-Vem är den rätta?-
( Sabinas perspektiv )
Felix, Oscar, Ogge och Omar är inne i köket och jag, Sara och Bella är i vardagsrummet. Jag måste berätta för de vad som hände igår. Jag är så nervös! Vad ska de säga? Vad ska de tycka?
Efter ett tag bryter Sara tystnaden.
Sara - Vad ville du prata om enskilt?
Jag - Jo asså....... jag måste berätta något som hände igår.
Bella - Vad hände igår?
De ser så förvirrade ut och jag ser säkert ut som en rädd liten fågel!Jag - Igår..... Kysste Felix mig och som svar slängde jag en dörr i hans ansikte sedan bjöd Oscar över mig och då kysste han mig och jag älskar båda men jag vet inte vem jag ska välja!
De ser ut att vara mer förvirrande än jag.
Bella - Älskar du båda två? Har du ingen som du gillar mer?
Jag - Jag älskar båda lika mycket. Men Felix är mer som en bror men han har alltid ställt upp för mig han är verkligen världens roligaste och bästa kille någonsin. Men Oscar är så självsäker och snygg men han har varit otrogen mot många tjejer i sitt liv. Kan jag verkligen lita på han?Sara - Jag vet inte vad jag ska säga...
Efter det sagt knakar det på dörren från köket. Killarna kommer in och alla tystnar och stirrar på mig, sedan Oscar och Felix som står bredvid varandra mitt i mot mig.Omar - Oscar berätta det som hände!
Alla stirrar på Omar. Såklart att Oscar skulle berätta till killarna och att Omar inte skulle klara att hålla hemligheten.
Omar får en arg blick av Oscar men Omar ser inte det för han stirrar mig rakt in i ögonen.Jag - Jag förstår att det är förvirrande nu med mig, Oscar och Felix men....
Alla blickar riktades mot Felix som såg rädd ut. Fan berätta jag precis att jag och Felix har kysst? Kanske fatta inte killarna vad jag menar och jag hoppas verkligen att Oscar inte fattar.
Ogge - Har du och Felix kysst?
Vad ska jag säga nu?
Felix - Ja....
Fan Felix tänkte jag för mig själv!( Oscars perspektiv )
Jag känner mig som ingenting... Felix blev Sabinas första kyss... inte jag.
Hur kunde Felix inte berätta? Han är min bästa vän.( Felix perspektiv )
Alla titta på mig. Om blickar kunde döda är jag begravd nu.
Ingen säger något alla tittar bara på mig, Oscar och Sabina.
Sabina springer upp till mitt rum och smäller igen dörren så det ekar i hela huset.
Alla tittar på Oscar som att han skulle springa upp. Han tog ett steg mot trappan men innan han tar det andra steget sprang jag förbi han och in till Sabina.Jag öppnar dörren långsamt och jag kan höra Sabina gråta. Jag går in och hon tittar upp på mig.
Sabina - Vad gör du här?
Jag - Du tror väll inte att jag skulle lämna dig här uppe helt ensam och ledsen va? Varför gråter du?
Sabina - Jag vet inte... Jag känner mig bara usel och förvirrad. Jag vet inte vad jag ska göra!( Saras perspektiv )
Jag kan inte fatta att Oscar är kär i Sabina. Varför inte mig? Vad tänker du på Sara. fokusera!
Jag - Vad tror ni de pratar om där uppe?
Ogge - Snarare vad de gör! Ogge får ett stort flin på läpparna.
Oscar reser sig upp och går in i köket.
Omar - Eyy mannen han skoja bara.
Dörren smälls igen.
Ogge - Wow han älskar verkligen henne.
Jag - Jag går och pratar med honom.Jag går fram till köksdörren men stannar upp och tittar back. Bella tittar på mig skräckslaget och jag fattar vad hon menar. Jag vill inte lämna henne ensam med Ogge och Omar men jag måste prata med Oscar. Jag öppnar dörren långsamt.
När jag är i köket ser jag en förkrossad Oscar sittandes på golvet med ansiktet i händerna.
Jag - Hej..!
Oscar - Hej...
Jag - Hur är det?
Oscar - Uselt... i hela mitt liv har jag tagit fel beslut. Gått för snabbt på och sabbat alla mina förhållande på grund av det.
Jag - Oscar... Säg inte så! Du är en underbar människa som förtjänar det bästa.
Han reser sig upp och står mitt i mot mig.Oscar - Jag har kanske varit blind och inte förstått att Sabina inte vill ha mig. Det var kanske någon annan hela tiden.
Jag - Ja kanske det.
Han är så snygg vad ska Jag göra för att han ska fatta att jag gillar han? Det finns bara en sak jag kan göra.
Jag ställer mig på tå för att jag ska nå hans läppar. Jag närmar mig hans mun, han sluter sina ögon och tar sin högra hand bakom mitt huvud och böjer sig ner till mina läppar.Nu händer det! Jag kommer kyssa Oscar! Någon öppnar köksdörren och vi backar snabbt från varandra. Det var Bella.
Bella - Hej! Stör jag?
Jag - Nej nej. Ehm... Vad är det?
Bella - Jo Felix och Sabina vill prata med Oscar.
Oscar - Visst!Oscar går ut från köket och upp mot Felix rum utan att säga hejdå eller ens titta back på mig. Vi var så nära att kyssas och när Sabinas namn nämns sticker han direkt!
( Sabinas perspektiv )
( Uppe i Felix rum )
Dörren öppnas och Oscar kommer in.
Oscar - Bella sa att ni ville prata med mig. Jag antar jag vet om vad.
Jag tittar på Felix, Felix tittar på Oscar och Oscar tittar på mig. Alla är tysta och bara tittar på varandra.
Oscar kommer mot mig och kysser mig. Jag puttar undan honom och tittar mot Felix. Men han är borta.
YOU ARE READING
Vän eller Flickvän?
FanfictionDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...