-Den natten som förändra allt-
( Felix perspektiv )
Skoldagen var slut och jag skulle hem till Sabina. Hon är så vacker att jag ibland får tunghäfta när jag ska prata med henne. Hennes ögon var som diamanter, hennes hår var som gyllene guld och hennes läppar var röda som blod. Hon är så vacker.
Fokusera Felix tänker jag för mig själv. Jag har varit kär i henne ända sedan 2:an men jag har aldrig fått modet till mig att fråga om hon vill gå ut med mig. Ingen vet vad jag känner för henne. inte mamma, pappa, Omar, Ogge inte ens Oscar.
Är den rätta tiden att berätta nu? Idag? Jag vet aldrig när jag ska fråga eller om jag ens kommer göra det någon gång. Jag har altid haft lätt med tjejer... Jag har till och med kommit hela vägen. Men det är något jag ångrar varje dag.
Den natten kunde och har förändrat allt.
Jag var 13 och gick i 6:an. Dagen innan
vår - lovet skulle min flickvän följa med mig hem. När vi kom hem var jag tvungen att gå på toaletten. Men när jag kom tillbaka låg hon där. I bara underkläderna. Hon kom mot mig och vi började kyssa varandra lätt på läpparna som snabbt gick över till hångel.Det var min första kyss någonsin och jag antar att jag blev för till mig och.... Vi låg med varandra. Egentligen är det inte så pinsamt.. hälften av klassen har gjort det. Det är bara dumt av oss. Vi är för unga för att ens fundera på det men ibland dras man bara med...
Enda sedan den dagen har jag varit mer osäker på mig och tjejer. Men att jag gjorde något sådant med henne när jag var kär i Sabina är nog det jag ångrar aldra mest.
Sabina - Felix?
Jag - Va?
Sabina - Du har bara stått och kollat på skåpen i 5 minuter nu. Vad är det?
Tydligen har jag stirrat in i skåpen allt för länge och tänkta på Sabina och den där natten med den tjejen. Tur att hon har flyttat och inte går på den här skolan längre. Om hon hade varit kvar hade mitt liv blivit så mycket mer komplicerat.
Felix - det är inget... Ska vi gå?
Sabina - Okej...?Vi går till Sabinas hus och jag har lovat mig själv nu att idag ska jag ta modet till mig och komma någon stans med henne... Men inte för långt.
Vi är framme vid dörren och Sabina tar fram sin nyckel och låser upp dörren.
Vi gick in till Sabinas rum och satte oss på sängen. Är den rätta tiden nu?
I varje fall måste jag göra det nu!( Sabinas perspektiv )
Felix - eh jo.... Sabina. Jag har något att berätta...
Jag - Vad?
Felix verkade vara väldigt nervös. Man kunde se svetten rinna från hans panna. Hela han skaka. Vad skulle han säga?!?
Felix - Jo ehhh..... Jag undra bara om.......
YOU ARE READING
Vän eller Flickvän?
FanfictionDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...