Kapitel 23

251 7 1
                                    

-Nytt hem gammal pojkvän-

( Felix perspektiv )

Jag har saknat hennes kyssar som ger mig gåshud, få känna doften av hennes hår som påminner mig om en varm sommar dag och hennes hud som är len som silke. Hon är perfekt. Finns inget jag skulle vilja ändra. När våra läppar möts igen ler jag försiktigt så jag inte förstör kyssen.

Vi stannar upp för en sekund och jag biter mig sexigt i läppen. Min ena hand tar bort en hårslinga som hänger ner över hennes ansikte och den andra stannar kvar i ett grepp runt hennes midja. Hon ler och jag ler tillbaka.

Vi går ut ur badrummet när vi insett att vi hade varit där ett bra tag. När vi kommer ut till dem andra märker ingen oss så jag smyger åt mig en puss som får henne att rodna.
Men då tittar Omar upp och kollar på oss.
Omar - Varför rodnar du?
Allas ögon stirrar på oss. Inget ord kommer ut.
Sara - Vad gjorde ni?
Fortfarande inget ord från mig som kom ut.
Sabina - Jag rodnar för det är varmt och vi prata bara om Bella!
De sneglar mot varandra men jag och Sabina bryr oss inte och sätter oss ner bredvid varandra.

Diskret sträcker jag mig efter Sabinas hand och håller den hårt. Hon tittar försiktigt på mig med ett litet leende. Men när Ogge säger något släpper vi snabbt handen och jag kliar mig istället i huvudet än att hålla om Sabinas hand.
Ogge - ska vi vänta här hela natten?

Sara - Jag är trött efter den förra natten. Vi kommer ju ändå inte få träffa henne förrän senare på kvällen imorgon.
Sabina - Vi kan väl sova över hos någon!
Omar - Vad sägs om hos di...
Han stanna upp. Vi alla förstod varför han stoppa. Sabina har fått sova hos Sara ända sedan hon blev föräldralös. Det är ett känsligt ämne som ingen vill ta upp men att inte tänka på det gör så man glömmer att Sabinas föräldrar är borta och kommer aldrig tillbaka.

Sabina - ja när jag ändå är här.. kan jag väl fråga om jag ska bo hos foster familj..
Hon reser sig upp och går mot en polis och jag följer efter henne.
Sabina - Ursäkta mig men jag har en fråga..
Polismannen - Vad står på?
Sabina såg ut som att börja gråta men ingen tår föll ner för hennes ansikte.
Sabina - Min pappa gick bort för ett tag sedan och min mamma dog när jag var mindre... måste jag bo hos en fosterfamilj nu?

Polismannen harklar till och tystnar för en stund.
Polismannen - Du kan bo hos någon annan som en annan familje medlem eller en vän bara det är okej för deras familj.
Jag - Hon kan bo hos mig!
Polismannen - Vill du det?
Sabina tittar på mig och sedan tillbaka på polismannen och nickar.

Polismannen för in oss i ett rum där vi får skriva i lite papper ifall hon inte skulle vilja bo hos mig längre och så de vet var jag bor m.m.

När vi kommer tillbaka till de andra ser alla intresserade över vad som hände. Fattar inte riktigt grejen med det men jaja.

( Saras perspektiv )

Jag - Så vad sa de? Var ska du bo???
Sabina öppna munnen för att säga något men stängde den snabbt igen. Hon titta på Felix och Felix öppna munnen.
Felix - Hon ska bo hos mig.
Ogge och Omar ser förvirrade ut och stirrar
På Felix men jag tittar bara på Sabina som ler. Jag tittar närmare på de två och märker att de håller handen.

Omar - Okeeeej...? Så ska vi sova över hos dig då Felix?
Felix - Visst!
Efter att ha varit här i ca 26 timmar går vi äntligen iväg från polisstationen. Det känns både tungt att lämna Bella men skönt att vara tryggare och få sova i en riktig säng.

( Sabinas perspektiv )

När vi kommer hem till Felix eller ja.. mitt nya hem är vi alla helt utmatade och vill bara lägga oss direkt. Vi hjälper varandra att ta fram luftmadrasser men det uppstår ett problem när vi väl har fått fram alla. Vi är sex personer och har bara fyra luftmadrasser.
Omar - Så hur ska vi gör nu?
Sara - Det är lugnt jag kan sova med Oscar och så kan Sabina sova med Felix. Sara ler mot mig efter det hon sa. Allas ögon riktas mot mig och Felix och jag blänger surt på Sara.

Ogge - Finns det nått ni vill berätta för oss andra?
Felix bara ryckte på axlarna som svar.
Tills slut släppte vi det och la oss. Jag ligger där med slutna ögon och är påväg till drömvärlden när jag känner blöta läppar på min kind. Jag öppnar ögonen och ser Felix ligga över mig med ett leende på sina läppar. Han böjer sig ner och kysser mig på läpparna. Jag besvarar kyssen och tar en hand runt hans nacke. Hans ena hand tar ett grepp runt min midja.

Omar - Allvarligt Felix och Sandra! Skaffa ett rum vi försöker sova!
Felix drog upp mig från madrassen och drog mig hela vägen till hans rum. När vi kom in börja han kyssa mig igen. Jag sluter ögonen och drömmer mig bort. Jag behöver inte se för att känna kärleken i mitt hjärta.

Jag puttar Felix lätt så han ramlar på sängen. Jag kliver över han och kysser han igen.
Felix - Jag älskar dig så mycket! Du är det bästa som hänt mig. ❤️

Vän eller Flickvän?Where stories live. Discover now