-Valet som förändrar allt-
( Sabinas perspektiv )
När Oscar går iväg känns det både hemskt och bra! Jag är med Felix nu och allt är bra men när Oscar kommer blir jag osäker. Jag spelar ett spel där det kommer bli en vinner och en förlorar och det är jag som bestämmer vem. Men jag vill inte att någon ska förlora.
Ett val som kommer förändra allt och det ska ske imorgon. Jag har bestämt datumet och imorgon gäller det. Men än har jag ingen aning om vem jag gillar mest. Idag är både Oscar och Felix fria från att ligga i en sjukhussäng men istället för att vara med de bestämmer jag mig för att jag behöver lite tjejtid.
Jag ringer Bella och Sara och vi bestämmer att vi ska åka in till stan och shoppa. Jag måste prata med de om vad de tycker. Dessutom tackar jag aldrig nej till att shoppa!
Vi bestämde att vi skulle mötas utanför Esspresohouse.
Sara och Bella - Hej!
Jag - Hej! Ska vi fika direkt?
Sara och Bella - Visst!
Vi går in och alla beställer en frappe. Jag och Sara beställer kladdkaka och Bella tar en blåbärs muffins.Direkt när vi sätter oss frågar Sara...
Sara - ...Hur är det med dig och Oscar?
Jag det är väll okej Säger jag lite dystert.
Bella - Och hur är det med Felix?
Jag svarar exakt samma svar i samma ton.
Jag har inget mer att säga om dem. Jag har ingen aning vad jag ska göra imorgon jag har bara två val men de här valen är de svåraste valen jag någonsin har fått. Ni vet när man är liten och man inte vet vilken glass man vill ha. Jo det här är som det men det finns bara två kvar och du gillar båda lika mycket! Du står där och funderar och funderar och sen när du har bestämt dig så ändrar du dig.
Det var ett dåligt exempel men har inga ord för att förklara känslan jag har just nu.Jag - Jag måste fråga er en sak... Jag måste bestämma mig imorgon vem jag ska bli ihop med men jag älskar båda lika mycket. Vad tycker ni?
Båda blev stumma.
Bella - Du vet att jag har svårt med... Känslor! Jag har bara känt det en gång och....
Hon stannar upp. Hon har aldrig berättat för mig eller Sara att hon har haft känslor för någon. Vi båda blir snabbt intresserade på Bella.
Jag - Har du känslor för någon! Vem!?!
Jag ser att Bella ser obekväm ut och vill inte pressa henne. Jag försöker snabbt byta samtals ämnet från Bella.
Jag - Vad tycker du Sara?
Hon ser nedstämd ut. Såhär har hon bara varit sen jag var ihop med mitt ex och hon gilla han och sen...
Jag förstod plötsligt varför Sara har varit konstig! Hon gillar Oscar eller Felix!Vi alla har känslor för någon av killarna men jag vet inte vilka Sara och Bella har känslor för. Hur kan de har ljugit för mig så länge? Jag trodde vi var bästisar och bästisar berättar allt för varandra! Eller? Vi pratar inte mer om det och det känns riktigt obekvämt.
När vi är klara går vi till New yorker. Precis när jag kommer in ser jag världens finaste tröja som jag direkt blir kär i. Den var vit och var lång vid ryggen. På tröjan stod det: "Only you and me" med svart text. Jag testar den i omklädningsrummet och den passar perfekt. Det har aldrig hänt förut att jag har testat en tröja och den sitter perfekt för första gången. Alltid har dem varit för stora eller för små.
Jag förstod sedan efter jag tänkte efter att den här tröjan var som den personen jag älska mest. Vi klicka direkt när vi mötes och vi har hållit ihop i vått och torrt. Kyssen han gav mig gjorde så att jag fick känslor för han. Starka känslor. Nu vet jag vad jag ska göra. Tänk att ett klädesplagg kan hjälpa en så mycket i livet. Men den här tröjan kan inte hjälpa mig med Sara och Bella. Det måste jag göra själv och det kommer inte bli lätt.
Sara och Bella är vid jeansen och snabbt går jag ditt med bestämda steg.
Jag kommer fram och de kollar på mig som om jag har blivit galen. Jag är inte galen bara besviken och jag måste visa att jag ska vara bestämd med detta.Jag - Sara och Bella vem är ni kära i?
Båda kollar på varandra och båda har samma svar.
Sara och Bella - vi är inte kära i någon...
Jag - LÖGNER! Säg det bara jag vet att ni är kära kan ni inte bara berätta!
Ännu en gång tittar de på varandra.
Bella - J...ag... gillar.... Ogge.
Stammar hon fram.
Jag blir knappast förvånad över vad Bella säger. Hon har alltid gillat killar som bär keps och håller sig lite i bakgrunden. Hon har alltid tyckt att det har varit super sött men hon har aldrig fallit för någon.Sara öppnar munnen men ångrar sig snabbt. Jag blir så arg på Sara. Hon är den största flörtern i gänget. Vad är det som är så annorlunda med den här killen? Snart är jag förbannad! Ilskan bara kokar inom mig! Varför berättar hon inte?
Sara - Jag vet inte hur jag ska berätta detta...
Sara blir helt röd i ansiktet och ser ut som att hon ska börja gråta.
Sara - Men jag är k..är... i Oscar.
Stammar hon fram.
Bella ser förskräckt ut och jag bara förvånad men samtidigt är jag inte så förvånad för Oscar är precis en sån kille som Sara faller för.Sara och jag är väldigt lika när det gäller sådana saker som killar. Men kan hon gilla Felix också då? Alla dessa tankar gör valet svårare även fast jag har bestämt mig. Tänk att imorgon kommer jag ha en pojkvän. Jag bestämmer vem och båda har och kämpar för mig. Varför just mig? Vad har jag att erbjuda?
Jag vet knappt längre om det är äkta kärlek eller en tävling om vem som kan ta min oskuld först! Båda har förlorat sina oskulder men inte jag. Skulle de kunna vara så falska? Skulle de slåss om en av sina vänners oskuld? Jag måste få bort de tankarna ur mitt huvud. Dumma tankar!
Efter det långa besöket på New yorker orka ingen av oss med något mer. Vi bestämde oss att gå hem till mig och sova över. När vi kommer in ser vi Felix och Oscar sittandes i soffan i vardagsrummet. Jag visste att jag inte skulle berätta var jag gömde nyckeln så de kunde komma in när som helst.
Sara blir röd i ansiktet och ber Bella att de skulle gå till köket.
Jag - Vad gör ni här?
Felix - Vi vet att du ska bestämma dig imorgon så därför stannar vi här till midnatt så vi får svaret så snabbt som möjligt.
Jag - Det här är inbrott ni kan inte bara komma in såhär.
Oscar - Om du kastar ut oss går vi för alltid!
Allt jag tänker är "HUR FAN TÄNKER DE"
Jag - ÅHHHH i hate you your motherfuckers!
Om fyra timmar ska jag berätta vem jag har valt, få en pojkvän och krossa min bästa väns hjärta. Det skulle inte bli såhär. FAN!!!!!( Saras perspektiv )
Jag blir så generad när jag ser Oscar! Han är så perfekt. Hans leende, hans ögon, hans kropp och hans personlighet. Det finns verkligen inget fel med han.
Sara - Bella vad ska jag göra nu? Tänk så väljer hon Oscar!? Jag älskar ju han!
Jag försöker prata så tyst jag kan så ingen hör.Bella - Sara om du verkligen är Sabinas vän måste du stödja hennes beslut fullt ut. Jag vet att du inte kommer att gilla det om hon väljer Oscar men vänner går alltid före pojkvänner.
Bella har rätt som alltid. Jag måste acceptera Sabinas beslut men när jag tänker på Sabina och Oscar tillsammans gråter jag inombords. Jag försöker att inte vara avundsjuk på Sabina men just nu är hennes liv perfekt och hon märker det inte ens. Hon har två killar som slåss om henne och det gör det ju inte sämre att båda ser bra ut!Jag och Bella går in till vardagsrummet igen.
Felix - Ska vi bjuda över Omar och Ogge?
Jag tittar på Sabina och hon ser ut som att hon inte vill att någon mer ska komma. Jag tittar sedan på Bella och hon rodnar och små skrattar lite. Hon tänker säkert på Ogge. Ingen säger något och alla tittar på mig som om jag bestämmer. Så det gjorde jag!
Jag - Visst!Bella och Sabina ser skitsura ut men bryr mig inte för tittar bara på Oscar och för en gångs skull märker han mig och inte bara Sabina. Han ger mig ett leende och jag ler tillbaka. Finns det en chans mellan oss?
YOU ARE READING
Vän eller Flickvän?
FanfictionDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...