[ No one pov ]Sejak budak baru yang bernama Hyeojeong tu masuk kelas diorang perangai dia makin lama makin pelik dah nak dekat sebulan dia sekolah disitu, makin gedik pulak tengok.
Seungmin pon sekarang jarang dengan Yoonjee sebab asyik teman si Hyejeong tu sampai la timbul perasaan jeles dalam lubuk hati Yoonjee
Yoonjee pulak sekarang makin rapat dengan Felix sebab Felix kan duduk sebelah dia.
[ Felix pov ]
Aku tengok si Yoonjee ni termenung jauh je. Tengah fikir apa tu?
"Hello ada orang tak?"
Aku try la lambai tangan ni dekat muka dia. Kot la Yoonjee dah bertukar jadi patung. Ha kau petau. Kang tak pasal-pasal si Seungmin tu nangis tak berlagu sebab yoonjee bertukar jadi patung eh ape aku merepek ni. Dia pandang aku, oh bukan patung la huehue
"Kau dah kenapa?" Aku menongkat dagu sambil pandang dia. Eh kejap kenapa aku hensem?k tiber ahahahah
"Apa?" Eh blur betul dia ni.
"Kau kenapa termenung sampai nak tertembus dinding sekolah tu. Kang tembus cikgu tanya kau nak jawab apa? Nak jawab yang kau tak sengaja tenung giteuw" Dia tergelak melihat aku. Eh lawak ke?
Aku pandang Seungmin yang tengah borak dengan Hyejeong huh main ketawa pulak. Aku tampar kang langsung jadi batu, ingat comel ke?eh sorry aku cakap dekat Hyejeong bukannye Seungmin ye sebab aku benci budak tu. Dah la gedik
Aku ada jugak la perasan yang Seungmin ni jarang dengan Yoonjee sebab si Yoonjee ni asyik suruh aku teman dia je. Suruh yubin, dia cakap budak tu malas.
"Yoon aku nak tanya boleh?" Dia memandang aku kemudian mengangguk.
"Kau tak jeles ke tengok Seungmin dengan Hyejeong tu rapat? Kau tau ramai yang gosip pasal Seungmin dengan Hyejeong".
Aku tunggu jawapan dia. Lama jugak ni aceh padahal seminit je. Dia pandang belakang dulu lepastu pandang aku balik.
"Entah la Lix, aku pon taktau dengan perasaan aku ni..kadang jeles kadang tak" jujur dia.
"Ermm aku syak sesuatu dekat kau la" Ni betul-betul aku dah memang syak yang si Yoonjee ni dah jatuh cinta dengan kawan baik dia sendiri huh.
"Syak apa kau ni?"
"Kau suka dia kan?" Soalku sambil menunding jari ke muka dia huehue. Aku tengok dia dah terkelu lidah tu taktau nak cakap apa. Hehe macam gagap pon ada huh tau dah. Kau dah tak boleh simpan rahsia lagi wahai Yoonjee.
"M-mana aku suka-"
Tib-tiba si Han ni datang lepastu meninggikan suaranya. Nak je aku lempang dia.
"HAH SUKA??YOONJEE KAU SUKA SPE NI HAH?KANTOI AH..KE KAU SUKA FEL-" terus mulutnya ditekup oleh aku. Langsung mulut tak tapis dia ni. Pahal nama aku yan cantik ni dia mention hah!
Semua memandang ke arah kami termasuk sekali Seungmin dengan Hyejeong tu.
"Ape ni woii baru nak dengar si Yoonjee tu suka siapa adoii" eh eh kau gigi takde sibuk je haihh..dh la pakai skirt senget :]
"Tu pasal la kacau ah Felix.." Eh aku pulak kena. Tunggu kau Hoshi, aku report dekat mak kau yang kau suka tidur dalam kelas. Aku melepaskan Han si tupai ni haihh lenguh tangan aku.
"Bongok la Felix, tangan kau bau cheese cake tho..rasa nak gigit pulak" Han nak ambil tangan aku tapi sempat aku elak eh eh.
"Sibuk ah kau" aku menjeling Han
"Weyhh jom teman aku beli cheese cake jap..lapar ni"
Haihh cheese lagi. Tadi dah makan ni nak lagi ke? Tak muak ke budak ni -_- nak taknak terpaksa la teman kang nangis siapa nak pujuk?ha kau pujuk ha ye kau yang tengah baca ni la! Aku taknak sebab aku tak pandai.
"Hyunjin jom" eh dia ajak geng. Takpe la ikut je aku pun lapar jugak ni.
"Yoon kau duduk sini tau bye" aku terus keluar kelas sempat aku pandang Seungmin. Nampak macam tak puas hati eh- pahal lak hiks
....
[ Yoonjee pov ]
Lepas Felix keluar aku tidur je la. Cikgu tak masuk sebab tengah uruskan dewan nak buat majlis apa aku taktau la.
Bosan pulak hmm selalunya Seungmin datang waktu ni tapi entah la, sejak dia dengan Hyejeong rapat pahal aku terasa diabaikan?
Ok aku terasa malas nak tidur jadi aku pergi tempat Yubin yang tengah sedap tidur eh dia ganti job aku ke? AHAHAHAHA
"Bin oh Bin" aku menggoncang badan dia huh tak sedar pulak.
"Yubinnn"
"Ermm" oh ingat dh mati. Nasib kau sahut Yubin oii.
"Jom teman aku pergi tandas" aku terasa di abaikan sebab Yubin ni tidur balik hmm terpaksa la pergi sorang ye.
Lepas aku keluar dari tandas aku dengar orang tengah gosip lepastu pandang aku. Eh kau pahal tiber pandang, tau la aku ni cantik pastu comel huh.
"Wey ni kan budak tu?"
"Ceh dah kena tinggal jadi macam ni la"
"Harap je muka lawa tapi sayang dah kena tinggal..kesian betul"
Aku abaikan kata-kata mereka tu. Ye aku dengar diorang saja je cakap kuat sebab nak bagi aku dengar eishh kurang ajar betul. Dalam perjalanan nak sampai kelas, tiba-tiba ada satu tangan tolak aku dengan kuat aduhhh bab 1 betul..aku pandang dia, oh panjang umur tapi pendek akal huh.
"Kau nak apa lagi?" Siapa lagi kalau bukan kerja babish ni? Haihh memang takde life betul dia ni.
"Huh saja nak ganggu hidup kau" dia menolak aku lagi sampai tersandar di dinding. Sakit siot dah la kuat. Dia makan ape ni?
"Huh tak habis lagi" aku menjeling dia.
"Memang la selagi kau tak mampus selagi tu aku kacau hidup kau dekat sekolah ni. Huh aku dengar ada orang tu kena tinggal ye dok?"dia ni saja ke ape?
Geng dia pon dah tersenyum mengejek huh elok.
" maklum la dah jumpa awek baru awek lama pon ditinggal. Entah si Seungmin tu pon dah muak tengok muka kau ni huh" ok aku rasa macam nak lempang dia.
"Bila masa bodoh aku jadi awek dia" dia memandang aku tajam. Eh dah memang kau bodoh nak buat acane an? Terima je la diri tu bodoh huehue.
"Tch kau memang tak sedar diri kan?jauhkan diri kau tu la! Seungmin tak suka kau pon!" Eik?dia takde topik lain ke?
"Sejak bila Seungmin cakap macam tu? Dia tak pernah lagi confess tau..huh btw kau memang takde topik lain ke? Oh lupa kerja kau menganjing je kan mana pandai ubah topik ye?asyik topik pasal Seungmin je kan? Eh kejap, korang ni suka menganjing kenapa?oh mesti sebab muka dengan perangai korang takde beza dengan ANJENK kan?" Gagaga amik kau setepek aku bagi.
"Yahhh!!" dia naik berang la tu. Mari kita tambah sikit
"Ape yah yah? Gedik ah kau nak jerit bagai..tau la nak suruh semua orang pandang dekat kita kan..pastu mintak la attention ye?ke nak tunjuk yang kau hebat?huh pergi mampus dengan hebat kau tu..opps".
Dia angkat tangan dah ready nak tampar aku..hiks eomma tolong kite...kite takut lerr
Belum sempat tampar dia lekat dekat muka aku seseorang menjerit..auww hero ke tu??
"WOII!!"
◾ Tbc ◾
Uishh mcm suspen lak an AHAHAHAH lerk lerk..kita sambung chap seterusnya..jsjsjsjs jangan lupa vote and comment mcm biasa ye •>•
YOU ARE READING
[✓] Boy Friend || Kim Seungmin
RomanceBermula dari berkawan rapat sehingga la masing-masing mempunyai perasan suka antara satu sama lain. Dalam perjalanan mahu menjalinkan hubungan, ada saja perangai syaitan yang mahu merampas Seungmin daripada Yoonjee. "Aku akan rampas dia dari kau" "S...