu nedenle bu notu paylaşmak istedim.Yeni hikayelerde tekrar buluşmak dileğiyle, hoşçakalın:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAPAY DÜNYA(TAMAMLANDI)
Ciencia FicciónSİYAH'lar ve AVCI'lar arasında süren amansız bir savaş... Bir Proje ürün olduğunun farkında olmayan KOVAN... Yeni Dünya ve acımasız insanları... Yapay Dünya ve ölümcül bir virüs... Bütün bu kargaşanın arasında geçmişini hatırlamaya çalışan cesur Ale...