Zkuste jim dát jednu blbou šanci a famfrpálový zápas

95 7 2
                                    

*10*

Nebelvír a Zmijozel. Famfrpál. Dvě koleje s minulostí a nenávistí od počátku věků. Sport, který od narození zná každý čistokrevný nebo polokrevný kouzelník. Když začne famfrpál, a proti sobě jsou Nebelvír a Zmijozel, známá to jediné. Zápas, který bude trvat dlouho, několik úrazů a pro ostatní i dlouhodobá zábava a starosti, aby se jejich přátelům, spolukolejníkům a nebo fandícímu týmu nic nestalo.

Marlene McKinnonová a Sirius Black nikdy neměli zrovna přátelský vztah a vše se zhoršilo když se Sirius stal Casanovou Bradavic. Ovšem když přišlo na famfrpál dokázali spolu spolupracovat a bavit se. To těšilo jak Jamese tak Taliu, která s Poberty vycházela nejlíp a čas od času jim i pomohla v nějakém žertu, ale nikdo na to zatím nepřišel.

Na famfrpálový zápas se přišli podívat všechni studenti Bradavické školy Čar a kouzel a i všichni profesoři. V první řadě Nebelvírské tribuny byli jako obvykle Remus Lupin s Petrem Pettigrewem a fandili svým přátelům. Co bylo neobvyklé bylo to, že tam byly taky Lily Evansová a Alice Fortescueová. Lily na zápasy moc často nechodila a raději se učila v knihovně, společenské místnosti Nebelvíru a nebo na pokoji. Alice bývalá s Frankem Longbottomem v třetí řadě, ale dneska se rozhodla být s Lily v první řadě za záminkou soustředit se na famfrpál a ne na Franka.

Právě odbila pátá hodina večerní, což znamenalo jediné. Začátek zápisu Nebelvír proti Zmijozelu. Zleva přiletěl Nebelvírský tým a zprava Zmijozelský tým. Kapitáni obou týmů si museli podat ruku a tak James Potter a Igor Flint si s nechutí oidlai ruku a tím začal zápas.

„Camrál má teď Nebelvírský tým a to přesněji Amy Craneová! Ta nahrává Marlene McKinnonové a ta Talii Rosierové-Malfoyové, která vrací camrál Amy a ta střílí! Dámy a pánové Nebelvír dává gól v prvních třech minutách!" hlásil Kenneth Jones z Mrzimoru. „ Zmijozel se ovšem nevzdává a posílá potlouky na Marlene, která má momentálně camrál, ale ani Nebelvírští odražeči nejsou pozadu a Sirius Black s Theodorem Bonem, kteří odráželi útoky Zmijozelských. Kessidy Crabbeová vzala Marlene camrál a střílí! Nebelvírský brankář Jacob Browl camrál chytil a ten chytá Amy, která rychle míří směr Zmijozelské branky! Zmijozelští už se z toho vzpamatovali a míří za Amy, která nahrává Talii a ta střílí! Další gól pro Nebelvír a skóre je 20:0 pro Nebelvír!" komentoval Kenneth a Nebelvírští s Mrzimorem a Havraspárem pouštěli, křičeli, jásali a povzbuzovali.

***

Uplynulo něco přes hodinu a blížila se sedmá hodina večerní. Studenti stále fandili jako by nebyli po skoro dvou hodinách unavení a profesoři vše hlídali. Skóre bylo 80:50 pro Nebelvír a to těšilo Nebelvír, Havraspár a Mrzimor zatímco Zmijozel byl čím dál naštvanější.

Oba brankáři stále byli u svých obručí a všichni střelci a odražeči hráli bez nějakých vážných zranění. James a Eveline hledali zlatonku, která ne a ne se objevit. Kessidy Crabbeová, Igor Flint a Regulus Black hráli proti Talii Rosierové-Malfoyové, Marlene McKinnonové a Amy Craneové a přehazovali camrál sem a tam. Odražeči se po dvou hodinách začali unavovat, ale stále hráli.

„Kessidy Crabbeová má camrál a střílí gól! Je to 80:60 pro Zmijozel, ale Nebelvír stále vede a nezdává se! Amy má camrál a podává ho Marlene, která se rychle blíží k Zmijozelským obručím s Igorem a Regulusem za zády a tak nahrává Talii, která ho hází změť Marlene a ta střílí! Další gól pro Nebelvír a už je to 90:60 pro Nebelvír! Ale počkat, počkat James Potter se rozletěl dolů a Eveline Yaxleyová hned za ním! Je možné, že zahlédl zlatonku?"

James opravdu zlatonku zahlédl, ale mířil o pár metrů jinak, aby Eveline byla zmatená a on měl víc času zlatonku chytit. Když už se blížili víc k zemi vyrovnal koště a otočil se za zlatonkou. Eveline nestačila koště vyrovnat a tak z něj spadla.

„Zmijozel právě přišel o chytačky a James Potter míří za zlatonkou, kterou má už na dosah ruky! Igor Flint dal gól a skóre je tak 90:70! To si, ale Nebelvír nenechá líbit a Amy Craneová dává gól! 100:70 pro Nebelvír! A pozor pozor, Nebelvír vyhrává! James Potter chytil zlatonku a Nebelvír vítězí první zápas sezóny skórem 250:70!" hlásil Kenneth a tribuny Nebelvíru, Havraspáru a Mrzimoru vybuchly v hlasitý potlesk a radostné kvílení. Lily, Alice, Remus a Peter se rozběhli dolů za svými přáteli následováni Mary a Dorcas.

„Povedlo se vám to!" vykřikla Lily a tom upoutala Jamesu pozornost, ale to už spolu s Alice, Dorcas a Mary objímala Marlene a Taliu. James se rozhodl na ni nemluvit a šel za Remusem a Peterem.

„Ahoj," pozdravil je a naposled se podíval na Lily.

„Jakto, že na ni nepokřikuješ?" rýpl si do něj Remus a James se trochu zamračil, ale to už k nim došel Sirius.

„Je s Marlene a Taliou," pokročil rameny a Sirius se na něj překvapeně podíval.

„No nene, ty ji necháš chvilku klidu?" smál se Sirius.

„A ty Marlene?" vrátil mu to a Sirius se přestal smát.

„Moc vtipný," odsekl mu Sirius a Remus s Petere se jim smáli.

***

„Docela mě překvapilo, že jste byli v první řadě," konstatovala Talia a Lily s Alice pokrčily rameny.

„A proč ne?" zeptala se jí Lily a Dorcas se ušklíbla.

„Přece, aby měla tady Lily lepší výhled na Jamese"

„Ani náhodou!" odporovala Lily „Byly jsme tam, aby jsme pak byly rychle tady a mohly jít na tu oslavu," řekla Lily a ušklíbla se při překvapeném výrazu Marlene a Talii.

„Vy už jste to připravily?" zeptala se překvapeně Marlene.

„Ani jste si nevšimly, že jsme zmizely," smála se Alice.

„No to ne. Ale tak mohly by jste dát šanci, nemám předu Al?" zeptala se Talia a Alice ji přikývla na souhlas zatímco Lily a Marlene se zarazily.

„Dát šanci komu?" přivřela oči Marlene.

„Siriusovi a Jamesovi," protočila očima Talia.

„Tak to ne," odporovala Lily.

„Mohly by jste jim dát tu jednu blbou šanci," řekla Alice.

„Ty by jsi to taky mohla říct Frankovi," opáčila Marlene.

„Řeknu," řekla rozhodně Alice a dívky se na ni překvapeně podívali.

„A vy by jste jim tu šanci dát měli," ukončila rozhovor Mary.

„Promyslím to," řekli jednohlasně Lily a Marlene a všechny se rozesmály na cestě do hradu.

***

„Měli by jsme naplánovat oslavu!" prohlásil Sirius, když odcházeli z famfrpálového stadionu do hradu.

„Myslím, že to nebude potřeba," odpověděl mu Peter.

„Proč?" nechápal James.

„Tak jak říká Peter," odpověděl mu tajemně Remus.


Ve jménu osudu I  ✖️ [NEDOKONČENO] Kde žijí příběhy. Začni objevovat