Kapitel 13

1.3K 8 0
                                    

-Kom tillbaks-

( Sabinas perspektiv )

Det har gått 6 månader nu och mycket har hänt! Killarna har faktiskt blivit kända i Sverige. Det märks när vi ska gå ut i stan. Minst tio tjejer kommer fram varje gång för att ta bild eller få deras autograf. Men det är inte bara deras berömmelse som har blivit stor under de här halv året. Ogge och Bella har blivit ett starkt par, Sara och jag har blivit så starka vänner som man alltid kan lita på men hon har fortfarande känslor för Oscar som gör att hon alltid inte mår så bra. Och till sist jag och Felix. Vad ska man säga? Allt är bara fantastiskt när jag är omkring han! Det märks att vi är ett starkt par. När tjejerna kommer fram till han är jag inte svartsjuk för jag vet att jag kan lita på han!

Men kändisskapet har gjort så vi knappt ses och det är väldigt svårt att klara av. Ända sedan de fick ett skivkontrakt har vi bara träffats i en månad av sex månader. Jag och Bella har det lite tufft nu men så länge killarna är glada är vi det också. Ett distans förhållande är mycket svårare än ett vanligt förhållande men alla vet att ett distans förhållande är mycket starkare än vilket annat förhållande som helst. Det är bara med tillit man kan hålla kärleken vid liv när man inte kan träffas så ofta.

Som sagt har mycket spännande saker hänt men allt har inte varit bra. Min pappa har fått blodcancer och kämpar varje dag för att hålla sig till liv. Föra veckan när jag hälsa på han på sjukhuset sa han till mig "Jag lovar att jag ska hålla ut till din födelsedag" men jag vet att det är en lögn. Pappa har det tufft nu och måste kämpa vad han än gör. Pratar, tänker eller vilar. Ja allt som innan var så lätt. Det är svårt när ens mamma är borta och ens pappa sakta försvinner och den man älskar inte kan vara närvarande. Felix vet inte ens om vad som händer. Jag vill inte att han ska komma till mig nu när hans karriär tar fart. Vilken sorts flickvän skulle jag vara då? Men det är vid sånna här stunder jag bara skulle vilja stänga av världen och vara med Felix. Bara få se hans ansikte, höra hans röst och berätta hur mycket jag älskar han!

Jag försöker att inte tänka på pappa så mycket. Jag vill inte tänka på vad som kommer hända snart. Jag vill inte gråta och visa min svaghet.
Det är svårt att fokusera på de bra sakerna när allt gott försvinner. Det är då man kan känna sig så liten på jorden som man egentligen är. Men det är också fantastiskt att bara tänka på Felix kan få mig att le även i de dystraste tiderna. Men för varje dag som går är det svårare att få fram det där leendet.

Under denna tiden har jag haft svårt att få kontakt med mina vänner. Eller ja de har haft svårt att få kontakt med mig. Jag har inte låtit de komma in i mitt liv och faktiskt hjälpa mig i den här tuffa tiden. Jag känner att det är jag som hjälper de när de har det svårt men kan aldrig ta emot hjälp själv.

Jag vill inte ta vara på någons tid med mina problem som är för starka för någon att lösa.

Skolan är en svår tid nu. Jag har svårt att koncentrera mig och mitt betyg sjunker allt mer och mer för varje månad som går. Lärarna vet vad jag går igenom men det är inte rätt att få någon special behandling bara för ett hinder i sitt liv.

Tjejerna försöker att få mig på bättre humör med shopping, överrasknings fester m.m. Vad mer kan man önska sig av en vän? Men vad de än gör mår jag aldrig bättre. Idag ska jag sova över hemma hos Sara. Jag tror det kommer bli mycket film, tjejprat och det blir ingen förvåning om vi går till stan och shoppar.

( Saras perspektiv )

När Sabina kommer ser hon lika dyster ut som hon har gjort det senaste halvåret.
Jag och Bella har försökt med nästan allt men inget har hjälpt. Men jag och Bella hoppas att överraskningen till hennes överrasknings födelsedagsfest nästa vecka får henne på bättre humör. Killarna skulle spela i Stockholm då så Felix kunde inte komma men jag och Bella har pratat med Felix och han kommer.

Jag - Vad vill du göra?
Hon svarar inte. Hon dagdrömmer hela tiden nu för tiden.
Jag - Sabina lyssnar du ens?
Sabina - Va?
Jag - Äntligen! Vad vill du göra?
Sabina - Vet inte. Se film eller nåt.
Jag kollar i DVD skåpet efter en film vi kan se.
Jag - Vad vill du se för sorts film? Skräck, action...
Sabina - Något romantiskt.
Jag - Vad sägs om "If i stay"?
Sabina - Okej.

Jag hoppas att den här filmen kan få henne att förstå budskapet. Att hon måste kämpa igenom den här tiden. Kämpa för snart så kommer allt onda försvinna och det goda kommer visa sig.
Att hon måste hålla ut. Om inte vet jag inte vad!

Vän eller Flickvän?Where stories live. Discover now