-Kär i två samtidigt?!?-
Felix - ehhh jo.... Jag undra om......
Jag - Undra vad?
Felix - Nej det var inget.
Jag - VAD????
Efter jag skrek ut det kände jag Felix läppar mot mina. Jag besvarade de men inne i mitt huvud tänkte jag "Vad håller jag på med? Felix är min bästa vän inte min pojkvän"Jag tog ett steg back och Felix titta direkt ner i golvet.
Felix - Förlåt..
Jag - Det gör inget men varför gjorde du det?( Felix perspektiv )
Hon fråga varför vad skulle jag säga? Att jag har älskat henne sedan 2:an och att jag altid har velat vara ihop med henne eller att jag hade hört ett ryckte att hon var kär i mig eller någon annan lögn?
Sabina - Felix varför gjorde du det.
Hon höjde rösten. Hon verkar arg. Jag är världens idiot!
Jag - Jag måste vara ärlig mot dig... Jag har haft en crush på dig ända sedan 2:an och jag tycker du är den mest vackraste, smartaste och bästa tjejen i hela världen.( Sabinas perspektiv )
Han är kär... I mig!!???
Vad ska jag göra nu? Jag är ju kär i hans vän Oscar. Jag måste säga något men vad? Jag kan ju inte gå vi är ju hemma hos mig! Åh fan varför skulle detta hända mig?Felix ser trånande ut efter ett svar.
Jag - Jag vet inte hur du kommer må nu bär jag säger detta men.... jag... jag gillar någon annan.
Det ser ut som att Felix har fått en kniv i ryggen det är nästan som att jag har varit otrogen men det har jag inte.Felix - vem?
Jag - O....
Precis när jag skulle säga det ringer mobilen.
Det var Oscar! Lägligt.( O = Oscar S = Sabina )
S - Hej Oscar
O - Hej Sabina! Vad gör du sötis?
S - Jag är med Felix! Själv fluff fluff? :)
O - Jag gör inget speciellt. Vill du komma över?
S - Gärna kommer om 20 minuter
O - Längtar ;)Jag lägger på luren. Jag och Oscar är inte ihop men vi beter oss precis som vi är det. Jag älskar verkligen Felix.... Vänta va? Tänkte jag precis att jag älska Felix?!? Hela mitt huvud snurrar det känns som att jag ska svimma.
Felix - Vad ville Oscar?
Jag piggnar genast till.
Jag - Jo han undra om jag kunde komma över så jag måste gå nu men vi ses imorgon.Jag puttar ut Felix genom ytterdörren och smäller den i hans ansikte.
Jag - HEJDÅ! skriker jag ut innan dörren är helt stängd.Jag glider ner för dörren. Jag vet inte vad jag ska göra! Är jag kär i två killar samtidigt? Jag fick precis min första kyss av min bästa vän som jag kanske eller kanske inte är kär i och som svar smällde jag en dörr i hans ansikte! Vad för vän är jag?
Efter att ha suttit där och grubblat i några minuter kommer jag på att jag skulle ju träffa Oscar. Jag ställer mig upp hastigt och sätter på mig mina lila converse, tar på mig min jeans jacka, mina nycklar och springer ut genom dörren.
Jag är framme vid Oscars hus och när jag kommer fram till ytterdörren knackar jag lätt på dörren. Det tar knappt någon sekund innan den öppnas av Oscar.
Han lutar sig fram och kysser mig på kinden.
Oscar - du ser bra ut! Kom in.
Jag går in och tar av mig skorna och jackan. Vi går in på Oscars rum. Jag sätter mig på sängen och han sätter sig på skrivbords stolen mitt i mot mig.Hans leende gör mig altid lite lyckligare men idag verkade han vara gladare än vad han brukar! Vad har han för sig?
Vi säger ingenting. Vi sitter bara och tittar på varandra som att vi har en konversation med ögonen.
Plötsligt ställer han sig upp tar min hand och drar mig upp så jag står mitt framför honom.Han trycker min kropp närmare mot sin kropp. Han drar sina fingrar genom mitt hår när han kommer till topparna stannar han upp och tittar mig rakt in i ögonen.
Oscar - Sabina du är den mest vackra tjejen jag vet! Jag älskar dig med hela mitt hjärta.
Jag - Oscar jag....
Jag han inte säga något mer för Oscar smasha sina läppar mot mina. Vad är det som händer!?
ESTÁS LEYENDO
Vän eller Flickvän?
FanficDen här berättelsen handlar om en Sabina som har varit bästa vän med Felix Sandman nästan hela sitt liv men när Felix börjar få känslor för Sabina vet hon inte vad hon ska göra. Har Sabina också känslor för Felix eller är hon kär i Felix bästa vän...