{ S1 } : \ 15 /

228 67 75
                                    


[ Yoonjee pov ]

Aku mengemas buku masuk ke dalam beg lalu menggalasnya.

"Yoon jom" ajak Seungmin

Aku tak boleh nak emo sangat perasaan ni sebab nanti Seungmin fikir lain pulak. Aku paksa diri aku untuk tolak perasaan aku tu demi persahabatan aku dngn dia jadi aku berlakon macam takde apa pon yang berlaku.

Aku mengangguk dan keluar bersama Seungmin. Geng lain tengah kemas lagi huehue

"Seungmin-sshi"

Belum sempat nak keluar ada yang memanggil eikk. Kami serentak memandang ke arah Hyejeong yang tengah jalan ke arah kami.

Nak apa lagi pompuan ni? tak cukup lagi ke??

"Teman Hyejeong boleh tak sebab eomma tak sampai lagi" dia buat suara gedik plus terhegeh hegeh depan kitorang. Aku tengok pon nak je lempang dia selaju yang mungkin.

"Err tapi aku balik dengan Yoonjee" balas Seungmin.

"Ala dia boleh balik sendiri kan??jom la~"

Eh kau perempuan durjana! Ishh

"Ala kau pon boleh duduk sendiri..buat apa nak ada teman huh dah besar dah pon..saja gedik lebih" Yubin mencelah. Uishh ni aku sayang member ni.

"Eh kau-" ha nak berdebat la tu eish

"Oii dah la..arraseo Seungmin pergi la teman dia..aku boleh balik sorang" aku malas nak dengar orang gaduh sebab tu aku buat mcm ni.

"Oh jinjja??wahh gomawo Yoonjee~" serius aku nak lempang dia -_-*

Depan orang lain bukan main baik lagi tapi belakang huh taktau la nak cakap.

"Tapi Yoon-" aku pandang Seungmin

"Pergi je" aku tersenyum lalu keluar kelas San yang baru lalu tu aku tarik dia ikut sekali keluar daei bangunan sekolah.

"Oioioi baju aku oii koyak la nanti" aku yang sedar tertarik baju San tu aku lepas kan.

"Kau dah kenapa tiber je tarik orang tak tentu hala..nasib tak koyak baju cantik aku ni huh" Aku pandang San yang tengah sapu baju dia. Huh macam la tangan aku ni kotor sangat pergi pegang baju dia tch.

"Kau balik naik apa?" Soalku

"Kereta la..pahal nak tumpang??kalau nak tumpang memang tak la aku nak bagi..habis minyak aku nanti dah la rumah kita tak sehala"

Amboi bang kedekut noh dengan aku huh tunggu kau.

"Tak ingin la nak tumpang..lagipon aku naik basikal harini" balas ku

"Ceh..eh dah la aku nak balik tidur ni..babaiiii..jumpa esok ye" San melambai tangan lalu pergi ke arah keretanya.

Aku pulak pegi ke arah basikal aku lalu bawak keluar dari kawasan sekolah.

"Yoonjeeeeee!!!"

Aku menoleh belakang, terlihat Seungmin berlari ke arah aku. Eik mana perempuan gila tu??

"Jom balik" ajak Seungmin.

"Mana Hyejeong??bukan kau teman dia ke??" Soalku pelik hmm takkan dia tinggalkan kot ehek kalau tinggalkan pun ape salahnya kan?biar padan muka dia.

"Ehe aku tinggalkan dia masa dia pergi tandas tu" aku terkejut bila dengar jawapan Seungmin.

"Uishh jahatnya kau..kalau dia cari macam mana?pfftt" Soalku. Nak tergelak pun ada bila dapat tau yang Seungmin buat mcm tu. Kesian kau Hyejeong.

"Ala biar la..dah jom balik..kali ni aku bawak pulak..kau duduk belakang" aku mengangguk lalu duduk di belakang.

Seungmin pon mengayuh dengan gigihnya balik ke rumah.

[ Hyejeong pov ]

Aku keluar dari tandas dan balik ke kelas semula sebab aku tinggalkan beg aku dekat seungmin.

Sambil jalan tu aku terbayang yang aku dengan Seungmin bahagia nanti ahahaha..pastu Yoonjee pulak sengsara huh padan muka.

"Seungmin da-" aku masuk je kelas semua kosong..tinggal beg aku je.

"Seungmin awak nak main nyorok-nyorok dengan saya ke ahaha " aku fikir Seungmin nyorok.

Merata aku cari seluruh pelusuk kelas tu..takde bruh

"Yahhhhh takkan kau tinggalkan aku eishh tak guna punya Seungmin..tunggu kau" aku dengan amarahnya terus keluar dari kelas.

[ Yoonjee pov ]

Aku menjadi pelik apabila Seungmin tak guna jalan biasa balik ke rumah. Aiyyo dia nak bawak aku pegi mana ni?

Aku memandang sekeliling. Eik sungai han??

Sesungguhnya author memang taknak rancang pegi tempat lain ke??asyik sungai han je..aku pon bosan tau takk haishh

Author : boleh tak jangan banyak cakap??aku pon taktau sangat tempat lain untuk korang date..jadi tolong bersyukur sebelum aku bebel lagi panjang -_-"

Ha ye baiklah..

Ok kita balik pada tadi :)

"Weyh pahal duhh datang sini?aku baru balik nak tidur" kata ku setelah turun dari basikal.

"Ala kau asyik tidur je..meh la kita melepak.. date  dulu, bosan ah asyik duduk rumah je" eh eh adakah dia sebut perkataan date?? ok jangan bangga ye Yoonjee. Lerk sudah

"Hmm pape je la" aku duduk di bangku sebelah Seungmin

Kami diam seketika sambil memandang view yang ada depan kitorang ni.

"Kau tak pernah cerita pon yang kau dengan San tu rapat selain aku??" Seungmin membukak topik untuk berbual.

"Ohh masa San rapat dengan aku tu kau takde..er kau ingat tak masa kau duduk dekat mokpo tu??ha time tu la San datang teman aku masa kau takde 5 bulan tu.." Terangku

Bila ingatkan balik serius aku rindu gila dengan Seungmin huhuu tetapi apabila hadirnya San, layanan dia sama sikit macam Seungmin. Caring giteuww tapi seungmin caring lebih.

"Wahh 5 bulan je dah jadi rapat?" Aku mengangguk mengiya kan saja.

"Erm kau tau masa kita berpisah 5 bulan tu kan..aku demam tau tak.." Kata Seungmin

"Mesti kau rindu aku kan?" Soalku

Dia membuat muka comel lalu mengangguk..eyy comel ler hiks tabuleyyyy laa jsjsjsjsjshdhdhkakaoa

"Eyy gedik ah kau" aku menolak pipi dia perlahan ehek comel.

Kami ketawa serentak tiba-tiba ada suara yang menyapa kami berdua.

"Oii balik la..date pulak korang ye" I.n yang muncul entah dari mana tiba-tiba datang menegur kami huh budak ni.

"Eh kau buat ape dekat sini?" Soal Seungmin

"Oh I.n jumpa kawan tadi" balasnya

"Kawan???yeochin ke?" Aku saja je nak usik budak ni AHAHAAH

"EH kawan je la..lagipon boy not girl okay" kata I.n dengan divanya eh sah ikut Seungkwan.

"Ha yang korang ni lepas balik sekolah tak reti nak balik terus ke?kerja date je tau..orng lain balik rumah dulu la baru keluar date..apelah" ha sudah dia bebel pulak dekat kita ni. Dah macam mak tiri dia ni. Dia tak sedar ke yang dia tengah cakap dengan orng atas dia?

"Amboi kau sekali aku cili mulut tu langsung tak boleh cakap..suka sangat bebel dekat orang" Seungmin membalas.

"Aloo lerk ah hyung" I.n menjeling Seungmin.

"Eh dah la I.n balik dulu..bye bye" I.n terus berlari dengan dasyatnya sampai hilang dari pandangan..ish ish ish ank iala la tu.

"Moh ler kita balik..kang tak pasal  jumpa orang lain pulak" ajak ku. Seungmin pon setuju dan kami pon naik basikal pulang ke rumah.

Tbc

[✓] Boy Friend || Kim SeungminWhere stories live. Discover now