'Dinding dong!'Loceng berbunyi menandakan waktu balik bagi semua pelajar. Yoonjee dengan lajunya mengemas barang yang berselerak di atas mejanya.
"Uish laju nau..kau nk pegi mana?" Tegur Felix yang melihat Yoonjee mengemas barangnya.
Setelah habis mengemas dia memandang Felix.
"Lorhh nak pegi hospital la..kau taknak ikut ke?" Soal Yoonjee.Felix hanya menggeleng kepalanya.
"Tch taknak sudah.." Yoonjee menjeling Felix lalu pergi ke arah Yubin yang tengah berborak dengan yang lain.
"Korang nak ikut aku tak?" Soal Soonjee kepada yang lain pula tetapi tiada sebarang reaksi.
Manakala Felix dari belakang Foonjee pula sedang berusaha menghasut yang lain supaya tidak mengikut gadis itu ke hospital.
Felix melambai ke arah mereka sambil memberi isyarat 'JANGAN IKUT'.
Yoonjee pelik dngn rakannya yang dari tadi diam. Bukan itu saja, mereka langsung tak pandang dia. Mata masing-masing sibuk memandang belakang Yoonjee.
Bila gadis itu mengalih pandangannya kebelakang, dia melihat Felix yang tengah tabik hormat ke arah mejanya sendiri secara tiba-tiba.
"Oi Felix!kau dah kenapa tabik meja sendiri?gila dah ke apa" tegur Yoonjee.
"Eh ahahah takde la..meja ni ha banyak sangat berkhidmat untuk aku..eheh tu yang aku tabik tu..erm sayang kau meja muah muah muah" Felix mencari alasan supaya tidak kantoi.
Yoonjee menggeleng kepala apabila melihat kawan dia yang seorang tu tiba-tiba wayar putus kemudian dia memandang ke hadapan semula.
"Ni aku nak tanya lagi sekali..korang nak ikut ke tak ni??" Soal Yoonjee lagi sekali.
"Tak!ye" yang lain menjawab dengan serentak kecuali San. Serta merta Hyunjin menyumbat kertas dalam mulut San
"Eh sorry ahaha haih santan ni pon satu..kau tak sihat ke?apa dia? Tak sihat?ha jom balik nanti risau pulak mak kau ye" Hyunjin menarik San jauh dari mereka.
Yoonjee memandang pelik ke arah rakannya itu. Memang semua rakannya pelik la, bermacam-macam perangai mereka tunjukkan. Dah macam pesakit mental pon ada tapi dia abaikan semua tu sebab malas nak ambil tahu.
"Oh ok..ermm maybe korang busy an..eh dah la aku balik dulu..kang lambat pulak nak pergi" Yoonjee jalan melepasi mereka dan terus pulang ke rumah untuk menukar baju.
.....
"Fuhh bodoh Felix ni..tadi taknak bagitau awal-awal yang kau tak bagi kita ikut Yoonjee" ujar Jisung serta keluhan dilepaskan.
"Eheh sorry la..aku taknak la korang kacau diorng nanti" balas Felix sambil tersengih.
"Diorang? Apa maksud kau 'diorang' tu??" Soal Yubin yang tida tahu apa-apa. Bukan setakat Yubin saja yang blur, San juga begitu.
"Oh lupa pulak nak bagitau aduhh..Seungmin dah sedar la" Jisung memberitahu Yubin dan San. Serta merta muka mereka kelihatan terkejut.
"Serius la?" Soal San
"Yup..sebab tu la aku taknak korng kacau diorng nanti." Terang Felix dan yang lain hanya mengangguk.
"Lain kali bagitau awal sikit la bahenol..takde la aku nk jawab 'ye' tadi eyy..tak pasal-pasal aku makan kertas" San menjeling tajam ke arah Hyunjin yang sedang tersengih seperti kerang busuk.
"Tabah kahkahkahkah" yang lain ketawa apabila melihat muka San yang masam akibat tak puas hati dngn si Hyunjin tu.
___
YOU ARE READING
[✓] Boy Friend || Kim Seungmin
RomansBermula dari berkawan rapat sehingga la masing-masing mempunyai perasan suka antara satu sama lain. Dalam perjalanan mahu menjalinkan hubungan, ada saja perangai syaitan yang mahu merampas Seungmin daripada Yoonjee. "Aku akan rampas dia dari kau" "S...