{ S1 } : \ 4 /

338 88 47
                                    


[ Yoon jee pov ]

Hari ni dah masuk hari kedua kami sekolah..aku dengan Seungmin pun rajin je pergi awal ke sekolah.

Memang la awal kan. Cuba tengah-tengah bulan sah jarang nak datang awal huhu

Aku dengan Seungmin masuk ke kawasan sekolah dengan senyap sehingga di satu koridor

"Yoon aku nak pegi tandas jap tau..kau masuk kelas dulu nanti aku pergi" kata Seungmin aku hanya mengangguk dan membiarkan dia pergi.

Kang kalau tak bagi mula la nak melepas dalan seluar sjjssjsj ahahahagag uishh tak baik weyyhh

Aku jalan seperti biasa sehingga la sampai dalam kelas..lampu aku bukak memandangkan tiada siapa lagi yang ada dalam kelas.

Aku duduk di tempat ku dan mengemas sikit apa yang patut.

Tiba-tiba satu tangan menghentak meja ku dengan kuat.

"Eh pahal main hentak ni" aku mengalihkan pandangan ku ke arah orang yang main hentak tadi.

Oh rupanya geng batu belah batu bertakub ni haihh

Babish memandang aku tak puas hati dengan muka bengis dia tu

"Kau nak ape lagi ni wahai Babish..tak penat ke kacau hidup orang" kata ku dengan penuh sabar sebab mood aku tengah baik ni.

"Tch pandai eh kau sekarang..eh bila kau nak blah dari hidup si Seungmin tu?time aku nak dengan Seungmin ada je kau nak menyibuk!" Kata Babish dengan perasaan marah

Eh period ke ape ni??tiber je datang kelas orng pastu nak marah marah haihhh gila nauu

"Pe kau ni..biar la haihh lagipon Seungmin tu bukan nak dekat kau pon euww" kata ku..tapi memang betul pon..

Muka entah pape huh sibuk je tau

"Kau ni an" Babish nak tampar aku tapi nasib baik si Seungmin tu sampai tepat pada waktunya.

"Hoii Babish and the geng..kau buat apa tu!" Seungmin meluru masuk dan pegi sebelah Yoonjee

"A-aaku er takde la" ha tau kau gagap..takut lerr tu dengan Seungmin

"Dah la kau..blah la..meluat aku tengok..tak habis habis kacau Yoonjee..dari tahun lepas lagi tau..ape masalah kau hah?" Soal Seungmin

"A-aaku cuma nak kau je..tapi b-bila pompuan ni ada..kau langsung tak pandang aku"kata Babish.

" tch nak aku?haih kau ni..kan aku cakap aku tak suka kau..pegi la move on..cari orang lain..ade je orng nak dekat kau tapi tu la hmm eh dah la blah.. aku taknak tengok muka kau yg macam babi ni" kata Seungmin.

Tanpa banyak soal Babish and the geng terus blah..pastu sempat lagi dia tendang kaki aku..dh la tendang tempat kaki aku sakit semalam haihh.

"Oiii babi la kauu!!!" Nak je aku gi tarik hidung dia tuu tapi nasib Seungmin tahan aku haihh.

Seungmin pandang kaki aku pastu pandang muka aku

"Kau ok?" Soalnya dan aku hanya mengangguk dan terus duduk di tempat ku

Skip rehat

"Yoon jom rehat" Seungmin yang baru lepas kemas buku datang ke arah aku.

"Taknak la..aku malas nak rehat" kata ku. Sejujurnya memang aku malas sebab aku takde mood nak makan.

"Oii kenapa ni" tegur Yubin entah dari mana dia datang, tandas kot.

"Oh ni ha dia taknak makan la" kata Seungmin.

"Oii budak..pahal kau taknak makan?diet ke??" Soal Yubin

"Aku takde mood nak makan la..korng pergi je la" aku mengalihkan pandangan ku ke luar tingkap.

Aku dengar macam ada orng berbisik tapi taktau siapa yang tengah bisik tu..dah la bunyi entah pape.

Mcm ni jsjsjsjsjsjsjs ahahahajsksjshshsh

"Ok la kalau macam tu..oii!beruk jadian yg tengah main dekat belakang tu..jom rehat!!" Beruk??erm maybe budak-budak tu kot.

Maka Hyunjin, Han, Felix dan Jeongin yang perasan diorang tu beruk jadian tu pon ikut je Yubin keluar.

Macam mana Jeongin boleh ada?kelas diorng lambat rehat. Si jeongin tu pulak rehat awal sikit.

Entah macam mana dia boleh sesat masuk kelas diorang time cikgu tengah mengajar lagi..hmm cikgu pon pasrah je laa dengan keberadaan si musang tuu

Aku dengar kerusi sebelah aku berbunyi menandakan ada orang duduk.

Aku pandang la nak tengok siapa kot  la prince charming ke? tapi rupa rupanya si puppy ni haihh

"Kau tak rehat ke" aku pandang dia pelik yang tengah letak kepala kat atas meja.

"Tak" jawabnya sepatah kemudian dia memejam mata.

Eh eh ni pahal lak ni?dia sakit ke?

"Kau sakit ke ni?" Soal ku risau. Dia hanya menggeleng kepala.

Aku memegang dahinya nak rasa panas ke tak..'ermm tak pon' kata ku dalam hati

"Bagitau aku kenapa ni?" Dia mengenggam tangan aku erat

"Aku nak teman kau la..kau kan taknak makan" jawabnya

Ok ni secara tiba-tiba ye.

"Kau taknak makan ke?nanti kau lapar mula la nak merengek dekat orang" aku mengetuk kepalanya.

"Aduh sakit la ishh" dia nak buat aku balik tapi aku elak huhuuu tak kena.

Aku tergelak sebab dia buat muka acah marah ok ni cute.

"Hmm aku dah suruh Yubin beli roti dengan air susu kotak..takpe la" kata Seungmin yang masih letak kepala di atas meja sambil genggam tangan aku auchh sweet.

"Kenapa secara tiba-tiba" soal ku

"Sebab nanti aku takut diorang kacau kau lagi..mcm tahun lepas..setiap kali aku takde mesti diorang datang.." Kata Seungmin.

Ok sejujurnya Seungmin memang ambil berat tentang aku..sampaikan tahun lepas ada je masa dia demam tapi nak jugak pergi sekolah semata-mata nak teman aku punya pasal. Takut kena dengan geng batu belah batu bertakub tuu. Hmm kesian dia..orang larang degil.

"Ermm yela..thanks" kata ku

"For what?" Soalnya pelik sebab tiba-tiba thanks bagai..ermm blur la Seungmin ni.

"Sebab selalu ada dengan aku laa" kata ku

"Tch benda kecik je la" balas Seungmin tersenyum.

Kami berborak sampai la Yubin datang bawak makanan..lepastu macam biasa lepas habis rehat belajar macam biasa..

Tbc

[✓] Boy Friend || Kim SeungminWhere stories live. Discover now