-skräckfilm och lögner-
Herregud Oscar kysser mig och av någon anledning känns det inte lika bra som jag trodde att det skulle kännas. Oscar stannar upp och tittar mig rakt in i ögonen. Han ser både lycklig och förvånad ut.
Oscar - Sabina jag älskar dig. Jag har gjort det ända sedan jag träffa dig. Varje natt somnar jag av att jag tänker på dig och varje morgon när jag vaknar tänker jag på dina läppar och du besöker mig under natten i mina drömmar.
Jag - Jag vet inte vad jag ska säga.
Oscar - Säga inget.Han lutar sig fram för att kyssa mig igen men den här gången tar jag ett steg back.
Jag - Jag är ledsen. Jag är verkligen ledsen men det här känns fel!
Oscar - Jag vet det är din första kyss och det här måste kommit som en chock men jag vet du känner något för mig.
Jag - Du.... Eh.... Det är faktiskt inte min första kyss....Han ser förvånad ut. Jag har så mycket i mitt huvud nu. Jag är kär i Felix och Oscar och båda är kära i mig! Men jag kan inte välja båda. Jag tänker även hela tiden gjorde Oscar det för att han skulle vara min första kyss eller har han verkligen känslor för mig?
Jag kan inte få fram ett ända ord. Utan att säga något går jag lugnt ut tar på mig skorna, jackan och går hem.
Oscar - Vart är du påväg!?!
Jag hör hur Oscar skriker efter mig men låtsas som om jag inte hör.( Nästa morgon )
Jag vaknar med huvudvärk och problem. Idag skulle jag träffa Ogge, Omar, Bella, Sara, Oscar och Felix. Jag orkar inte med att träffa både Felix och Oscar.
Bella och Sara vet ingenting vad som hände igår. Jag måste berätta idag vad som har hänt. Men hur ska jag berätta det? Jag kan ju inte bara gå fram och "Hej Bella och Sara vet ni vad igår så kysste Felix och Oscar mig!"
Det är också första gången de träffar Oscar, Omar och Ogge men de har träffat Felix förr.Hoppas bara att det inte blir stelt. Jag gnuggar mig i ögonen och hoppar upp ur sängen. Jag går in till badrummet och tar på mig ett par vita shorts, en vit T-shirt där det står "Yolo" på med svart och rosa text, en skinnjacka och ett stort glittrigt halsband. Jag sminkar mig snabbt och går sedan ner för att ta något att äta till frukost.
När jag kommer ner till köket kollar jag på klockan på väggen. "12:04". Fan jag är fyra minuter sen.
Jag springer och tar på mig ett par högklackade skor med en tjock klack. Jag skyndar mig till Felix hus.( Bellas perspektiv )
Jag och Sara väntar utanför Felix hus. Jag ser en bit bort Ogge kommer. Han är så söt.
Sara - Var är Sabina?
Jag - Hur fan ska jag veta det!?
Sara - Chill lugna ner dig.Ogge kommer fram och hälsar.
Ogge - Tjena!
Jag - HEJ! Jag gör en stor vinkning som går i ett mönster av en regnbåge.Vi står och väntar på de andra ska komma ( Omar, Oscar och Sabina )
Like we didn't know!( Sabinas perspektiv )
Jag är nästan framme vid huset och ALLA andra är redan där.
Alla - Hej!
Jag - Hej! Så ska vi gå in eller stå här och bli gamla?
Alla - Okej!( Felix perspektiv )
Det knackar på dörren och jag springer dit. Oscar, Ogge, Omar, Sara, Bella och Sabina står vid dörren men jag kan bara se Sabina. Dum nog hälsar jag bara på henne men ingen annan.
Jag - Hej Sabina!
Oscar - Eyy men vi andra då?
Jag - Förlåt hej alla!
Alla - Hej!Alla kommer in och jag tar fram filmen vi ska se "Psycho". Sabina sitter mellan mig och Sara, Sara sitter bredvid Oscar, Oscar sitter bredvid Bella som sitter bredvid Ogge och Omar får sitta på golvet för det finns ingen mer plats i soffan.
När vi är vid en läskig scen skriker jag som en liten tjej och alla skrattar åt mig.
Sabina kryper närmare mig och jag känner mig trygg.I slutet av filmen fråga Sabina om hon kunde prata enskilt med Bella och Sara. Jag hoppas inte hon ska berätta om kyssen men finns en stor chans till det. Jag, Oscar, Ogge och Omar går till köket och Sabina, Sara och Bella är kvar i vardagsrummet.
När vi kommer till köket tar Oscar till sig ordet direkt.
Oscar - Jag ska berätta något men det är bara mellan oss. Okej?
Omar - Vad är det?
Oscar - Jo igår när Sabina kom berätta jag att jag älskar henne och vi kysstes! Men sen dissa hon mig bara.
Mitt hjärta gick i tusen bitar. Efter vår kyss gick hon direkt och kysste Oscar.
Ogge - Varför gick du så långt direkt?
Oscar - Vad menar du?
Ogge - Du kysser inte en tjej bara sådär! Hon måste var super förvirrad nu!
Omar - Ja det hade kunnat vara värre.
Jag - Hur?
Omar - Det hade kunnat vara t.ex. Att hon kysste dig före och sen kysste Oscar henne. Då hade hon nog varit väldigt förvirrad!Killarna har fått mig att förstå... Jag kan ha förstört min och Sabinas vänskap för evigt...
YOU ARE READING
Vän eller Flickvän?
FanfictionDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...