-Hon är min flickvän!-
( Saras perspektiv )
Vi alla står i chock! Varför är Felix så arg? Varför stack Oscar? Igen av oss vågar gå in och kolla vad det är som händer.
Ogge - Vad tror ni kan ha hänt?
Bella - Kan det vara så att hon inte valde någon alls?
Jag - Eller kan det ha blivit ett bråk om vem som "vann"?
Alla har sina historier som det har kunnat gå till men egentligen har ingen någon aning.Vi har säkert suttit här minst i en halv timme. Jag sitter och små pratar med Bella. Vi är så oroliga hur det gick med Sabina eller ja Bella är det. Jag tänker mest hur det blev med Oscar. Sabina kommer in i köket... Gråtandes. Alla kommer fram och försöker trösta henne men vi nämner inte valet då blir hon nog ännu mer ledsen. Men som vanligt kan inte Omar hålla truten.
Omar - Vad har hänt?
Sabina - J..a..g ja...g är inte redo att säga det en.Jag suckar tyst. Jag, Bella och Sabina går in i vardagsrummet men killarna stannar kvar i köket. När vi kommer in sitter Felix i soffan.
Han håller nästan på att gråta men håller inne tårarna så mycket som han kan.
Vi går upp för trappan för att komma in till Sabinas rum och prata ifred men när vi har kommit halvvägs tar någon Sabinas hand. Det är Oscar!Oscar - Snälla Sabina vi måste prata!
Felix - Ni har inget att prata om!
Oscar - Håll käften Felix! Snälla Sabina vi måste prata enskilt. Du gjorde fel val. Snälla ge mig en chans!
Det låter som att hon valde Felix men med tanken på hur Felix reagerade innan är jag inte säker än.
Bella - Fattar du inte Sabina vill inte prata med dig!
Sabina - SLUTA!!!!!!!! Jag bestämmer vem jag pratar med.Oscar tar Sabinas hand och går ner för trappan.
Sabina - Jag mena inte att jag skulle prata med dig! Felix kan vi prata?
Oscar såg chockad och arg ut. Jag och Bella tittar på varandra som att vi skulle veta varför men egentligen fattar vi ingenting.( Sabinas perspektiv )
Bella och Sara får nästan släpa iväg Oscar. Han vägrar att lyfta fötterna. Vilken barnunge han är just nu.
När de har gått upp på mitt rum tittar jag på Felix. Hans ögon gnistrar som diamanter. En tår rinner långsamt ner för hans kind. Jag torkar försiktigt bort den och pussar han på kinden.
Felix - Varför valde du mig?
Jag - Oscar är en helt fantastisk kille men han har inte det som du har! Jag har tillit till dig Felix. Oscar är en player och jag kan inte lita på han. Men jag kan altid lita på dig!Jag lutar mig fram och kysser han lät på läpparna. Han ler mot mig samtidigt som han leker med mitt hår.
Felix - Oscar är så arg. Han kommer aldrig att förlåta mig.
Jag - För vadå? Det var han som nästan slog mig men du skydda mig.
Felix - Jag slog min bästa vän. Det är inte att skydda det är bara ilskan som tar över ens hjärna och skadar de man älskar.Jag - Om Oscar älska mig skulle han inte slå mig för ett beslut. Oscar har problem. Han har en vinnarinstinkt och när han förlorar tar hans ilska över. Han skadar de han älskar inte du!
( Bellas perspektiv )
Oscar förklarar vad som har hänt. Jag förstår mig inte på de. Att han nästan slog Sabina har fått mig att hata han. Jävla Felix varför gjorde han så för ett beslut. Han kan väl inte hjälpa att Oscar "vann". Sara ser ut att börja gråta. Jag kan förstå att hon är ledsen men hon kan inte styra över Oscars kärlek. Sabina har gjort sitt val vilket har blivit till så mycket problem som vi trodde. Jag är bara så glad att jag inte är involverad så mycket i detta.
Jag ser att Oscar märker att Sara är ledsen och han vill prata med henne... enskilt.
( Oscars perspektiv )
Bella går utan att säga något så hon måste ha fattat.
Jag - Varför faller en tår ner på din kind vackra du?
Sara - Borde inte du prata med din flickvän?
Att ljuga såhär till Sara och Bella var dumt. Det här kommer komma ut snart så lika bra att säga sanningen nu.
Jag - Jag har ingen flickvän... hon valde Felix jag bara ljög. Jag ber verkligen om ursäkt för det men jag kan knappt fatta det.Hon ser ut att må lite bättre. Hon ser faktiskt inte så dålig ut. Jag har bara inte märkt det för Sabina. Jag tittar in i hennes vackra ögon medan jag smeker hennes ansikte. Innan jag ens fattar det har jag mina läppar på hennes. Jag kysser Sara! Det hade jag aldrig trott. Och ännu konstigare är att den här kyssen är bättre än kyssen med Sabina! Vänta är jag kär i Sara???
( Bellas perspektiv )
Ogge - Bella!
Jag vänder mig om och där står Ogge.
Ogge - Bella allt detta har fått mig att förstå att jag....
Han stannar upp och hela hans ansikte blir rött. Vad har han att säga?
Jag känner hans läppar mot mina. Det här är min första kyss och den är med Ogge! Iiiiihhhh!
Ogge - Jag älskar dig!
Bella - Jag älskar dig med!
Hela tiden när jag har tvivlat om Ogge gilla mig så har Ogge tvivlat om jag gilla han. Och nu kysser vi. Jag skulle aldrig ha tvivlat!( Sabinas perspektiv )
Jag känner mig varm inombords när jag är med Felix. Det finns ingen bättre kille i hela världen. Jag lutar mig fram och kysser han. Han har alltid varit den rätta men har bara varit för blind för att se det. Nu när jag äntligen har berättat hur jag känner och vi är tillsammans släpper jag han aldrig.
Det känns som att allt kommer bli bra nu! Eller?
YOU ARE READING
Vän eller Flickvän?
FanfictionDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...