-The Fooo-
( Felix perspektiv )
Sara, Bella, Oscar och Ogge kommer in i rummet. Bella och Ogge håller handen och Sara och Oscar är helt röda i ansiktet och vågar inte titta på varandra. Vad har hänt egentligen?
Jag - Vad har hänt med er? Har ni sett ett spöke eller!?
Jag tittar på Oscar och Sara.
Oscars och Saras ansikte blir ännu rödare. Ingen svarar så något stort måste ha hänt!
Sabina - Varför håller ni handen?
Nu blir Bellas och Ogges ansikte röda.Jag tittar på Sabina och hon fattar heller ingenting. Plötsligt skriker Sabina ut...
Sabina - ...Ni har ju Kysst!!!
Alla bara tittar ner i golvet. Har vi fått tre par på en och samma dag? Stackars Omar som är den ända som är singel nu!
Dörren öppnas från köket och en förvirrad Omar kommer ut. Först tittar han på mig och Sabina, sedan Oscar och Sara och till sist Ogge och Bella.Omar - Vad är det som händer?
Jag - Du Omar ledsen att säga det men du är den ända som är singel i detta rum.
Han suckar djupt.
Omar - Men vafan! Jag var borta i en timme och nu är ni alla ihop. Vilken jävligt bra dag för mig då!
Vi alla skrattar åt Omar förutom jag. Jag är helt förvirrad just nu. Jag måste ha svar genast!
Jag - Killar kan vi prata ostört i köket? Nu!
Sabina - Och kan jag prata med er tjejer ostört?
Jag och killarna går in i köket.När vi är inne går min blick mot Oscar.
Jag - Så Oscar vafan har du nu gjort?
Oscar tittar ner i golvet och kliar sig sedan i huvudet innan han öppnar sitt mun.
Oscar - Jo asså... kort sagt jag var sårad och Sara är snygg så ja vi kysstes men inget mer speciellt.Vi alla suckar.
Oscar - Och du då Ogge?
Ogges ansikte blir rött och han kliar sig i bakhuvudet.
Ogge - Jo asså på senaste tiden har jag... blivit kär i Bella och nu allt med dig och Sabina så tänkte jag att det var dax att berätta mina känslor för henne. Och ja.... vi kysstes och är ihop nu.Vi alla är glada för Ogges skull! Det är hans första kyss och första flickvän. Idag är en stor dag för oss alla... ja kanske inte för Omar.
( Sabinas perspektiv )
Jag kollar på tjejerna. De försöker verkligen inte få ögonkontakt med mig.
Jag säger lite halv sträng...
Jag - ...Så vad har hänt? Sara?
Sara tittar bara ner på golvet.
Sara - Jo... asså Oscar kysste mig men det är inget stort.
Jag märker på hennes beteende att hon är generad och det fattar även Bella. Vi vill inte pressa henne så vi släpper det.
Sara - Så du och Ogge?Bella små fnittrar lite men hon verkar inte vara nervös eller generad... bara glad!
Bella - Jo när jag gick ifrån dig och Oscar innan kom Ogge och sa: "Jag älskar dig"
Jag - Vad gjorde du då?
Bella - Jo jag sa att jag älska han med och sedan... kysstes vi!Jag och Sara är jätte glada för Bellas skull! Vi alla är glada. Vi springer in i köket där killarna är. Jag springer fram till Felix och hoppar i hans armar och kysser han på läpparna. Bella springer fram till Ogge och pussar han på kinden och ger han sedan en kram och Sara springer mot Oscar och Omar och kramar båda i en gruppkram som vi alla snart är i.
Omar - Vad ska vi gör nu då?
Jag - Jag vet inte! Något förslag?
Omar - Vi kan väl ta fram ditt sång spel där man sjunger och dansar i grupp!
Alla var med på det. Vi gick in till vardagsrummet igen och tog fram spelet.
Sara - Vilka ska börja?
Bella - Kan inte killarna ha ett uppträdande för oss?
Killarna var lite blyga i början men efter några minuter lyckades vi att övertyga de.Ogge - Okej men innan vi börjar måste vi väl ha ett band namn.
Omar - Vad sägs om The Fooo?
Alla tittar på Omar som att vi inte fatta ett dugg.... vilket vi heller inte gjorde.
Felix - Vad menar du med The Fooo?
Omar - Det är alla våra initialer. Felix, Ogge, Oscar och Omar.
Oscar - Okej låter bra! Vilken låt ska vi köra då?
Felix - Vad sägs om What makes you beautiful?
Ogge - Okej!När de hade kört låten i 20 sekunder var vi alla mållösa. De sjöng bättre än One Direction och dansa som Micheal Jackson och det bästa var att alla såg så lyckliga ut!
( Uppträdandet slut )
Bella - Wow ni var fantastiska! Sången var otrolig och lika så dansen!
Jag - Har ni verkligen aldrig dansat och sjungit förut?
Felix - När vi var mindre gick vi alla på dans och sång skola. Vi har gjort många teatrar där vi har dansat och sjungit men när vi alla var ca 9 år sluta vi och börja i vanlig skola.
Sara - Ni borde inte ha slutat ni är ju fantastiska!
Jag - Kan ni inte fortsätta att vara The Fooo och göra egna låtar! Man vet aldrig vart det kan leda.Killarna såg tveksamma ut. Men det verkar inte vara omöjligt.
Oscar - Vi kan väl göra det för skojs skull!
Felix - Det är okej med mig!
Ogge - Jag är med på det!
Omar - Självklart är jag med! Dessutom får sångare många brudar.
Alla skrattar. The Fooo är helt fantastiska och jag vet att en dag blir de något stort!
YOU ARE READING
Vän eller Flickvän?
FanfictionDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...