Çok içimden geldi bu bölüm. Sakın unutmayın seviliyorsunuz...
Neyse ki Azra'ymış. Zaten başka kim olabilirdi ki di mi ama?
" Kanka ya sizin bu güvenlik çok gıcık"
" Niye? Noldu ki?"
" Görüntüleri istedim vermedi" dedi içeriye girerken. Kapıyı kapatıp yanına gittim. Sanki ben kapıyı kapatırken karşı kapı açılmıştı. Belki de bana öyle geldi. İyice kafayı bozdum ya." Güvenilir adammış"
" Neden miş o. Beni eve almadı. Zorla girdim. Bu apartmanda yaşamayana göstermezmiş beyefendi"
" İyi birşey bu. Başkası istese ve gösterse iyi mi olurdu?"
" Ya ben başkası mıyım Allah aşkına?"
" Yok canım. Tanıyamamıştır."
" Bana da öyle geldi"Allah gene kapı çaldı. Bu sefer kesin Toprak.
" Buyrun?"
" Merhabalar buralarda bir kız gördünüz mü? Sizin boyla-"
" Azra'dan bahsediyorsunuz sanırım. Kamera kayıtlarını isteyen"
" Aa evet gördünüz mü?"
" Arkadaşım o benim. Şu an bizde."
" Çok pardon ben bilmiyordum. Rahatsızlık verdiysem üzgünüm"
" Önemli değil. Kendisi biraz delidir de" dedim. İkimizde gülerken karşı kapı açıldı.Zaten bugün Toprak'ı görmesem, rüyama girerdi sanırım. Hemen içeri girip kapıyı çarptım.
" Noldu kız, kimmiş?"
" Güvenlik"
" Götürecekler beni de mi? Ben teslim olayım da 10 yıldan az yatayım"
" Kanka 10 yıl azalatmazlar ki. Anca 1 sene falan"
" Yaa, sakla beni o zaman"
" Kızım saf mısın saf taklidi mi yapıyon?"
" Senin şakanı seveyim ben canım kankam"Azra'yı akşama bizde kalmaya ikna ettim. Pek zor olmadı zaten. Korku filmi izledik. Ne o gider ne ben onu yollarım. Salonda kaldık böyle. Tuvaletim de gelmişti aslında.
" Nereye kanki?"
" Tuvalete kanki"
" Neden gidiyon kanki? Beni burada yanlız mı bırakıcaksan?" öf be aklıma Toprak geldi. Neden mi? Çünkü onunla da buna benzer bi konuşma yaşamıştık.Yaşasın. Sabah olmuş. Korku filmi izleyince insan uyuyamıyor. Biliyorsunuz dur heralde?
Güzel bir kahvaltı hazırladım ve Azra'yı uyandırmaya gittim. Bütün gece çöp atmaya gitmemi bekledi ama gitmedim. Neymiş Toprak gelicekmiş Azra da bizi izliycekmiş. Ben Toprak gelmez dedim. O da zilini çalıp kaçarım dedi.
" Vay kanki ne güzel kahvaltı bu böyle"
" Tabi kızım. Ne sandın?"
" Ne o bı gülümsedin. Noldu?"
" Ee kankicim kahvaltıyı ben hazırladım"
" Yani"
" Bulaşıklara sen el atarsın heral-"
" Ben yedim Allah artırsın, sofrayı kuran kaldırsın"
" Yok canım o olmaz işte, annemler gelicek evi süpürmem lazım"
" Tamam kanki sen dert etme. Ben varım burda yahu!"
" O zaman tamam kesin ev parıldar"
***
Azra'yı yolladım ve annemleri beklemeye başladım. Daha 2 saat var. Tatlı yapıyım bende bari. Gelince yerler. Tavuk göğsü yapıcam. Evet, bende ilk duyduğumda yemek sanmıştım. Ama değilmiş, tatlıymış. Malzemeleri;1 litre süt.
125 gr tereyağı ya da margarin.
1,5 su bardağı toz şeker.
1 su bardağı un.
1 paket vanilya.
Ama evde süt yok. Mükemmel. Şimdi markete gitmek zorundayım. Nerdeyse bütün tatlılarda süt var. Mecburen alıcaz.
Markete girdim. Dolaba gittim. Ay son süt. Bana kalmış sanırım. Tam sütü elime almıştım ki birisi elimden kaptı. Başak'tı.
" Ay sağol canım dolaptan çıkarttığın için"
" Kızım versene şunu"
" Ne o kavga mı istiyorsun? Tekrar mı rezil olmak istiyorsun yoksa." Hiç uğraşamayacağım kişilerden birisisin Başak.Görevlilerden birisine süt kalmadığını söyledim. Sağolsunlar getirdiler depodan. Gıcık kız ya. Takip mi etti acaba.
Eve geldim ve tatlıyı yapmaya başladım. Muhallebiliyi yapıp kaba koydum. 1 saat beklettikten sonra çikolata sosu yapıp üzerine döktüm.
Bir dilim yedim. Çok lezzetliydi. Toprak'a da götürsem mi ki acaba? Ne olur ki götürsem. Yazık evde yanlız tatlı da yapamaz şimdi. Evet ya götürüyim.
Tabağa güzelce koyup süsledim. Çok güzel görünüyordu. Aynada saçlarıma bakıp kapısını çaldım.
Kapıyı açınca şaşırdı. Beni beklemiyordu tabi.
" Tatlı yapmıştım da, ister misin?"
" Ta... Tabi. Gelmek ister misin?"
" Annemler gelir birazdan evde bekliyim"
" Pe...peki sen bilirsin. Çok teşekkürler."
" Afiyet olsun. Bi başına tatlı yapamassındır diye getiriyim dedim"
" Çok iyi yapmışsın. Kızgın değil misin bana?"
" Bilmem, pek emin değilim. Düşünmem lazım"
" Tamam sen bilirsin. Tekrardan sağol" dedi ve gülümsedi. Bende gülümsedim.
" Çok güzel görünüyors-"
" Teşekkürler" dedim ve eve girdim. Güzel dedi. Tatlıya mı dedi bana mı?Annemler geldi. Tatlımızı yedik ve film izledik. Sonra uyumaya gittik. Toprak'a sinirli değildim ya. Evet biraz kızmalıyım sanırım ama olmuyo işte. Neden acaba? Neyse şimdi uyku vakti, bunları düşünemem.
Toprak'tan
Kapı çaldı. Pizza sipariş etmiştim. O geldi sanırım. Defne mi? Çok şaşırmıştım. Bana kızgın olması lazımdı. Kıza az kasın güzelsin diyecektim. Lafımı iyiki kesti. Evet, çok güzelsin diyecektim. Diyemem mi?Tatlı çok güzeldi. Acaba teşekkür etmek için bende birşey mi yapsam. Olabilir aslında. Ama hiçbir şey yapamam ki. En iyisi yarın sabah kahvaltılık simit alıyım. Pizza siparişim de geldi ama yemiycem. Ağzımdaki tatlının tadı gitmesin diye.
Umarım hoşunuza gitmiştir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbimin Komşusu
Genç KurguYeni bir apartmana taşınan Defne İrem komşularına ve mahallesine alışmak ister. Ve alışması kolay olur. Çünkü karşı apartmana eski okuldan en yakın arkadaşı Azra taşınır. İlk başta hiç anlaşamadığı ama sonradan ne olduklarını bile bilmeden birlerin...