Kapitel 1

782 15 5
                                    

-Första dagen-

( Sabinas perspektiv )

Jag vaknar av att Klockan ringer. Jag gäspar djupt och tar sedan upp mobil för att se hur mycket klockan var. Det stod 07:30
- oh herregud jag har försovit mig!

Jag skyndar mig upp tar på mig ett par svarta jeans, en vit magtröja där det stod "Love me" på med svart text och sätter up mitt långa blonda hår i en hästsvans.

Sedan springer in i badrummet och sminkar mig lätt med lite foundation, mascara och läppglans.

Jag joggar ner för trapperns in i köket och tar ett äpple och går sedan och sätter på mig skorna.
- JAG GÅR NU!!! skriker jag innan jag smäller dörren och springer till skolan

Jag kan inte bli sen första dagen i åttan tänker jag medan jag äter mitt äpple och springer till skolan så snabbt jag kan.

( Felix perspektiv )

När kommer Sabina? Tänker jag för mig själv.
Jag tar upp mobilen och kollar hur mycket klockan är. Det står 08:06
Var är hon vi börjar om 9 minuter!

Efter en minut ser jag en tjej springa på andra sidan gatan. Det är Sabina!

( Sabinas perspektiv )

SABINA SKYNDA DIG!!!!! Hör jag en Felix skrika från andra sidan gatan.

När jag väl har kommit in på skolgården och står bredvid Felix börjar jag äntligen lugna ner mig.

Felix - Varför var du sen?
Jag - Det var jag ju inte.
Felix - Jamen varför kom du senare än vad du brukar?
Jag - jag glömde ställa klockan rätt och försov mig.

Vi går upp för trapporna och går till vårt klassrum för att lägga våra saker i skåpen. Vi skulle behålla våra gamla klasser, klassrum och skåp så vi behövde inte gå till aulan för att höra vilka nya klasser vi har och sådär.

Vi var de sista i vår klass som kom och när vi går upp tillsammans får vi direkt en kommentar från Jonte.

Jonte - Nej men oj här kommer kärleksparet!
Felix - Jonte sluta vara en sån jävla idiot! Skriker Felix till Jonte.

Vår lärare kommer och låser upp dörren så vi kan gå in i klassrummet och börja första dagen.

Vän eller Flickvän?Où les histoires vivent. Découvrez maintenant